کد خبر: ۱۳۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
امام جمعه صفاشهر:

وابستگی ذلیلانه به غرب، مطیع بی چون و چرای آمریکا و غرب، صفحه‌هایی تاریک از دوران پادشاهی محمدرضا در این کشور است

حجت الاسلام حاجی پور گفت: خارجی ها برای ما تصمیم می‌گرفتند. اما امروز ما در جمهوری اسلامی برای محور مقاومت و برای ملت‌های مستضعف عالم نسخه‌های پیروزی و نصرت می‌بندیم. این اقتدار و بزرگی انقلاب را با صفحه‌های تاریک تاریخ در آن زمان مقایسه کنید و با بصیرت دقیق تحلیل و قضاوت کنید.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام حاجی‌پور امام‌جمعه صفاشهر در خطبه های امروز شهر صفاشهر مکر شیطان را یک مکر دائمی عنوان کرد و افزود: همان‌طور که مکر و نیرنگ شیطان در اغوای انسان یک مکر دائمی است، مواظبت و مراقبت انسان نیز باید یک مراقبت #دائمی باشد. یک لحظه غفلت باعث می‌شود انسان تمام سرمایه خود را از دست بدهد. تقوا بدین معنی است.

وابستگی ذلیلانه به غرب، مطیع بی چون و چرای آمریکا و غرب، صفحه‌هایی تاریک از دوران پادشاهی محمدرضا در این کشور است

وی تصریح کرد: اغوای شیطان یعنی به هم ریختن دستگاه محاسباتی وجود انسان. وقتی دستگاه محاسباتی انسان مختل شد، آن وقت انجام یک فعل حرام و ارتکاب گناه دیگر برای انسان سخت نیست چون آن فعل دیگر در نگاه انسان منکر نیست.

امام جمعه صفاشهر نیازمندی رعایت تقوا را داشتن یک نورافکن قوی در مقابل خویش دانست و افزود: این نور افکن برای این است تا بتوانی این راه پر غبار و پر پیچ و خم را به سلامت طی کنیم.آن نور افکن، کلمات نورانی قرآن و روایات اهل‌بیت(ع) است.

حاجی پور ادامه داد: حکایت دنیای امروز حکایت حاکمیت و تقابل دو جریان حق و باطل است که امروز در قالب دو نظام شکل گرفته است. یکی نظام سلطه گر شیطانی استکبار جهانی که خودش را داعیه‌دار حاکمیت جهانی و حکومت بر همه مردم می داند و می خواهد در سیاست، تکنولوژی، فرهنگ و اقتصاد برتری خودش را نسبت به دیگران نشان دهد. و نظامی که در تقابل جدی با نظام استکبار در عالم امروز به میدان آمده است و آن نظام نیز تحت عنوان جمهوری اسلامی ایران. 

وی تصریح کرد: البته این نظام جمهوری اسلامی تا قبل از انقلاب اسلامی به پرچمداری بنیانگذار انقلاب امام خمینی(ره) بخشی از نظام سلطه پذیر موجود در آن عالم بود. آن زمانی که غرب آسیا و کشور عزیز ما حیاط خلوت آمریکا و نظام سلطه بود. سال ها با برده های خودشان در این سرزمین جولان می‌دادند، عزت و عظمت مردم را زیر پای خودشان له می کردند. 

جمهوری اسلامی سر رسید و با آگاهی دادن به ملت ها آنها را از این استعمار و استبداد و استثمار رهایی بخشید. الگوی تمدن نوین اسلامی را جایگزین الگوی نظام برده‌داری و تمدن شیطانی کرد. توده های پراکنده مردم به محوریت الهی امام عزیز جمع شدند و با صبر و استقامت، با توکل و استعانت بر خدای مظلومان به دعوت قرآن و اهل بیت لبیک گفتند و آغازگر یک تحول عظیم در معادلات جهانی شدند. 

این اندیشه نوآورانه و ناب امام بود که به صحنه آمد و این شخصیت جامع این مرد الهی بود که تمایز غیرقابل انکار انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های بزرگ دنیا را به رخ دشمن کشید.
تفاوت این انقلاب را دشمن به زیبایی فهمید به رهبری آن مرد الهی که در حقیقت در چهره او نور هدایت انبیاء الهی و اهل‌بیت یکجا جمع بود. او چشم ها را خیره کرد، کهنگی کلیشه ها را به رخ دنیا کشید، انقلاب با عظمتی کرد، در مقابل هیمنه استکبار ایستاد و این حرفی که تا به امروز احدی در این دنیا جرات نمی کرد بگوید، او با تمام قدرت مقابل آنها ایستاد و فرمود: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.»

