کد خبر: ۱۳۶۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

رونمایی از "موشک رعد۵۰۰ " و نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره‌برها با حضور سرلشکر سلامی

آیین رونمایی از موشک رعد۵۰۰ با موتور کامپوزیتی "زهیر" و نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره‌برها با حضور سرلشکر سلامی برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از سپاه نیوز، آیین بازدید از خط تولید و رونمایی از موشک رعد500 با موتور کامپوزیتی "زهیر" و موتور کامپوزیتی فضایی "سلمان" با نازل متحرک به‌عنوان نسل جدید پیشران‌های موشکی و ماهواره‌برها، امروز (یکشنبه 20 بهمن) با حضور سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه برگزار شد.

با نمایش موشک چابک رعد500، از نسل جدید پیشران‌ها با بدنه غیرفلزی و کامپوزیت رونمایی شد.

استفاده از فناوری بدنه‌های الیاف کربن قابلیت تحمل 100 بار فشار و دمای 3هزار درجه سانتی‌گراد و دستیابی به موشک‌های بسیار سبک را فراهم می‌کند.

موشک رعد500 از موشک‌های نسل جدید است که در مقایسه با موشک فاتح110 با بدنه فولادی، با یک‌دوم وزن، اما  از افزایش 200 کیلومتر برد برخوردار می‌باشد.

همچنین نیروی هوافضای سپاه امروز از موتورهای موشک با نازل متحرک رونمایی کرد که ترکیب دو دستاورد بزرگ "بدنه کامپوزیت" و "نازل متحرک" در موشک، امکان استفاده از موتورهای سوخت جامد را در خارج از جو فراهم کرد.

با دستیابی به این موفقیت، ساخت ماهواره‌برهای سبک سوخت جامد، موشک‌های زمین به زمین با سطح مقطع راداری کم و مانورپذیرکردن موشک‌ها به‌منظور عبور از سپر موشکی و کاهش هزینه‌ها و افزایش تولید و کاهش پیچیدگی در تولید و نهایتاً جهش نسلی در موشک‌ها فراهم شد.


نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان