کد خبر: ۱۳۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفتگو با شیرازه:

حضور دو هنرمند شیرازی در جشنواره بین المللی فیلم فجر امسال/ پخش 20 فیلم در جشنواره فیلم فجر فارس/ جدول پخش فیلم های جشنواره فیلم فجر در فارس

مرامی گفت: جشنواره فیلم فجر امسال در شیراز از 15 تا 22 بهمن ماه در سه سالن حافظ، هنر شهر آفتاب و گلستان برگزار خواهد شد.

بهروز مرامی معاون هنری و سینمایی استان فارس در گفتگو با شیرازه با بیان اینکه در دهه فجر امسال، دو جشنواره فیلم و موسیقی فجر را در استان شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر از 15 تا 22 بهمن ماه در شیراز در سه سالن برگزار خواهد شد.

به گفته وی، سالن های سینما گلستان، هنرشهر آفتاب و سالن سبز مجموعه فرهنگی هنری حافظ (تالار حافظ) میزبان جشنواره فیلم فجر امسال در شیراز خواهند بود.

مرامی با بیان اینکه قیمت بلیط ها برای هنر شهر آفتاب و گلستان 20 هزار تومان و در تالار حافظ 15 هزار تومان برای سالن اصلی و 10 هزار تومان برای بالکن می باشد، اصریح کرد: با توجه به اینکه حدود 4سال است که هزینه های برگزاری جشنواره از محل درآمدهای حاصل از فروش بلیط تأمین می شود، به همین دلیل، با توجه به تفاهم نامه میان اداره کل فرهنگ و ارشاد و بخش خصوصی، بخش خصوصی وارد این فرایند شد.

معاون هنری و سینمایی استان فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه استان فارس نوزدهمین سال است که جشنواره فیلم فجر را برگزار می کند، 10 عنوان فیلم نمی تواند علاقه مندان به هنر هفتم در این استان را راضی کند، اگرچه بعضی از استان ها با 5عنوان فیلم هم جشنواره را برگزار می کنند.

وی با یادآوری اینکه برای اینکه عناوین بهتری را در شیراز به نمایش بگذاریم، باید هزینه هایی را پرداخت کنیم که با ورود بخش خصوصی به عرصه همکاری، هزینه ها تامین می شود تأکید کرد: من شخصا خوشحالم که بخش خصوصی در فارس به این بلوغ و توانمندی و ظرفیت رسیده است که می تواند به جشنواره هایی ورود کند که در برهه ای از زمان، دست نایافتنی است.

وی با اشاره به تامین سهمیه ای جهت خبرنگاران برای دیدن فیلم های جشنواره فیلم فجر در فارس گفت: سهمیه بلیط برای رسانه ها در تالار حافظ، مثل سالهای قبل در اختیار روابط عمومی اداره کل قرار خواهد گرفت که طبیعتا این سهمیه، هر روز جوابگوی همه رسانه ها نخواهد بود؛ اما به صورت سهیمه بندی در اختیار اهالی رسانه قرار می گیرد.

مرامی ادامه داد: برای آن دسته از رسانه ها که کار حرفه ای رسانه ای در این جشنواره انجام می دهند، کارتی از طرف دبیرخانه جشنواره استان و ممهور به مهر جشنواره صادر می شود تا خبرنگاران و گزارشگران با مراجعه به سالن های مختلف پخش فیلم، بتوانند وظیفه خود را به نحو مطلوب به انجام برسانند.

به گفته وی، نشست های حاشیه ای و کارگاه به دلیل عدم استقبال در این ایام نخواهیم داشت، چرا که تمرکز اهالی و دوستداران سینما، عمدتا به حضور در سالن ها برای تماشای فیلم است و کارگاه خروجی خاصی ندارد؛ اگرچه دو سه مورد نشست بعد از پخش فیلم با حضور کارگردان و بعضی عوامل را پیش بینی کرده ایم.

وی با اعلام این خبر که امسال سه فیلم در جشنواره فیلم فجر از هنرمندان فارسی داریم اظهار داشت: متاسفانه پخش مستند آقای کریم لک زاده را در شیراز نداریم، اما فیلم "شنای پروانه" ساخته محمد کارت و فیلم مستند دیگری کارگردانی از اهالی نورآباد ممسنی به نام سجاد ایمانی با فیلم "عالیجناب حاتمی کیا" را در شیراز مشاهده خواهیم کرد؛ اگرچه فیلم اخیر از فیلم های جشنواره نیست، اما سعی می کنیم که یک فرصت مناسبی را به این فیلم مستند که با محوریت شخصیت کارگردان نام آشنای ایران، ابراهیم حاتمی کیا، ساخته شده اختصاص دهیم.

مرامی با اشاره به اینکه در مجموع 20 فیلم امسال در شیراز به نمایش گذاشته خواهد شد تصریح کرد: 10 عنوان در بخش پرواز سیمرغ که به فیلم کودک اختصاص دارد، خواهیم داشت که با همکاری شهرداری شیراز، از دانش آموزان مدارس در مناطق کمتربرخوردار شیراز برای دیدن این فیلم ها دعوت خواهد شد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان