کد خبر: ۱۳۶۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

اجرای سرود ۱۳۵۷ نفری در راهپیمایی ۲۲ بهمن

اجرای سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزان شیرازی امروز جلوه خاصی به راهپیمایی ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بخشید.
 
 اجرای سرود ۱۳۵۷ نفری دانش‌آموزان شیرازی امروز جلوه خاصی به راهپیمایی ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی بخشید.

امسال ششمین سالی بود که این سرود را دانش‌آموزان پیشتاز عضو سازمان دانش‌آموزی استان فارس در شهر شیراز اجرا کردند.

محسن کلاری رئیس سازمان دانش‌آموزی گفت: این سرود با محوریت حضور همه جانبه دانش‌آموزان در روز ملی کشور و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا و رشادت‌های این روز در یک حماسه ملی اجرا شد؛ اجرای این سرود با حضور ۱۳۵۷ دانش آموز پیشتاز استان فارس شور و نشاط خاصی را به فضای راهپیمایی بخشید.

او افزود: آنچه امروز بعد از گذشت چهار دهه از انقلاب برای ما حائز اهمیت است انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب به نسل چهارم انقلاب است.

محسن کلاری، لازمه ایجاد ارتباط نسل حاضر و دانش‌آموزان با انقلاب و آرمان‌های شهدا را در درک هویت ملی و دینی دانست و افزود: مضمونی که برای سرود امسال در نظر گرفته شد، دو اثر بود که یکی درباره عشق و علاقه ایرانیان به وطن و میهن دوستی است و دیگری اجرای یک سرود در راستای گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

کلاری ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از این طریق، دانش آموزان را با شعار اولیه انقلاب که "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" است بیشتر آشنا کنیم.

کلاری افزود: دختران مقطع متوسطه اول پیشتاز از پنج مدرسه ناحیه ۴ آموزش و پرورش شیراز، اجرای این سرود را برعهده داشتند.

مردم شیراز همگام با دیگر مناطق استان فارس و کشور امروز در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با برپایی راهپیمایی در مسیر میدان نمازی تا چهار راه زند (شریان اصلی و فرهنگی تاریخی مرکز شهر شیراز) بر حمایت خود از آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید کردند و در اربعین شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، بر تداوم راه وی و دیگر شهدای والامقام در صیانت از انقلاب اسلامی تاکید کردند.

"تا پای جان حامی انقلابیم، پیرو خط رهبر و امامیم"، "خط مقاومت همیشه زنده است، انتقام شهیدان را از آمریکا می‌گیریم" و "تا انقلاب مهدی، نهضت ادامه دارد" از شعار‌های انقلابی مردم شیراز بود.

نظرات بینندگان