کد خبر: ۱۳۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
رئیس کل دادگستری فارس:

زمینه آزادی ۴۲ محکوم مالی غیر عمد فراهم شد/ ۱۲۵ زندانی کیفری به مرخصی پایان حبس رفتند

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: زمینه آزادی ۴۲ محکوم مالی غیر عمد فراهم شد و ۱۲۵ زندانی کیفری به مرخصی پایان حبس رفتند.
 همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی رئیس کل دادگستری استان فارس با حضور در زندان عادل آباد و زندان شماره ۲ شیراز آخرین وضعیت زندانیان مرکز استان را مورد بررسی قرار داد.

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس از آزادی ۴۲ زندانی جرائم غیر عمد به مناسبت این ایام فرخنده خبر داد و اظهار کرد: میزان بدهی این افراد بیش از ۱۷ میلیارد ریال بوده است که با کمک خیرین و نیکوکاران زمینه آزادی آنان فراهم شد.

او افزود: همچنین در نتیجه این بازدید به ۱۲۵ زندانی نیز مرخصی پایان حبس اعطا شد که امروز پس از طی مراحل قانونی از زندان آزاد می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی در ادامه این بازدید ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی هدف از این بازدید را ارتباط چهره به چهره با زندانیان و بررسی مشکلات آنان در چارچوب قوانین و مقررات دانست و گفت: یکی از تأکیدات مکرر ریاست قوه قضائیه در دوران تحول توجه به وضعیت زندانیان است.

رئیس کل دادگستری استان فارس یکی از اولویت‌های مجوعه قضایی استان را فراهم ساختن زمینه آزادی زندانیان جرائم مالی و مهریه دانست و تصریح کرد: به منظور آزادی زندانیان جرام مالی و مهریه و در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان همه معاونین قضایی استان در قالب گروه‌های مختلف از همه زندان‌های شیراز بازدید و ضمن استماع مشکلات مددجویان، بویژه زندانیان محکوم مالی و مهریه و اخذ درخواست آنان به آزادی هر چه زودتر این محکومین کمک خواهند کرد.

او افزود: در سایر حوزه‌های قضایی استان فارس نیز رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی با اختصاص وقت اداری امروز خود به دیدار از زندان‌ها ضمن بازدید و سرکشی از زندان حوزه قضایی تحت مدیریت به برررسی مشکلات مددجویان زندان‌ها پرداخته اند که گزارش این اقدام و آزادی زندانیان از سوی مدیریت ارشد قضایی استان رصد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان فارس، هدف دیگر این اقدام را آماده سازی مقدمات عفو رهبری معظم انقلاب (مدظله العالی) در آستانه ۲۲ بهمن و جشن پیروزی انقلاب خواند و گفت: در خصوص جرائم مالی و مهریه به کمک ستاد دیه و خیرین استانی و بهره از ظرفیت‌های قانونی تلاش خواهیم کرد امکان آزادی زندانیان را فراهم کنیم.

او افزود: در خصوص جرائم کیفری نیز تمهیداتی در خصوص اعطای مرخصی، مرخصی‌های پایان حبس و آزادی مشروط اندیشیده شده است که در این چارچوب نیز زمینه آزادی تعدادی از زندانیان در دهه فجر فراهم خواهد شد.

مجموعه قضایی استان فارس دومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را به دیدار از زندان‌های استان اختصاص داد که در نتجیه آن ۱۴ زندان در کلیه حوزه‌های قضایی استان توسط قضات مورد بازدید قرار گرفت.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان‌های فارس نیز در جمع مسؤولین قضایی استان فارس گفت: اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و تسریع در روند رسیدگی پرونده‌های قضایی مورد تأکید ریاست قوه قضائیه است و این مهم با تعامل مجموعه قضایی امکان پذیر است.

او افزود: حضور قضات در زندان‌ها علاوه بر اینکه زمینه آرامش روحی و روانی در بین زندانیان را فراهم می‌کند و مشکلات قضایی آنان را به حداقل می‌رساند در ارتقای امنیت زندان نیز تأثیرگذار است.

اسحاق ابراهیمی ادامه داد: حضور قضات در زندان و دیدار چهره به چهره با زندانیان، در اعطای تأسیسات حقوقی و قانونی از جمله مرخصی، تخفیف مجازات و آزادی مشروط مؤثر است.

مدیرکل زندان‌های فارس اضافه کرد: طی بازدید‌های اخیر مسؤولین قضایی از زندان ها، خوشبختانه آمار قابل توجهی از زندانیان واجد شرایط آزاد و به آغوش خانواده بازگشته اند.

ابراهیمی اظهار امیدواری کرد: در بازدید مسئولان قضایی از زندان‌های استان در دهه مبارک فجر و عفو مقام معظم رهبری به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان فراهم شود.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان