کد خبر: ۱۳۶۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
امام جمعه موقت شیراز:

مردم انتقاد بی مورد مسئولی که به دشمن کُد بدهد و باعث روشن شدن امید در دل دشمنان میشود را بر نمی تابند

حجت الاسلام دکتر محمودی در مورد انتقاد بی مورد برخی مسئولین نسبت به انتخابات گفت: این انتقاد بی مورد در مسئله انتخابات خود یک نقیض است. مردم انتقادی که به دشمن کد بدهد و باعث روشن شدن امید در دل دشمنان و ناامیدی را در قلب ملت می شود را بر نمی تابند.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالرضا محمودی امام جمعه موقت شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه ضمن دعوت مردم به تقوا الهی گفت: تقوای خالص باید پیشه کرد نباید در این تقوا کاستی، دروغ، تزویر، تهمت و ضایع کردن حقوق مردم وجود داشته باشد. وقتی تقوا با تمام وجود انسان و اعمال او عجین شود حتی انسان تا پایان عمر و لحظات مرگ نیز این تقوا را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه موقت شیراز نام گذاری دهه فجر را به نام "یوم الله" توسط امام راحل (ره) برگرفته از آیات قرآن کریم دانست و افزود: این واژه مرکب در قرآن دو بار آمده است و در یک جا خروج قوم حضرت موسی (ع) از زیر سلطه طاغوت و حکومت فرعون را بیان می کند. ملت ایران نیز با رقم زدن انقلاب اسلامی دست در دست امام خمینی (ره) بر باطل پیروز شدند.

مردم انتقاد بی مورد مسئولی که به دشمن کُد بدهد و باعث روشن شدن امید در دل دشمنان را بر نمی تابند

وی تصریح کرد: در زمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکایی ها برای هر امکانات و تکنولوژی کوچکی مستشار می گذاشتند و از دسترسی مسئول ایرانی جلوگیری می کردند. ملت ایران اولین بار در طول تاریخ، حاکمیت بر سرنوشت خودشان را تجربه کردند و سرنوشت خودشان را با آرا و خود مردم رقم می زنند. دهه فجر مظهر اقتدار ملی است.

حجت الاسلام محمودی با اظهار اینکه جمهوریت در جایجای این نظام وجود دارد گفت: آحاد مردم در نظام جمهوری دینی در تمامی سطوح حتی در تعین رهبری به وسیله مجلس خبرگان نقش دارند و می توان ادعا نمود درسراسر دنیا این نوع جمهوری فقط مختص ایران است.

امام جمعه موقت شیراز با دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه، این تجمع و راهپیمایی را نماد دهه فجرعنوان کرد و گفت: نماد اقتدار و غیرت مردم ایران در یوم الله 22 بهمن ماه است و آنچه راهپیمایی امسال را از سال های پیش متمایز می کند متقارن شدن آن با چهلمین روز شهادت سردار عاشق و مخلص انقلاب و ولایت حاج قاسم سلیمانی است.

خطیب نماز جمعه شیراز با انتخابات را یک " آزمون بزرگ" دانست و بیان کرد: انتخابات بسیار مورد تاکید رهبر انقلاب نیز است چرا که انتخابات یک فرصت برای ملت ما و یک تهدید برای دشمنان است. وقتی که آحاد مردم پای صندوق های اخذ رای حاضر می شوند باعث امنیت برای خود و رعب و وحشت برای دشمنان خواهند بود.

حجت الاسلام محمودی در جواب به برخی ها که از پیشرفت و صعود نکردن انقلاب صحبت می کنند گفت: با سیری در این 40 سال عمر انقلاب می توان فهمید که ملت ما در هر زمینه ای با یک پریشانی و یک سامان همراه بوده و در این عمر انقلاب پس از هر پریشانی یک آرامش رو به صعود نیز وجود دارد. دشمنان با تحریم های خودشان در زمینه های دارو، تکنولوژی و غیره سعی در اختلال در این کشور داشتند اما با اتکا به جوان های خودمان و نگاه به درون کشور توانستیم این تهدید را به یک فرصت و در نهایت به یک شکوفایی برسانیم.

وی در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: باید در مورد انتخاب نماینده خوب و طراز انقلاب و مردم مشورت و همفکری کنیم. نماینده باید شجاع باشد تا بتواند در دفاع از حق و حقوق ملت استوار بایستد و دارای روحیه جهادی باشد.

حجت الاسلام دکتر محمودی در مورد انتقاد بی مورد برخی مسئولین نسبت به انتخابات گفت: این انتقاد بی مورد در مسئله انتخابات خود یک نقیض است. مردم انتقادی که به دشمن کد بدهد و باعث روشن شدن امید در دل دشمنان و ناامیدی را در قلب ملت می شود را بر نمی تابند.

وی در پایان خطاب به کاندیدا های انتخابات گفت: این عرصه انتخابات ملاکی است برای سنجش ایمانتان که می توانید با استفاده از آن خودتان را محک بزنید و به وعده هایی که به مردم می دهید در حد بضاعت باشد. اقدام به تخریب کردن دیگران نیز در این عرصه شایسته نیست. مردم آگاه، فهیم و بصیر هستند.


نظرات بینندگان