کد خبر: ۱۳۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

موج "دومین سیل مهربانی هم‌کلاسی‌ها" در حمایت از دانش آموزان مناطق سیل‌زده

بیش از ۵ کامیون محموله کمک‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس به مناطق سیل‌زده سیستان ارسال شد.
  بهنام حیدری و جهانبخش بانشی، معاونین پشتیبانی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس با حضور در مناطق سیل زده شهرستان راسک و سرباز استان سیستان و بلوچستان ضمن گفتگو با فرهنگیان و دانش اموزان این دو شهرستان از نزدیک درجریان نیاز‌ها و مشکلات انان قرار گرفتند.

معاون پرورشی و فرهنگی اموزش و پرورش فارس گفت: در پی مشکلات پدید آمده از بارندگی‌های شدید در استان سیستان و بلوچستان، به منظور حمایت و همدلی با هم‌وطنان آسیب‌دیده، "دومین سیل مهربانی هم‌کلاسی‌ها" به منظور جمع‌آوری و ارسال هدایای نقدی و غیرنقدی دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها به این مناطق همزمان با سراسر کشور در استان فارس نیز اجرا شد.

جهانبخش بانشی با اشاره به گستردگی سیل دراستان سیستان و بلوچستان، گفت: از طرف وزارت آموزش و پرورش، استان فارس به عنوان استان معین شهرستان‌های راسک و سرباز در سیل اخیر انتخاب شده است که این سفر در راستای این هدف انجام گرفت.

معاون پرورشی و فرهنگی اموزش و پرورش فارس گفت: هرکدام از این شهرستان‌ها دارای جمعیت دانش آموزی بیش از بیست هزار تن می‌باشند.

بانشی گفت: در این بازدید از مدارس آسیب دیده شامل: دبستان هاشم آباد، دبستان مرحوم گلستان، مدارس حاشیه رودخانه سرباز، عیسی آباد و همچنین شهر راسک و بخش مرکزی بازدید شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: پویش سیل مهربانی دانش‌آموزی علاوه بر یاری رساندن به سیل‌زدگان، یک اقدام فرهنگی و اجتماعی است که برای تمام دانش‌آموزان کشور درس مهربانی، همدلی و همیاری و نوع‌دوستی را به همراه دارد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس نیز گفت:در بازدید از دو شهرستان در مدارس حضور یافته و از نزدیک درجریان میزان خسارت‌ها و مشکلات ناشی از سیل قرار گرفتیم.

حیدری گفت:در این بازدید‌ها نیاز‌های آموزشی، مشاوره ای، مالی و تجهیزاتی این مناطق بررسی شد

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس گفت:خوشبختانه دانش آموزان به همراه اولیا خود و همچنین فرهنگیان سراسر استان فارس به منظور همراهی و همدلی با مردم آسیب دیده هدایای نقدی و غیر نقدی خود را به مرکز استان ارسال کرده اند.

حیدری گفت: اگر چه سیل به مدارس آسیب وارده کرده، اما حضور ادارات کل معین در این مناطق و پایدار ماندن این ارتباطات در آینده می‌تواند در مساعدت و کمک به مناطق محروم سیستان و بلوچستان موثر باشد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس گفت: در همین راستا همزمان با سراسر کشور پویش سیل مهربانی همکلاسی‌ها از اول بهمن ماه در مدارس فارس برگزار و اقلام مورد نیاز سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان شامل پوشاک، پتو، زیرانداز، مواد خوراکی و غذای بسته‌بندی شده با تاریخ مصرف مدت دار، انواع لوازم بهداشتی و نوشت افزار از دانش‌آموزان، اولیا و همکاران فرهنگی جمع‌آوری شد.

حیدری از شروع مرحله دوم جمع‌آوری کمک‌ها از این هفته نیز خبر داد افزود: کمک‌های نقدی بسیاری نیز از ۵۹ منطقه آموزشی فارس جمع‌آوری شده که هر کدام از مناطق مستقیما به حساب آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان واریز کرده‌اند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس نیز از ارسال مرحله اول کمک‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان خبر داد.

محسن کلاری افزود: بیش از ۵ کامیون محموله کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان استان روانه مناطق "راسک و سرباز" استان سیستان و بلوچستان شد.

دبیر ستاد پشتیبانی و برنامه ریزی شورای هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی افزود: اقلام ارسالی شامل ۴ هزار بطری آب معدنی، ۲۸ عدد گاز سه شعله، لوازم التحریر بیش از ۴ هزار قلم، وسایل کمک آموزشی ۵۰۰ بسته، لباس ده هزار دست، کیف و کفش ۵۰۰ جفت، مواد شوینده و بهداشتی ۵ هزار بسته، روغن مایع و جامد بیش از یک هزار عدد، قند و شکر بیش از ۵۰۰ کلیو، پتو ۳۰۰ تخته، کنسرو ۴ هزار قوطی، ماکارونی و سویا ۵ هزار بسته، برنج و حبوبات ۳ تن و بیش از ۸۰۰ کیلو خرما است.

نظرات بینندگان