کد خبر: ۱۳۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
رئیس جهاددانشگاهی فارس خبر داد:

تأسیس ۲ مرکز درمان ناباروری و یک مرکز سرطان شناسی در سال آینده

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس از تأسیس ۲ مرکز درمان ناباروری و یک مرکز سرطان شناسی در سال آینده خبر داد.
  مظاهر بابایی ظهر یکشنبه در نشستی خبری با اعلام اینکه علیرغم کمبود منابع مالی جهاد دانشگاهی بر اساس درآمدهای خود اقدام به فعالیت‌های علمی، پژوهشی، آموزشی و فرهنگی می‌کند، گفت: این نهاد که محصول انقلاب اسلامی است در حوزه پژوهشی در ارتقا حوزه درمانی فعالیت‌های مؤثری داشته است.

پیشرفت نیمی از مرکز پرورش گل محمدی در شهرستان داراب

وی همچنین از راه اندازی مرکز پرورش گل محمدی در شهرستان داراب با همکاری بخش خصوصی توسط جهاد دانشگاهی فارس خبر داد و افزود: ۵۰ درصد مراحل ساخت این مرکز انجام گرفته و برای سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

بابایی در زمینه تجاری سازی و اشتغال هم عنوان کرد: توسط جهاد دانشگاهی فارس اکنون یک مرکز نوآوری و شکوفایی تأسیس شده است و به فعالیت می‌پردازد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس از آماده نوسازی و راه اندازی مجدد مرکز علمی کاربردی این نهاد در ۲۶ بهمن ماه خبر داد و گفت: در حوادث ۲۵ آبان ماه متأسفانه ساختمان مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شیراز آسیب دید که با تلاش‌های انجام شده تقریباً فضای نوآوری و شکوفایی و بخش آموزش‌های کوتاه مدت آن آمادگی ارائه خدمات آموزشی یافته است.

به گفته بابایی، مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در پی حوادث آبان ماه شیراز دچار ۱۰ میلیارد تومان خسارت شد.

ایجاد شعبه پارک ملی «نرم فرهنگی» در استان

وی همچنین به ایجاد شعبه پارک ملی «نرم فرهنگی» در استان اشاره کرد و گفت: این پارک در حوزه صنایع دستی و فعالیت‌های نرم فرهنگی فعالیت خواهد کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس در عین حال ایجاد بانک خون بند ناف به طور مستقل در شیراز را فعلاً قابل تحقق ندانست و افزود: با این حال ۳ شهرستان فارس دارای شعبه بانک خون بند ناف شدند.

بابایی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر فعالیت‌های واحد انتشارات جهاد دانشگاهی در استان فارس، گفت: مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی از فعال‌ترین بخش‌های این نهاد به شمار می‌رود اما در فارس متأسفانه این بخش فعالیت چندانی در سال‌های اخیر نداشته است.

انتشار ۳ کتاب در جهاد دانشگاهی فارس

با این حال وی از فعالیت مجدد بخش انتشارات جهاد دانشگاهی در استان خبر داد و افزود: امسال ۳ کتاب در جهاد دانشگاهی فارس چاپ و منتشر خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس عدم اطلاع برخی مدیران از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی را جای پرسش قرار داد و گفت: برخی مدیران نتوانستند از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی استفاده کنند که امیدواریم با هم افزایی از این پتانسیل‌ها استفاده مطلوب شود.

وی یکی از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی را در دوره تحریم‌ها ارزیابی کرد و افزود: بر اساس نگاه بومی جهاد دانشگاهی توانست از واردات تکنولوژی و دانش جلوگیری کند و با استفاده از دانش مبتنی بر ظرفیت‌های بومی در زمینه تکنولوژی قطار شهری به یاری مدیریت شهری شیراز بشتابد.

نظرات بینندگان