کد خبر: ۱۳۵۹۷۰
با حضور خانواده شهید شاهرخ ضرغام؛
رونمایی از کتاب نمایشنامه "پل کارون " با حضور خانواده شهید شاهرخ ضرغام در تماشاخانه استاد فقیه شیراز برگزار شد.
تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۲
به گزارش شیرازه همزمان با دهه فجر و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران کتاب نمایش‌نامه "پل کارون" زندگینامه شهید شاهرخ ضرغام به نویسندگی بهرام میرزایی در تماشاخانه استاد مهدی فقیه در شیراز رونمایی شد.

همچنین در این مراسم از دو چهره سرشناس هنر‌های نمایشی استان فارس استاد حبیب بختیاری (پیشکسوت) و سید محمد هادی هاشم زاده (جوان) تجلیل شد.

حسن دهقان مسئول هنری و ادبی شهرداری شیراز، ضمن قدردانی از گروه نمایشی مهنا، گفت: این نمایش نشان از شهید عباس دوران و شهید شاهرخ ضرغام است.

رحیم هودی بازیگر و مدرس تئاتر نیز با اشاره به اینکه در هنر نمایش است که خلاقیت نمایشی با حضور تماشاگر به کمال می‌رسد، گفت: تئاتر بدون تماشگر ممکن نیست.

روح الله رحیمی (بازیگر نقش شهید شاهرخ ضرغام)، در سخنان کوتاهی گفت: من از زمان کودکی کار تئاتر را در مدرسه شروع کردم. همچنین در بزرگترین تعزیه صحرا رود فسا در نقش شمر بازیگری کردم.

او عنوان کرد: خیلی خوشحالم که در این نمایش بازی کردم و از اینکه کارگردان کار به نقش من اعتماد کرد خوشحالم و آن را زیاد دوست دارم.

بازیگر نقش شهید شاهرخ ضرغام با بیان اینکه در ۲ جشنواره کشوری (تئاتر سپهر و میثاق) حائز کسب مقام در نقش بازیگری مرد شدم، ادامه داد: با پیروی اززندگی این شهید سعی کرده ام زندگی خود را شاهرخی ادامه دهم.

آذر یعقوبی خواهرزاده شهید شاهرخ ضرغام هم، ضمن قدردانی از عوامل این نمایش، گفت: امید است این نمایش الگوی خوبی برای دیگر هنرمندان وطن دوست و کاردان باشد تا بتوانند در این مسیر گام بردارند.

او اظهار کرد: اگر به گذشته برگردیم و شیوه زندگی شهدا را مرور کنیم، می‌بینیم که چگونه زندگی کرده‌اند و همگی ما مدیون آن‌ها هستیم.
یعقوبی در پایان از مردم خواست که رشادت‌های شهدا را فراموش نکنند.

در این مراسم امیر علیرضا سیوند زاده جانشین اسبق فرماندهی پایگاه هوایی شهید دوران شیراز، روح الله منوچهری مدیر کل کتابخانه‌های استان فارس، استاد رحیم هودی و استاد احمد سپاسدار پیشکسوتان هنر نمایش استان فارس، استاد حبیب بختیاری و سید محمدهادی هاشم‌زاده و خانواده شهید شاهرخ ضرغام می‌توان حضور داشتند.

کتاب نمایش‌نامه "پل کارون " در ۷۵ صفحه در انتشارات بوی باران به چاپ رسیده است.

فعالیت گروه نمایش مردمی مهنا از سال ۹۴ آغاز شده و تاکنون سه اثر نمایشی توسط این گروه تولید شده که اثر اول با عنوان " مهنا " به زندگی قهرمان ملی شهید عباس دوران می‌پردازد، اثر دوم نمایش خیابانی "دربند " که به آزادی‌های اجتماعی و شهدای مدافع حرم پرداخته و اثر سوم با عنوان " پل کارون " زندگی شهید شاهرخ ضرغام را بررسی می‌کند.

براساس گفته‌های میرزایی تاکنون حدود ۲۵ هزار نفر این آثار را تماشا کرده و در جشنواره‌های سراسری تئاتر سپهر و میثاق تهران موفق حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

نظرات بینندگان