کد خبر: ۱۳۵۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
تناقض‌گویی مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری؛

اوکراین اسناد محرمانه را منتشر کرد، اما فایل صوتی هواپیمای اوکراینی مورد تایید ما نیست!

رئیس کمیته بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در حالی اسناد را تکذیب می‌کند که اسناد منتشره از طرف اوکراین را محرمانه می‌خواند.
 حسن رضایی‌فر رئیس کمیته بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری، درباره انتشار فایل صوتی مکالمه بین خلبان و برج مراقبت که اعلام کرده‌اند مربوط به پرواز اوکراین بوده است، گفت: من این فایل صوتی را نشنیده‌ام و نمی‌توانم صحت و یا سقم آن را تأیید کنم اما بعید است که فایل صوتی که منتشر شده مربوط به پرواز اوکراین باشد.

او گفت: من هم‌اکنون در مأموریت هستم و دسترسی به فایل صوتی ندارم بنابراین نمی‌توانم اظهار نظری در این باره داشته باشم، اما بعید است که فایل صوتی که در فضای مجازی منتشر شده مربوط به پرواز اوکراین باشد.
رئیس کمیته بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه انتشار فایل صوتی مکالمه بین خلبان با برج مراقبت جزو اسناد محرمانه به شمار می‌رود و انتشار آن نقض قوانین است، بنابراین این اقدام تیم اوکراین باعث می‌شود که اعتماد ما به آنها سلب شود.

اظهار کرد: تنها کشوری که دسترسی به مکالمات این هواپیما را داشته است ایران و کشور اوکراین بوده و بر اساس قوانین بین المللی کشور اوکراین حق انتشار این فایل صوتی را نداشته و این اقدام یک کار غیر تکنیکی و غیر متعارف بوده است.

وی بیان کرد: حتی دسترسی به این فایل صوتی برای کشور کانادا هم امکان پذیر نبوده است و این کشور تنها حق شنیدن این فایل صوتی را داشته است. بنابر این کشور اوکراین اقدامی غیر قانونی و غیر تکنیکی را انجام داده است.

او با اشاره به اینکه این فایل صوتی باید به صورت کامل و کارشناسی شده بررسی شود، گفت: فایلی که منتشر شده به زبان اوکراینی بوده بنابر این من به هیچ عنوان در حال حاضرنمی توانیم صحت آن را تایید کنم.

این مقام مسئول تاکید کرد: برای تایید اطلاعات دقیق این موضوع باید یک گزارش نهایی و کار کارشناسی انجام شود که زمان بر است و هم اکنون زمان پخش چنین اطلاعاتی نیست.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری: حرفی برای گفتن ندارم!
خبرنگار ما پس از تماس تلفنی سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری برای اطلاع از این موضوع با عدم پاسخ سخنگو مواجه شد، جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبر اظهار کرد: حرفی برای گفتن ندارم!


نظرات بینندگان