کد خبر: ۱۳۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۷ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
فرماندار شیراز:

انتخابات به شکل نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود

فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای خبرگان رهبری در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، نیمه الکترونیکی برگزار خواهد شد.
 محمدرضا امیری در نشست خبری، گفت: جز اخذ رای و شمارش آراء، دیگر مراحل انتخابات امسال در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان، الکترونیکی خواهد بود.

امیری همچنین گفت: براساس آخرین رسیدگی‌ به وضعیت صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه، از ٣٧٧ نفر داوطلب ١٢٤ نفر تایید صلاحیت، ٢١٥ نفر رد صلاحیت شدند و ٣٨ نفر انصراف داده‌اند.

او با بیان اینکه سه نفر از داوطلبانی که در مراحل قبل تایید صلاحیت شده بودند توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند، گفت: داوطلبان معترض طبق قانون سه روز فرصت اعتراض داشتند که این مهلت به اتمام رسیده و شورای نگهبان طی هفت روز نتیجه نهایی را به فرمانداری اعلام خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات شیراز با بیان اینکه سه نفر از داوطلبان از سایر حوزه‌های انتخابیه تقاضای انتقال به حوزه‌های انتخابیه شیراز و زرقان داشته‌اند، گفت: یک نفر از این تعداد انصراف خود را اعلام کرده اما تقاضای انتقال دو داوطلب دیگر پس از بررسی هیئت اجرایی اعلام خواهد شد. همچنین از حوزه شیراز نیز بیش از ١٠ داوطلب حوزه انتخابی خود را به استان‌ها و دیگر شهرستان‌ها تغییر داده‌اند.

امیری یادآور شد: فردا پنج‌شنبه ١٧ بهمن ماه آخرین روز از مهلت اعلام انتقالی‌ها از سوی داوطلبین خواهد بود و پس از آن انجام انتقال ممکن نخواهد بود.

او با اشاره به انتخابات میان دوره‌ای پنجمین محلس خبرگان رهبری در حوزه فارس، گفت: از ٢٧ نفر داوطلبی که ثبت نام کرده بودند، ٢٣ نفر در حین رسیدگی انصراف دادند و 3 نفر رد صلاحیت شدند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز اضافه کرد: در حال حاضر در انتخابات خبرگان رهبری تنها یک داوطلب تایید صلاحیت شده و طبق قانون، انتخابات با همین با یک کاندیدا برگزار خواهد شد؛ البته هنوز امکان انتقال حوزه انتخابیه در مورد انتخابات مجلس خبرگان رهبری وجود دارد.

امیری خاطرنشان کرد: گروه‌ها، جریان‌ها و تشکل‌هایی که دارای کارکرد سیاسی بوده و در اساسنامه آنها این موضوع پیش‌بینی شده است و قصد ارائه لیست در قالب ائتلاف دارند باید مجوزهای قانونی را از فرمانداری حوزه انتخابیه دریافت کنند.

فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه تبلیغات در این دوره از انتخابات مانند دوره‌های قبل بوده و هیچ تغییری نخواهد داشت، گفت: کاندیداها مراقب باشند که آیین نامه مجلس خبرگان رهبری ‌و مجلس شورای اسلامی با هم تداخل پیدا نکند. چون انتخابات مجلس خبرگان رهبری جنبه استانی داشته و آیین نامه آن متفاوت است.

امیری با بیان اینکه تمام مراحل انتخابات امسال به صورت نیمه الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: تمام مراحل به جز اخذ رای و شمارش آراء الکترونیکی خواهد بود.

فرماندار شهرستان شیراز همچنین با اشاره به اینکه ارمغان چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شیراز افتتاح یا آغاز عملیات اجرایی ۱۱۷ پروژه عمرانی، تولیدی و اقتصادی بوده است، گفت: ارزش پروژه‌های دهه فجر امسال در این شهرستان بیش از ۶ هزار میلیارد ریال است.

نظرات بینندگان