کد خبر: ۱۳۶۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

دستمزد کارگر معطوف به کار بهتر و بیشتر باشد/ تحقق موفقیت سریع شهرستان سپیدان با تمرکزبیشتر در حوزه خدمات و گردشگری/ پرداخت ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اشتغال روستایی شهرستان سپیدان

جشن بزرگ کارگری به مناسبت دهه فجر در شهرستان سپیدان با حضور مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس ، امام جمعه شهرستان سپیدان ، فرماندار سپیدان،رییس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و فرمانده سپاه سپیدان و جمع کارگران و کارفرمایان شهرستان سپیدان برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی اداره کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس؛ سهراب مختاری؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ارتباط معنا دار رابطه بین کارگر، کارفرما و بخش حاکمیت در تحقق موفقیت عنوان کرد: امروز چه بخواهیم؛ چه نخواهیم برای تحقق موفقیت مسائل و مشکلاتی وجود دارد و از این رو کارگر، کارفرما اگر به دنبال موفقیت هستند باید به فکر تولید ثروت باشند.

‎مختاری با اشاره به اینکه مالکیت کارگاه از نظر اسمی متعلق به کارفرما است؛ تصریح کرد: در واقع  مالک هر واحد کارگاهی و اقتصادی از نظر معنوی علاوه بر  کارفرما؛ کارگر و حتی دولت است.

‎مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس در جمع کارگران‌ و کارفرمایان گفت: در فضای کارگری و کارفرمایی ضروری است که کارگر کار را بهتر و بیشتر انجام دهد و کارفرما مدیریت حرفه ای بهتر داشته باشد و ما دولتی ها هم باید برای تحقق این موفقیت  بصورت حقیقی در خدمت تولید باشیم .

‎مختاری با تاکید بر افزایش تولید واحد های کارگاهی گفت: تلاش برای تولید بیشتر و افزایش کیفیت تولید با هم افزایی کارگر و کارفرما محقق می شود.

‎مختاری   تصریح کرد: در صورت تحقق چنین موضوعی علاوه بر حفظ فرصت های شغلی بر تعداد آنها نیز افزوده می شود و این موضوع در صورت عملیاتی شدن تحقق فرمایش مقام‌معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و استراتژی های دولت است.

‎مدیرکل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی فارس افزود:  همه احاد جامعه در تحقق اشتغال اعم از مسئولین تا مردم نیز مسئولیت دارند.

‎مختاری تصریح کرد: کارگر اگر متوجه شود که در تولید شریک است این باعث افزایش کیفیت و کمیت تولید می شود و اگر روش پرداخت مزد از ساعت مزدی به کارمزدی تبدیل شود بطریقی که کار از حالت روز مزدی خارج شود کارگر به عنوان شریک کارفرما برای تولید بیشتر تلاش مضاعف می کند.

‎مختاری با بیان اینکه کارگر معمولا قدردان کارفرمای خوب است و کارفرما هم قدر کارگر خوب را می داند‌؛ ابراز کرد: معمولا کارفرمایان  در کنار خانواده خود؛ کارگر و خانواده  آنها را دوست دارد و به همین ‌دلیل ما به همراه تشکلات عالی کارگری وکارفرمایی استان تلاش می کنیم که این تعامل روز به روز بیشتر شود و در صورت بروز اختلاف نیز اولویت بر سازش فی مابین گذاشته می شود که در همین رابطه بیش از ۵۰درصد دعاوی در استان به سازش رسیده است. 

‎مختاری با بیان اینکه  سهم عمده فعالیت در  شهرستان سپیدان در بخش کشاورزی ۵۱ درصد ؛در حوزه صنعت علی رغم پیشرفت هایی که صورت گرفته است۲۳.۵ درصد و کمتر از نصف کشاورزی و در حوزه خدمات حدود ۲۵ درصد است.

‎مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس  ادامه داد: برای دستیابی به موفقیت بیشتر و سریعتر در شهرستان سپیدان باید در حوزه خدمات و گردشگری تمرکز کرد و در این زمینه به صورت جدی تر ورود کنیم تا از ظرفیت خدادادی برای مردم استفاده کنیم.و بویژه  بخش تعاون در این شهرستان کمک بسیار زیادی را به مردم سهرستان می نماید.

‎مدیرکل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به ظرفیت ایجاد شده  وتعامل مناسب فعالین اقتصادی  با مسئولین شهرستان  افزود: براساس گزارش ها بیش از ۷۰۰ مورد در سامانه رصد اشتغال شهرستان به ثبت رسیده است و  در حوزه کار ورزی فارغ التحصیلان بیکار نیز  ۵۹ نفر به ثبت رسیده است.

‎مختاری خاطرنشان کرد: همچنین براساس مشوق های بیمه ای برای کارفرمایانی که نیروی جدید می گیرند تا ۲ سال مشوق بیمه ای معافیت۲۰ درصدی در نظر گرفته می شود که این مورد در شهرستان سپیدان شامل ۲۸ کارفرما شده است.

‎مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس تصریح کرد: در حوزه تعاون ۱۳ تعاونی با ۳۰۰ نفر عضو و اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر در شهرستان سپیدان ایجاد شده است.

مختاری یادآورشد: در حوزه تسهیلات نیز  بیش از ۲۲ میلیارد تومان در حوزه اشتغال روستایی اقدام شده و در سند پیشگام توسعه شهرستان سپیدان ۴ برنامه را فرماندار ی مدنظر دارد که در صورت  اجرایی  شدن  تحول خوبی ایجاد می شود.

‎مدیرکل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی فارس  تاکید کرد: موفقیت نتیجه کار گروهی است و باید به سمتی برویم که از ۲۲ بهمن امسال برنامه ای تعریف کنیم که تحقق گام دوم انقلاب را به سهم خودمان را شروع کنیم واولین گام ان پذیرش اشتباهات گذشته و بهتر مدیریت کنیم و بیشتر کار کنیم و نهایتا تلاش برای ساختن اینده ای بهتر علیرغم مشکلات موجود داشته باشیم

 ‎به گزارش روابط عمومی اداره کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛  در این مراسم از تعاونی تامین نیاز کارگران شهرستان سپیدان رونمایی و همچنین با اهدا لوح سپاس از کارگران و کارفرمایان شهرستان نمونه شهرستان تجلیل شد.

نظرات بینندگان