کد خبر: ۱۳۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
نواحی مقاومت سپاه شیراز برگزار می کنند:

اجرای 2هزار برنامه فرهنگی در دهه فجر انقلاب اسلامی

نواحی مختلف مقاومت در شهرستان شیراز، بالغ بر 2هزار برنامه را در دهه فجر اجرا می کنند.

به گزارش شیرازه، سرهنگ دوم پاسدار عباس بنائی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) شیراز با اعلام اینکه بیش از 250برنامه شاخص در دهه فجر در حال برگزاری است،اظهار داشت: 22بهمن تماشایی تری را در پیش رو داریم که این مسئله به برکت فضای انقلابی است که در کشور و منطقه به برکت خون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ابومهندی المهندس و هم رزمانش به وجود آمده است.

به گفته وی، حفظ ارزش‌های نظام اسلامی ایران، نهادینه کردن فرهنگ مقاومت و ایثار، نه گفتن به استکبار جهانی و مقابله با آنها، انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران به نسل‌های آینده، گرامیداشت چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب از اهداف برنامه های دهه فجر امسال می باشد.

اجرای 2هزار برنامه فرهنگی، ورزشی و عقیدتی در دهه فجر انقلاب اسلامی

بنائی برگزاری یادواره های شهدا، غبارروبی گلزار مطهر شهدا، توزیع سبد کالا، ایستگاه صلواتی خدماتی، ایستگاه سلامت، جشن انقلاب، میقات صالحین، برپائی میز خدمت، برگزاری مسابقات ورزشی، نشست های بصیرتی، کمک به مناطق محروم، برگزاری مراسم های ویژه اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در سه منطقه شهرک های شمال غرب شیراز، شهر صدرا و منطقه دراک و شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله برنامه‌های دهه مبارک فجر یاد کرد.

سرهنگ پاسدار موسی زارعی فرمانده سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز هم گفت: غبارروبى و عطرافشانى قبور مطهر شهداء، برگزارى مسابقات فرهنگى، ورزشى، برگزارى يادواره شهدا با محوريت سپهبد شهيد حاج قاسم سليمانی، ديدار با خانواده معظم شهدا و ايثارگران، برگزارى گردهمايى هاى بصيرت افزايى و روشنگرى با محوريت شرکت حداکثرى در انتخابات مجلس و راهپيمايى يوم الله 22 بهمن، برگزارى محافل انس با قرآن، برپايى ايستگاه هاى صلواتى، ديدار با جانبازان قطع نخاع را از عمده برنامه های در حال اجرای این ناحیه در ایان دهه فجر سال جاری است.

اجرای 2هزار برنامه فرهنگی، ورزشی و عقیدتی در دهه فجر انقلاب اسلامی

زارعی ملت ایران امروز را مدیون اندیشه ها و تفکر امام خمینی(ره) دانست و با بیان اینكه امام راحل شخصیت برجسته‌ای در القای حس معیت الهی بود و شهید سلیمانی شاگرد این مکتب بود، گفت: باید در ایام دهه فجر این مکتب مقاومت را برجسته و تقویت کرد و اینگونه بیان کرد که ما مکتبی داریم که می‌گوید می‌توانید مقاوم باشید و از هیچ چیز نترسید.

وی تأکید کرد: تمرکز امام راحل بر تقابل بین مستکبرین و مستضعفین بود و بعد از ایشان، مقام معظم رهبری این مفهوم را به معنی دقیق نه تنها در داخل کشور بلکه در خارج و در کشورهایی چون، عراق، بحرین، سوریه و … گسترش دادند و اگر استکبار، گروه تروریستی چون داعش را ایجاد می‌کند از ترس گسترش همین مفهوم در جهان است؛ چرا که می‌داند اگر این مفهوم گسترش یابد، مستضعفین علیه مستکبرین قیام می‌کنند.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز با تأکید بر اینکه نام امام خمینی(ره) هرگز نباید از برنامه‌های دهه فجر پاک شود، گفت: امام راحل شخصیت برجسته‌ای در القای حس معیت الهی بود و شهید سلیمانی شاگرد این مکتب بود؛ بنابراین باید در ایام دهه فجر این مکتب مقاومت را برجسته و تقویت کرد و اینگونه بیان کرد که ما مکتبی داریم که می‌گوید می‌توانید مقاوم باشید و از هیچ چیز نترسید.

وی افزود: در این برهه از زمان که ایادی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار بر ملت ما علاوه بر فشارهای اقتصادی با حیله و نیرنگ تلاش می‌كنند تا میان مردم تفرقه ایجاد كنند، نیاز به هوشیاری بیش از پیش داریم.

