کد خبر: ۱۳۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

تشدید بازرسی از شهربازی های فارس

بازرسی‌های فنی از شهر‌های بازی استان فارس در هفته‌های پایانی سال تشدید می شود.
 مدیر کل استاندارد فارس گفت: امسال بیش از ۲ هزار وسیله بازی در استان مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۲۵۰ وسیله به دلیل نداشتن پروانه استاندارد و یا اتمام مهلت یک ساله پروانه استاندارد و تمدید نکردن آن، پلمپ شدند.

مرتضی رهنما افزود: به دلیل قرار گرفتن در ماه‌های پایانی سال و آستانه نوروز و به تبع آن استفاده بیشتر کودکان از وسایل بازی، طرح تشدید بازرسی از شهربازی‌های استان به زود‌ی آغاز خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه وسایل بازی به دلیل تاثیر آن در به خطر افتادن سلامت و جان مردم، مشمول استاندارد اجباری هستند، ادامه داد: خوشبختانه به علت همکاری‌های بسیار خوب شهرداری‌های استان، با مشکل حاد‌ی در زمینه وسایل بازی در شهرستان‌های استان و به خصوص شیراز رو به رو نیستیم.

مدیر کل استاندارد فارس با تاکید بر این که وسایل بازی نصب شده در پارک‌ها و شهربازی‌های استان زیر ذره بین بازرسان استاندارد قرار دارد، افزود: با این وجود انتظار می رود مردم حساسیت استاندارد بودن وسایل بازی را درک کنند و از متصدیان دستگاه‌ها حتماً پروانه استاندارد هر وسیله بازی را بخواهند.

وی یاد آور شد: متصدیان وسایل ملزم اند حتماً گواهی استاندارد را در معرض دید مردم قرار دهند و اگر این کار را نکرده بودند مردم باید خودشان این گواهی نامه را مطالبه کنند تا خد‌ای ناکرده شاهد حادثه‌ای برای کودکان و نوجوانان در این زمینه نباشیم.

رهنما با تاکید بر ظرفیت‌های فارس برای بازرسی از وسایل نصب شده در شهربازی‌ها گفت: تا سال گذشته مجبور بودیم از شرکت‌های بازرسی خارج از استان برای بررسی وسایل بازی در شهرستان‌های فارس دعوت کنیم این در حالی است که هم اکنون دو نمایندگی شرکت و ۳ شرکت بومی بازرسی شهربازی، دارای تایید صلاحیت شده توسط سازمان استاندارد در استان فارس فعال است که علاوه بر کاهش هزینه‌های بازرسی، موجب سرعت در بازرسی‌ها نیز شده اند.

وی بیان داشت: هر وسیله بازی سه مرحله استاندارد سازی را باید بگذراند تا مشمول دریافت گواهی استاندارد شود که این سه مرحله شامل استاندارد سازی وسایل، نصب، بهره‌برداری و راه اندازی هر وسیله بازی می‌شود و حتی اگر تمام مراحل به جز یک مرحله را طی کرده باشند،مشمول دریافت گواهی نامه نشده و باید تمامی مراحل را مطابق با مقررات استاندارد سازی به طور کامل طی کنند.





نظرات بینندگان