کد خبر: ۱۳۶۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

تشکیل نظام و حکومت اسلامی از اهداف شکل گیری انقلاب اسلامی است

انقلاب اسلامی حاصل تلاش و مجاهدت های امام گرانقدر و فداکاری های رزمندگان و ایثارگران و مدافعان دین در دهه های متعدد در سطح کشور می باشد و این روزها ایام مبارکی برای شناخت همه جانبه انقلاب اسلامی می باشد .
امام جمعه استهبان در خطبه های نماز جمعه ۱۳۹۸/۱۱/۱۸ ضمن تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت :
انقلاب اسلامی حاصل تلاش و مجاهدت های امام گرانقدر و فداکاری های رزمندگان و ایثارگران  و مدافعان دین در دهه های متعدد در سطح کشور می باشد و این روزها ایام مبارکی برای شناخت همه جانبه انقلاب اسلامی می باشد .

حجه الاسلام خاوری با بیان اهداف و انگیزه های شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: تشکیل نظام و حکومت اسلامی که برآمده از قوانین اسلام و قرآن و احادیث و فقه پویای شیعه می باشد از جمله اهداف شکل گیری انقلاب اسلامی است.
وی افزود: در فقه شیعه برای تمامی مراحل زندگی انسان از آب خوردن تا همه امور زندگی دستورالعمل هایی وجود دارد .  در فقه شیعه تعامل کردن، مناسبات اجتماعی، ارتباطات انسان ها با یکدیگر و ارتباط جوامع با یکدیگر برنامه مدون مشخص و تعریف شده‌ای دارد.

ایشان در ادامه گفت : در زمینه نظامی  آن سیلی محکمی که سپاه به دشمن زد ، تنها یک پیروزی نظامی نبود و نشان از پیشرفت علمی کشور داشت.

امام جمعه استهبان ضمن توجه به برکات بسیار زیاد انقلاب اسلامی گفت : انسجام و وحدت مسلمین تمام عالم با محوریت انقلاب اسلامی از اساسی‌ترین دستاورد هاست و برگزاری حدود چهل انتخابات در این ۴۱ سال پیروزی انقلاب اسلامی از جمله این برکات می باشد.

 ایشان با توجه به اهمیت انتخابات مجلس گفت: در ایام انتخابات باید احترام یکدیگر را حفظ کنیم و هم مردم و هم کاندیدا مواظبت کنند تا مشکلی به وجود نیاید و کار کنیم تا حضور مردم پای صندوق حداکثری باشد تا شاهد مجلس قوی و انقلابی باشیم.
امام جمعه استهبان ضمن آرزوی سربلندی برای ملت ایران در دو امتحان پیش رو گفت:راهپیمایی ۲۲بهمن و انتخابات ۲اسفند بسیار مهم بوده و امیدواریم که بتوانیم از این امتحانات الهی سربلند خارج شویم.
نظرات بینندگان