کد خبر: ۱۳۶۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸

آغاز هفتمین جشنواره حرکت در دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس

هفتمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت به میزبانی دانشگاه علمی کاربردی استان فارس در شیراز آغاز به کار کرد.
 معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور در آیین افتتاحیه هفتمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت، این جشنواره را فرصتی مناسب برای افزایش روحیه نشاط، همکاری و مشارکت جمعی در بین دانشجویان دانست.

سید احمدرضا پیش‌بین آثار ارائه شده در این دوره از جشنواره را در خور تحسین دانست و فرصت به وجود آمده در این جشنواره را زمینه ساز خلق موقعیت‌های مناسب جهت کار آفرینی و اشتغال تلقی کرد.

او با اشاره به وجود بحران مهارت در دانشگاه‌های کشور، گفت: براساس آمار به دست آمده در سال ۲۰۱۹ دانش آموختگان کشور بعد از فارغ‌التحصیلی از مهارت لازم برخوردار نبوده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه از نظر تولید علم و چاپ مقالات جزو ۴۰ کشور دنیا هستیم، به رتبه ۱۳۳ کشور در ارتباط بین دانشگاه و صنعت اشاره کرد و گفت: ارتباط بین دانشگاه و صنعت کم و شکننده است.

پیش‌بین ادامه داد: از آنجا که رسالت و ماموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی، توسعه مهارت آموزی است، با برگزاری این جشنواره فرصت مناسبی به انجمن‌های علمی دانشجویی داده می‌شود تا ارتباط کم رنگ با صنعت مرتفع شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس و دبیر هفتمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت نیز گفت: این جشنواره رویداد علمی و دانشجویی است که به میزیانی واحد استانی فارس در شیراز رقم خورد.

حبیب دانش منش افزود: جشواره حرکت، محلی برای نمایش توانمندی‌ها و دستاوردهای انجمن‌های علمی دانشجویان است.

او همچین با تأکید بر هم‌افزایی تکثیر ایده‌های خلاق، ایجاد انگیزه و نشاط در بین دانشجویان اظهار کرد که دانشجویان به عنوان نیروی محرکه توسعه کشور هستند و باید تلاش کرد که پویایی و مشارکت دانشجویان در توسعه کشور فراهم شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد فارس اضافه کرد: حضور و فعالیت دانشجویان در قالب انجمن‌های علمی و نگاه نو و ایده‌های جدیدی که نسل دانشجو دارند، می‌تواند راهگشا و بستر ساز حل بسیاری از مشکلات کشور شود.

دانش منش افزود: نیاز امروز دانشگاه‌ها حرکت انجمن‌های علمی به سمت انجمن‌های علمی نسل سوم یعنی انجمن‌های کار آفرین است.

در این جشنواره انجمن‌های علمی دانشجویی مناطق ۹ گانه دانشگاه جامع علمی کاربردی دستاوردها و آثار خود را با موضوعات اختراع، کتاب، نشریه، محتوای دیجیتالی، پژوهش، فعالیت خلاقانه و کار آفرین و... در ۹ غرفه به نمایش گذاشتند.

این جشنواره با هدف شناساندن پتانسیل علمی دانشگاه و با محورهای انجمن‌های علمی برگزیده، رویداد علمی ،بخش ویژه، کار آفرینی، پژوهش، کتاب، اختراع، نشریات علمی، مسابقات علمی، فضای مجازی، فعالیت علمی خلاقانه از سه‌شنبه ۱۵ بهمن در شیراز آغاز به کار کرده است و تا ۱۷ بهمن ماه ادامه خواهد داشت. آئین اختتامیه این جشنواره عصر پنجشنبه هفده بهمن برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان