کد خبر: ۱۳۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۶ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
با حضور وزیر بهداشت؛

مرکز تصویربرداری پزشکی شهید سلیمانی در لامرد به بهره‌برداری رسید

مرکز تصویر برداری پزشکی (MRI) شهید قاسم سلیمانی روز سه‌شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهرستان لامرد به بهره برداری رسید.

دکتر  سعید نمکی  وزیر بهداشت در ادامه سفر امروز خود به استان فارس روز سه‌شنبه، مرکز MRI شهرستان لامرد را که به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی مزین شده افتتاح کرد.

وزیر بهداشت در این آیین با تبریک چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: اتفاقاتی که در عرصه تمامی خدمات، به ویژه حوزه سلامت کشور، پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ثبت رسیده، بسیار چشمگیر است.

 نمکی با بیان اینکه بهترین دستاوردهای حوزه سلامت کشور در سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده است ادامه داد: بهره برداری از MRI شهرستان لامرد به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و تلاش نیروهای جهادی بوده است.

وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه زیرساخت های نظام سلامت کشور در طول چهار دهه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد قابل ملاحظه ای داشته و امروز ایران اسلامی یکی از بهترین کشورها در این بخش است افزود: در سال های بعد از انقلاب، برای خدمت به مردم کارهای بزرگی در حوزه سلامت انجام شده که یکی از آنها ارائه خدمات اورژانس و توسعه تخت های بیمارستانی است.

وی همچنین از تلاش برای بهره برداری از بیمارستان جدید این شهرستان، در آینده نزدیک خبر داد و ابراز امیدواری کرد زیرساخت های این منطقه، از توسعه روزافزون برخوردار باشد.

فرماندار شهرستان لامرد نیز در این آیین بهره برداری از این خدمت جدید را تحولی شگرف در بهداشت و درمان این منطقه برشمرد.

 حسین شبانی نژاد افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی، همواره حرکت رو به جلویی داشته و مردم نیز با اعتقاد راسخ و حمایت از این انقلاب، توانسته اند در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گیرند.

وی بهره برداری از این پروژه را خدمتی برای مردم شهرستان های لامرد، مهر و شهرستان های همجوار عنوان کرد.

ساختمان ام آر آی بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) لامرد در زمینی به ۵۰۰ مترمربع و با زیربنای ۳۲۷ متر مربع در محوطه این بیمارستان و با اعتبار ۲۰ میلیارد ریالی از محل اعتبارات عمرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در شهریورماه سال ۱۳۹۷ کلنگ زنی شد و در بهمن سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسید.

دستگاه ام آر آی این مرکز با اعتبار ۵۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات ارزی مجلس و شرکت ملی نفت ایران خریداری شده است.


دستگاه تصویر برداری پزشکی شهرستان لامرد با  اعتبار ۵۸ میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید
 
وزیر بهداشت قرار است امروز  مصادف با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و چهلمین روز شهادت سپهبد شهید «قاسم سلیمانی»، به عنوان سخنران ویژه، در آئین راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در شهرستان لامرد حضور می یابد.

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت که شامگاه دوشنبه وارد استان فارس شده است، امروز همچنین از پروژه ساخت بیمارستان جدید لامرد بازدید کرد.این بیمارستان، در سال ۱۳۹۳ با اعتبارات دولتی از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز کلنگ زنی شد و اسکلت آن بنا شد.

 در اوایل سال۱۳۹۴، «محمود حاج حیدر بدیعی»، نیک اندیش عرصه سلامت، تکمیل این ساختمان را به عهده گرفت. این ساختمان در دو طبقه و با زیربنای ۱۱هزار متر مربع در زمین وابسته به بیمارستان کنونی ساخته شده و تاکنون ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. قسمت موتورخانه و محوطه این ساختمان در حال اجرا است.

شهرستان های مهر و لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری و ۳۲۶ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارند.

نظرات بینندگان