کد خبر: ۱۳۶۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

همایش رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی فارس

همایش رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان فارس برگزار شد.
  رئیس کل دادگستری استان فارس در این همایش بر حساسیت ویژه و حضور رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی در تمامی مراحل یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با اشاره به اندک تخلفات انتخاباتی که در برخی حوزه‌های قضایی صورت گرفته و گزارشات آنبه دبیرخانه پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان واصل شده است، تصریح کرد: وظیفه قانون گذاری و نظارت به نمایندگان مجلس سپرده خواهد شد؛ بنابراین لازم است اگر در جایی قصور و کوتاهی صورت گرفت تذکرات لازم داده شود و چنانچه جرم و یا تخلفی انجام گرفت برای افراد خاطی پرونده قضایی تشکیل شود.
وی با تأکید بر حفظ استقلال دادگستری و حفظ بی طرفی روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی بیان داشت: تنها شاخصه انقلابی گری معیار اصلی ماست.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی بر تعیین و تکیلف پرونده‌های مسن تا پایان سال جاری تأکید کرد و گفت: برخی از حوزه‌های قضایی در این زمینه اقدامات مناسبی انجام داده اند؛ که لازم است سایر حوزه‌های قضایی نیز با اهتمام و پیگیری‌های لازم در راستای مختومه کردن پرونده‌های مسن اقدامات تعیین شده را در دستور کار قرار دهند.
وی، به کاهش اطاله دادرسی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اشاره و تصریح کرد: به منظور کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و این که برخی از زندانیان تحت قرار هستند بر تعیین تکلیف این پرونده‌ها در اسرع وقت تأکید کرد.
رئیس کل دادگستری استان فارس افزود: می‌توانیم با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، آزادی مشروط، کمیسیون عفو به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها کمک کنیم و امیدواریم با عفو مقام معظم رهبری در ۲۲ بهمن امسال شاهد کاهش چشمگیر زندانیان بویژه زندانیان باشیم.
وی، به صورت ویژه بر تعیین تکلیف زندانیان جرائم غیر عمد و محکومان مالی تأکید کرد.

نظرات بینندگان