زارعی بیان كرد: استکبار جهانی بسیار تلاش کرد تا نظام جمهوری اسلامی ایران را از میان بردارد اما خداوند متعال بعد از امام راحل، مرحمتی به نام رهبر معظم انقلاب را به ملت ایران عنایت کرد که مختصات بسیار حائز اهمیتی دارد و یکی از این مختصات، اندیشه‌ورزی ایشان در حوزه انقلاب اسلامی و توسعه محتوا در این زمینه است؛ ایشان مفاهیمی مهمی چون، تمدن نوین اسلامی، عقلانیت اسلامی و … را مطرح کردند.

وی با بیان اینکه باید شرایطی فراهم شود که دهه فجر به‌صورت باشکوه و در شأن نظام اسلامی برگزار شود، اظهار کرد: با توجه به شرایط کمی و کیفی برنامه‌ها باید برای انتقال پیام انقلاب به نسل جوان و جدید جامعه تلاش شود و یکی از بهترین راه‌های انتقال مفاهیم و ارزش‌های انقلاب به نسل‌های سوم و چهارم انقلاب بهره‌گیری از برنامه‌های فرهنگی است.

فرمانده سپاه ثارالله(ع) شیراز با اشاره به هجمه‌های بیگانگان علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: تمام مردم و مسئولان در مقابل هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان ایستادگی خواهند کرد و اجازه توطئه‌افکنی به بیگانگان را در امور داخلی کشور نخواهند داد و امروز نیز مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) پرچمدار راه بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی هستند و این راه پرشکوه، باعظمت خاصی ادامه پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هویت ملی ماست که باید با تمام وجود به آن بپردازیم و برای تقویت این سرمایه اجتماعی از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، ادامه داد: این انقلاب بدون نام امام راحل در هیچ کجای جهان شناخته شده نیست و همه ما مدیون تفکر بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران هستیم.

این فرمانده نظامی با اشاره به این نکته که انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شده است، یادآور شد: انقلاب از مساجد آغاز شد و به همین خاطر از ظرفیت مساجد در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن استفاده می‌شود.

زارعی تأكید كرد: باید بدانیم اتفاقی که با انقلاب اسلامی در ایران افتاد در دنیا بی نظیر بود؛ دشمنان تلاش بسیاری برای پاره کردن و تجزیه جهان اسلام انجام دادند، اما تلاش‌های امام(ره) ناتوانی استکبار در مقابل مقاومت را آشکار کرد. امام راحل یک تنه در مقابل این اندیشه دشمن ایستادگی و ملتی را با خود همراه کرد و باید از فرصت دهه مبارک فجر برای تبیین ارزش‌های انقلاب استفاده کرد.

سرهنگ پاسدار مرتضی خسروانی فرمانده سپاه احمدبن موسی(ع) شیراز هم لا اعلام اینکه 380 برنامه در دهه فجر کهدر حال اجراست گفت: از این تعداد 80 تاش شاخص هست.

اجرای 2هزار برنامه فرهنگی، ورزشی و عقیدتی در دهه فجر انقلاب اسلامی

وی تصریح کرد: یادواره شهدا، طرح اطعام ایتام، جشنواره فرهنگی ورزشی، رژه موتوری، زنگ انقلاب در مدارس از این برنامه های شاخص هستند.

در ادامه، سرهنگ دوم پاسدار مجید علی پور فرمانده سپاه بقیه الله(عج) شیراز هم از از اجرای بیش از ۱۰۱۳ برنامه ویژه ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی توسط بسیجیان خبر داد و با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، ویژه برنامه های بسیجیان این ناحیه را در راستای گام دوم انقلاب عنوان کرد و گفت: جوانان مهمترین مخاطب بیانیه گام دوم هستند.

وی افزود: این دهه بهترین فرصت جهت بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است و در این راستا برگزاری نشست های مختلف بصیرتی و انجام ویژه برنامه های تریبون آزاد در دستور کار حوزه های مقاومت و پایگاههای تابعه می باشد.

اجرای 2هزار برنامه فرهنگی، ورزشی و عقیدتی در دهه فجر انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه ناحیه بقیه الله (عج) شیراز با اشاره به دشمنی روز افزون استکبار جهانی با نظام و انقلاب اسلامی، بر حضور پر رنگ و با صلابت بسیجیان و عموم مردم در برنامه های دهه مبارکه فجر در مساجد و اماکن مذهبی تاکید کرد.

وی برنامه های شاخص این ناحیه در ایام الله دهه فجر را بیش از یک هزار برنامه در موضوعات مختلف فرهنگی ، ورزشی، عمرانی و محرومیت زدایی در حوزه ها و پایگاههای تابعه بیان و بر حضور همه اقشار مردم و بسیجیان این ناحیه در راهپیمایی عظیم 22 بهمن تاکید کرد.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان