کد خبر: ۱۳۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
آخرین خبرهای انتخاباتی؛

تایید صلاحیت ۱۲۴ نفر در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان

فرماندار شیراز گفت: تعداد داوطلبین تایید صلاحیت شده در آخرین مرحله ۱۲۴ نفر در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان از سوی شورای نگهبان اعلام شده است.
 فرماندار شیراز در جلسه شورای اداری شهرستان شیراز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره‌ی سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی و تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه پرفروغ فجر عنوان داشت: این دهه مهم‌ترین مناسبت تقویم ایران اسلامی با همان شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی است که مبنای سرافرازی ملت شریف ایران اسلامی است.

محمدرضا امیری با اشاره به بیانات تاریخی مقام معظم رهبری در نماز جمعه اخیر، افزود: یوم ا... روزی است که دست قدرت خدا برای مردمی که صبار، شکور و قدرشناس هستند، دیده می‌شود.

او اظهار داشت: هر زمان که همواره دشمن، معاندین و منافقین در تلاش جهت کم‌رنگ نمودن مشارکت مردم بوده اند، اما مردم با ندای رهبری و لبیک به ایشان، در صحنه‌های مختلف به خصوص انتخابات حضور چشمگیری داشته اند.

او افزود: انتخابات متعلق به همه اقشار جامعه شامل مردم، مسئولین و حاکمیت است که باید قطعاً همکاری لازم که بر اساس قانون تکلیف شده است، توسط همه دستگاه‌های اجرایی در این خصوص صورت پذیرد.

امیری گفت: مقدمات برگزاری انتخابات در سطح شهرستان‌های شیراز و زرقان انجام شده و همکاری خوبی بین هیات اجرایی، نظارت و بازرسی صورت پذیرفته و پیش بینی تمهیدات امنیتی نویدبخش برگزاری انتخاباتی امن و پرشور خواهد بود.

فرماندار شیراز گفت: نتایج رسیدگی به صلاحیت داوطلبین انتخابات از طریق شورای نگهبان اعلام شده است. بیست و دوم بهمن ماه نتیجه قطعی اعلام و بیست و سوم بهمن ماه آگهی نامزد‌های انتخاباتی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی منتشر و ۲۴ بهمن ماه نامزد‌ها می‌تواند طبق قانون، به شکل رسمی تا ۱ اسفند ماه تبلیغات خود را انجام دهند.

تعداد داوطلبین تایید صلاحیت شده در آخرین مرحله ۱۲۴ نفر در حوزه انتخابیه شیراز از سوی شورای نگهبان اعلام شده است. ۲۱۵ نفر رد صلاحیت و ۳۸ نفر از ابتدا تاکنون انصراف داده اند.

مقام عالی دولت در شهرستان شیراز افزود: بر اساس گزارشات هیات‌های بازرسی استان و شهرستان با توجه به روند قانون مداری، کمترین میزان تخلفات انتخاباتی را داشته ایم که بواسطه‌ی دستیابی به این مهم، از تمامی دست اندرکاران در حوزه انتخاب قدردانی می‌شود.

فرماندار شیراز تاکید کرد: استفاده تمامی دستگاه‌های اجرایی از بودجه عمومی دولت به منظور هرگونه تبلیغ به نفع یا علیه کاندیدا‌ها ممنوع بوده و فعالیت انتخاباتی کارمندان دولت در ساعات اداری به طور کامل ممنون است.

امیری همچنین ضمن تاکید به داوطلبین انتخابات افزود: به هیچ عنوان برنامه‌های ارزشمند ملی یوم ا... دهه فجر آلوده تبلیغات علیه و بر علیه افراد نشود و به مباحث و مصالح ملی توجه گردد.

او اظهار داشت: سلامت و امنیت انتخابات عمدتاً در اختیار دست‌اندرکاران بوده و بی تردید مشارکت مردم موجبات غرور افتخار آمیزه کشور را فراهم خواهد آورد.

امیری در ادامه با اشاره به تلاش اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان در موضوع زلزله اخیر عنوان داشت: اقدامات انجام شده بسیار تاثیرگذار و به جا بود، اما هنوز می‌بایست تلاش بیشتری جهت دستیابی به آمادگی لازم برای مقابله با بحران‌ها صورت پذیرد.

رئیس شورای اداری شهرستان شیراز خواستار عملکرد و گزارش یک ساله و برنامه سال آتی خود از تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان به فرمانداری شد.

امیری در پایان با اشاره به اقدامات ستاد خدمات سفر در شهرستان خواهان همکاری همه دستگاه‌ها در ایجاد فضای پر از نشاط و خاطره انگیز برای مسافران نوروزی شد.

لازم به ذکر است که علی عسکر جمشیدی به عنوان معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز معرفی و از خدمات و تلاش‌های محمدمهدی حسن پور، معاون سابق تقدیر به عمل آمد.

نظرات بینندگان