کد خبر: ۱۳۶۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
بسته ویژه خبری حوادث؛

برداشت غیر مجازی که آبروی نوه را پیش پدر بزرگ برد/مرگ بر اثر ریزش دیوار

مهم‌ترین حوادث روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مرگ بر اثر ریزش دیوار
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از مرگ فردی بر اثر ریزش دیوار در روستای "زنگنه" شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر مرگ یک کارگر در روستای "زنگنه"، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند فردی به همراه دوستش در یک مرغداری مشغول کار بوده‌اند که به دلیل ریزش دیوار، یکی از آنان مجروح و راهی بیمارستان می‌شود.

سرهنگ محمدی با بیان اینکه فرد مجروح به دلیل شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت کرده است، عنوان داشت: شهروندان و کارفرمایان در هنگام کار حتما نکات ایمنی را رعایت کنند تا دیگر شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

توقیف کامیون حامل ۲ میلیارد کالای قاچاق
فرمانده انتظامی خرمبید از توقیف یک کامیون و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ حمید جوکار بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در حین گشت زنی در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او تصریح کرد: ماموران موفق شدند در بازرسی از آن خودرو، ۳۲۵ عدد لوازم یدکی ماشین‌های کشاورزی خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی خرمبید با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

کشف قطعات خودرو میلیاردی در سپیدان
فرمانده انتظامی سپیدان از توقیف یک سواری پژو و کشف ۴۹۹ قطعه لوازم یدکی خودرو قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ احمد فداکار گفت: ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک یک سواری ۴۰۵ حامل قطعات خودرو مظنون و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: پس از بررسی و استعلام از سامانه کالای قاچاق مشخص شد که قطعات از مبادی غیر قانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۴۹۹ قطعه لوازم یدکی خودرو کشف و راننده نیز دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این محموله برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال برآورد شده است.

کشف کود شیمایی قاچاق میلیاردی قبل از توزیع در بازار
فرمانده انتظامی بوانات گفت: در بازرسی از یک کامیون در این شهرستان، ۲۵ تن کود شیمیایی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی این شهرستان در محور بوانات به خرمبید به یک کامیون حامل بار مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن کامیون میزان ۲۵ تن کود شیمیایی قاچاق کشف و راننده نیز دستگیر شد، عنوان داشت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سارقان حرفه‌ای اماکن خصوصی به ۱۶ فقره سرقت اعتراف کردند
فرمانده انتظامی کازرون از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۱۶ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در کازرون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی‌های همه جانبه و اشرافیت کامل بر سطح شهر، موفق به شناسایی و دستگیری ۲ نفر سارق در حین سرقت از یک ساختمان نیمه کاره شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون افزود: پس از انجام بازجوئی‌های فنی و شگرد‌های خاص پلیسی، متهمین به ۱۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند.

سرهنگ عبادی نژاد با بیان اینکه سارقین پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شدند، به شهروندان توصیه کرد به منظور همکاری با پلیس و مشارکت در برقراری نظم و امنیت، با رعایت نکات ایمنی و هشدار‌های پلیسی زمینه بروز وقوع سرقت را کاهش داده و هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص فعالیت مجرمین را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهید.

برداشت غیر مجازی که آبروی نوه را پیش پدر بزرگ برد
رئیس پلیس فتا استان از دستگیری عامل برداشت غیر مجاز اینترنتی از حساب بانکی شهروند شیرازی خبر داد و گفت: عدم دقت در حفظ اطلاعات حساب‌های بانکی، زمینه ساز جرایم اینترنتی می‌شود.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: با مراجعه مردی ۶۲ ساله به پلس فتا مبنی بر برداشت غیر مجاز ۹۰ میلیون ریال از حساب بانکی‌اش، رسیدگی به پرونده در دستور کار تیمی از کارشناسان قرار گرفت.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در اقدامات اولیه این پلیس مشخص شد که متهم با استفاده از کارت شاکی اقدام به خرید یک دستگاه موتورسیکلت از یک فروشگاه کرده است.

سرهنگ سلیمانی گفت: در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم نوه شاکی است و ایشان پس از حضور در این پلیس منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد، ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات لب به اعتراف گشود و به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

او افزود: متهم در اعترافات خود بیان داشت همیشه می‌دانستم که مبالغ زیادی پول در کارت بانکی پدر بزرگم موجود است و همچنین از رمز کارت بانکی نیز با خبر بودم و از طرفی دوستانم همگی موتورسیکلت داشتند و من هم می‌خواستم مثل آن‌ها یک موتورسیکلت داشته باشم و این موضوعات باعث وسوسه من شد و بدون اینکه پدربزرگم متوجه شود با کارت بانکی ایشان اقدام به خرید کردم.

رئیس پلیس فتا استان به شهروندان توصیه کرد: کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‎‌های امن و دور از دسترس دیگران نگهداری کنند و هنگام انجام هرگونه تراکنش بانکی دقت کنند که اطلاعات بانکی آن‌ها در اختیار افراد دیگر قرار نگیرد.

سرهنگ سلیمانی از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را سریعاً از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) یا با شماره تلفن ۰۷۱۲۱۸۲۷۸۰۴ گزارش کنند.

نظرات بینندگان