عزیزان، امام عظیم الشأن ما با دکترین سیاسی خود بر پایه مبانی ثابت استوار و اعتقاد عمیق به امدادهای غیبی و الهی و اتکا به یک حقیقت نورانی که توکل راسخ به قدرت لایزال الهی بود و با تکلیف محوری دشمنان خود را عاجز کرد، متحیر کرد و به تسلیم واداشت. آن شخصیتی که تحلیلگران غرب در وصفش نوشتند: «ان‌ الخمینی حیر الشرق و ازعج الغرب و شغل العالم»

این عزت و عظمت را امام عظیم الشأن به ما بخشید. عزیزان، طبیعی است برای این شکست سنگین که نظام سلطه از جمهوری اسلامی خورده است و این ضربه سنگینی که تا سالیان سال دشمن را مات و مبهوت و گیج نموده است، دشمن برنامه‌ریزی کند و در عرصه‌های مختلف به میدان بیاید و به تقابل برخیزد.
برای همین است که جنگ امروز ما با دشمن فقط در عرصه نظامی نیست. عرصه های نظامی به عرصه های سیاسی فرهنگی اقتصادی و عرصه های اطلاعاتی و امنیتی رسیده است.

امروز به اقرار خودشان جمهوری اسلامی را در عرصه های مختلف در حال تبدیل شدن به یک ژئوکالچر تمدن‌ساز می دانند. جمهوری اسلامی را به عنوان یک فرا قدرت در دنیا معنا می کنند. در یک نشست که در یکی از کشورهای اروپایی (مونیخ - آلمان) داشتند گفتند: «چین امروز یکی از قدرت‌های مقابل نظام سلطه است و روسیه و کره جنوبی قدرت‌های دیگری، البته آنها فقط قدرت های اقتصادی هستند که در مقابل ما قد علم کرده‌اند. تعبیر خودشان نسبت به جمهوری اسلامی این است که جمهوری اسلامی حریف همه فن حریف ما در همه عرصه ها است و این تقابل یک مقابل سنگین است.»

 اگر بخواهم مثالی بزنم از دکترین قدرتمند ایران و تبدیل جمهوری اسلامی به یک ژئوکالچر تمدن‌ساز: دکترین مقاومت جمهوری اسلامی با رزمندگان بدون مرز فرماندهی سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره می‌کنم. شهید سرافرازی که با فرماندهی قدرتمند خودش یک نمونه بارز از به رخ کشیدن قدرت جمهوری اسلامی را به دنیا نشان داد. او که خار چشم دشمنان بود، او که در صحنه تقابل رودرروی با دشمن قابل از پاافکندن نبود تا جایی که دشمن خبیثش از پشت بر قامت رسا و قامت چون سرو او شمشیر زد. این یک حقیقت است در شکست استراتژی دشمن و تقابل نظام سلطه با جمهوری اسلامی ایران.

حاجی پور با تاکید بر آگاهی جوانان نسبت به تاریخ سرزمین ایران گفت: جوانان باید به این حقایق مهم تاریخی توجه کنند. وابستگی ذلیلانه به غرب، مطیع بی چون و چرای آمریکا و غرب، صفحه‌هایی تاریک از دوران پادشاهی محمدرضا در این کشور است. خارجی ها برای ما تصمیم می‌گرفتند. اما امروز ما در جمهوری اسلامی برای محور مقاومت و برای ملت‌های مستضعف عالم نسخه‌های پیروزی و نصرت می‌بندیم. این اقتدار و بزرگی انقلاب را با صفحه‌های تاریک تاریخ در آن زمان مقایسه کنید و با بصیرت دقیق تحلیل و قضاوت کنید.

  به گفته حاجی پور امروز ایران اسلامی یک ابرقدرت فرهنگی است که البته سیاسی هم هست، که البته ابرقدرت نظامی هم هست. عمق راهبردی جمهوری اسلامی یا به تعبیری دیگر عمق راهبردی اسلام ناب محمدی(ص)، به پرچم‌داری ایران اسلامی بیش از همیشه خودش را نشان می‌دهد. امروز هرچه دشمن بیشتر هزینه می‌کند، بیشتر متضرر می‌شود. رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «دشمن برای اینکه بتواند این عظمت و بزرگی و عزت را از ملت ایران بگیرد، به تغییر باورها روی می‌آورد و یک جنگ نرم حساب‌شده، با هدف استحاله جمهوری اسلامی ایران توسط دشمن آغاز شده است.» 

البته این جنگ از مدت‌ها آغاز شده است و در زمانه ما شکل و آرایش دیگری به خود گرفته است؛ و آن ابزارها عبارت‌اند از شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و ماهواره‌ها و حتی برخی از سلبریتی‌ها و کسانی که به ظاهر اسمی دارند ولی در واقع یک جو معرفت و غیرت و مردانگی در وجودشان نیست. دشمن با این ابزارها می‌خواهد باورهای مردم را تغییر دهد. رهبر انقلاب در تعبیری می‌فرمایند: «دشمن اصلا هراسی نخواهد داشت.» یعنی اصلا اصراری نیست که اسم جمهوری اسلامی عوض شود و مظاهر آن تغییر پیدا کند، لکن شعارها، انگیزه‌ها و معارف انقلابی و اهداف بزرگ جمهوری اسلامی باید از بین برود. 

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان