کد خبر: ۱۳۵۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

بهره برداری از هزار و ۷۳۴ پروژه توزیع برق فارس در دهه فجر

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت: هزار و ۷۳۴ پروژه توزیع برق استان فارس در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.
 احمدرضا خسروی در جمع خبرنگاران، گفت: همزمان با چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی ۱۷۳۴ پروژه توزیع برق در استان با اعتباری بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: در حوزه روشنایی معابر تعداد ۱۰۶ پروژه با احداث بیش از ۵۵ کیلومترشبکه روشنایی و نصب ۹۲۰۰ دستگاه چراغ لاک پشتی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس  بیان کرد: درحوزه برق رسانی روستایی نیز با احداث بیش از ۱۴ کیلومتر شبکه فشار متوسط و حدود ۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۱۷ دستگاه پست هوایی با اعتباری معادل ۳۲ میلیارد ریال به ۱۵ روستای فاقد برق در استان فارس برق رسانی صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: ۱۵۷۷ پروژه درجهت تامین برق مشترکین جدید، تقویت ولتاژ و ظرفیت سازی مشترکین و افزایش پایداری شبکه با احداث ۲۰۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و نصب ۱۱۶۲ دستگاه پست هوایی با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، اظهارداشت: نصب ۵۳۰۰ دستگاه کنتورهوشمند فهام، با اعتباری معادل ۱۰۶ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های مهم این شرکت است که در دهه مبارک فجر سال جاری افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

او یادآور شد: ارتقای قابلیت اطمینان و بهبود و پایداری شبکه، بازسازی خطوط برق رسانی، افزایش ظرفیت و زیرساخت برای توسعه پایدار استان، تامین و بهبود روشنایی معابر عمومی و ارتقای بهره وری با کاهش تلفات برق و بهبود ضریب بهره برداری از شبکه و همچنین هوشمندسازی، از جمله اهداف اجرایی این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

نظرات بینندگان