کد خبر: ۱۳۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس خبر داد:

تشکیل ۵۰ سازمان مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس در فارس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: ۵۰ سازمان مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس راه اندازی می‌شود.
    سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی ظهر دوشنبه در نخستین جشنواره تشکل‌های مردم نهاد فعال حوزه دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه ویژگی سازمان‌های مردم نهاد اختیاری، داوطلبانه و آزادانه می‌باشد که همین ویژگی باعث شده است که بسیج به عنوان یک سازمان مردم نهاد در سطح جهان باشد و پایه گزار آن نیز امام خمینی (ره) بود اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد برخلاف دستگاه‌های حاکمیتی اهدافشان در راستای ارتقا جامعه و بصورت همفکری تصمیم گیری لازم را انجام می‌دهند و در واقع روابط و مدیریتی آنها افقی است.

وی بیان کرد: در حال حاضر در استان فارس ۱۸۰۰ سازمان مردم نهاد در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند که در نظر داریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی تعداد ۵۰ سازمان مردم نهاد در حوزه دفاع مقدس راه اندازی کنیم تا بازوی توانمندی در حوزه دفاع مقدس باشند و فعالیت‌های این حوزه را پیگیری کنند.

کوشکی تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد پل ارتباطی بین مردم و دولت هستند که مطالبه گری‌ها و درخواست‌های عموم مردم را به دستگاه‌های اجرای می‌رسانند و جایگاهی است که مردم می‌توانند خواسته‌ها و حرف‌های خود را به گوش مسئولین برسانند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس افزود: یکی دیگر از خصوصیات سازمان‌های مردم نهاد نهادینه کردن و ارزان کردن مشارکت مردم در مسائل مختلف و برنامه است که نمونه آن در دوران دفاع مقدس این مردم بودند که در قالب گروه‌های مختلف به پشتیبانی از نیروهای مسلح برخاستند و ما در جنگ با حضور مردم به پیروزی رسیدیم.

وی گفت: جهاد سازندگی استان فارس در دوران دفاع مقدس نقش ویژه و ارزشمندی از خود به جا گذاشته است در واقع مهندسی رزمی فارس پیش قراولان این حوزه در دوران دفاع مقدس بودند که باید به عنوان یک تشکل مردم نهاد فعالیت‌های صورت گرفته به عموم جامعه بازگو شود.

شهید سردار سلیمانی مرزهای جبهه را گسترش داد

همچنین در این جشنواره حجت الاسلام مرادی امام جمعه شهرک‌های شمال غرب شیراز نیز به بیان نقش و جایگاه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه پرداخت و گفت: شهید سلیمانی با رشادت‌ها و مدیریت‌های خود جبهه مقاومت را تقویت کرد و مرزهای این جبهه را گسترش داد و این اقدامات ارزشمند شهید سلیمانی بود که باعث شد دشمن به مقابله با این شهید برخیزد و ایشان را به ناچار که در همه سیاست‌های خود با شکست روبرو شده است این شهید را ترور کند.

وی افزود: قبل از انقلاب ما یک پایتخت داشتیم و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما چندین پایتخت تشکیل دادیم و این است گسترش انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در جهان و این تحول را سردار سلیمانی با رهنمودهای مقام معظم رهبری شکل داد.

امام جمعه شهرک‌های شمال غرب شیراز اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظیفه سازمان‌های مردم نهاد درهم شکستن توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی با برنامه ریزی لازم است.

حجت الاسلام مرادی تصریح کرد: در انتخابات پیش روی مجلس باید دچار اشتباهات گذشته نشد و افرادی را انتخاب و راهی مجلس کنیم که بتواند اهداف انقلاب اسلامی را پیش ببرد و بر حسب موازین رهبری حرکت کنند تا کشور دچار مشکل نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از تعدادی سازمان‌های مردم نهاد فعال حوزه دفاع مقدس استان تجلیل شد.

نظرات بینندگان