کد خبر: ۱۳۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

خون سلیمانی یک یوم الهی رقم زد که دشمن آن را محاسبه نکرده بود/ راه و مکتب سردار سلیمانی گره گشای ملت ماست

سردار جوانی گفت: شهادت سردار سلیمانی در عراق انسجامی ایجاد کرد که در حیاتش سالها طول می کشید.

به گزارش شیرازه، سردار یدالله جوانی، معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع بسیجیان سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، با اشاره به انتهابات پیش رو اظهار داشت: امروز مجلسی می خواهیم که به جای نگاه به دست بیگانگان به دست ملت خود نگاه کند.

وی تصریح کرد: با انتخاب صحیح نمایندگان مجلس میتوانیم افراد دلسوز، مردمی، صادق، ولایت مدار، انقلابی و استکبارستیز که بتواند فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را عملیاتی و به جای نگاه به دست بیگانگان به دست ملت خود نگاه کند راهی مجلس کنیم.

وی با تأکید بر اینکه حرکت انقلاب ما نه ایستاد و نه متوقف شد و نه به عقب برگشت؛ بلکه یک حرکت رو به جلو بود تصریح کرد: به طوری که می توان گفت امروز در شرایطی قرار داریم که یک کارنامه پر افتخار از گذشته 40 سال مقاومت ملت در مقابل تمامی دشمنان بشریت، زور گویان عالم، طواغیت داریم که شکست نخورد و امروز در نقطه ای قرار دارد که دشمن در مقابل آن، وحشت از شکست دارد.

سردار جوانی ادامه داد: دشمنی که در 40 سال گذشته توطئه هایش، نقشه هایش و دسیسه هایش شکست خورده است، امروز در یک موقعیت فرو ریختن و از صحنه و خارج شدن قرار دارد . ما در ابتدای این گام هستیم و گام دوم، خروج آمریکایی ها از منطقه راهبردی غرب آسیا خواهد بود.

معاون سیاسی سپاه ادامه داد: اما امروز شرایطی پدیدار شده است که به برکتی که حاج قاسم با حیات خود و امروز با شهادت خود به مقاومت داده، پایداری ای ایجاد شده و خروج آمریکایی ها از منطقه در ایران، سوریه، عراق، لبنان، سرزمین های اشغالی و... به یک گفتمان تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: آمریکایی ها خود می دانند که خروجشان از منطقه به معنای پایان ابرقدرتی آنها خواهد بود و این پایان معنایش این است که آنها دچار مشکلات درونی هم هستند و این، همان وضعیتی که برای شوروی سابق پدید آمد.

سردار جوانی با تصریح بر اینکه اگر ما چنین گذشته ای داشته ایم به برکت حضور مردم در صحنه بوده است، گفت: باید بدانیم که با این حضور، خداوند این قابلیت را در ملت ما دید که نصرت خود را بر این ملت نازل کند و این یک افتخار برای این ملت است که محل نزول نصرت الهی واقع شود.

معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه آمریکایی ها در این 40 سال هر چه نقشه کشیدند و توطئه کردند نتیجه عکس گرفتند اظهار داشت: ما امروز در نقطه ای قرارداریم که انقلاب ما به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. در نقطه ای قرار داریم که دشمنی که تصور می کرد با به شهادت رساندن سردار سلیمانی مقاومت را بی رمق و مغز متفکر آن را جدا و فرمانده میدانی آن را حذف فیزیکی می کند و می تواند نقشه کثیف و پلید خود را راحت تر در عراق پیاده کند ولی شهادت سردار سلیمانی در انسجام مردم عراق کاری کرد که اگر زنده بود سالیان سال زمان می برد تا این انسجام بوجود بیاید و این شهادت کلا وضعیت را دگرگون کرد و دیدیم با به زمین ریخته شدن خون سلیمانی یک یوم الهی رقم خورد و دنیا تحت تاثیر این شهادت قرار گرفت. یوم الهی که هرگز در محاسبات دشمن قرار نداشت.

وی در خصوص ارتباط ترور سردار سلیمانی و معامله قرن نیز گفت: برخی می گفتند ترامپ می خواسته معامله قرن را رونمایی کند و از ترس اینکه سردار سلیمانی این نقشه را در نطفه خفه کند دست به ترور سردار سلیمانی زد. ولی دیدیم که خون این سردار عزیز باعث یکپارچگی ملت مظلوم فلسطین در مقابل این معامله قرن شد.

معاون سیاسی سپاه با یادآوری اینکه ملت ایران امروز در موقعیت تولید و انباشت قدرت قرار دارد و می بایست مشکلات و موانع را در گام دوم انقلاب از سر راه خود بردارد و زمینه های ظهور رو فراهم نماید اظهار داشت: این کار، مستلزم عمل به فرمایش رهبری است که در خطبه های تاریخی نماز جمعه اخیر تهران فرمودند: ((ملت ایران برای اینکه بتواند دشمن رو مایوس و تهدید رو بی اثر کند یک راه پیش روی دارد و آن راه قوی شدن است.))

به گفته سردار جوانی، ما امروز نشانه های تاثیر قدرتمندی خود را در برخی حوزه ها به عینه مشاهده می کنیم. آمریکایی ها در گذشته با تهدید به راحتی دولت هایی را جابجا کردند و در این سالها ملت ما را زیاد تهدید می کردند و عده ای در داخل متاسفانه به خاطر خود باختگی، عدم باور ملت ایران، عدم اطلاع از توانمندی های نظامی و دفاعی می گفتند باید کاری کرد که جنگ نشود چون اگر جنگ شود ما در برابر دشمنی مانند آمریکا ناتوان هستیم اما دیدید وقتی آمریکایی ها این خطای راهبردی را انجام دادند رهبری فرموند : ((این جنایتکاران در انتظار انتقام سخت باشند)).

وی در مورد رجز خوانی ترامپ برای ایران در زمان ریاست جمهوری اوباما گفت: این ترامپ آن کسی است که وقتی در دوره اوباما نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس چند نفر از تفنگداران دریایی آمریکا را بخاطر تعرض به آبهای ایران بازداشت کرد رجز خوانی کرد، و ادامه داد: اگر من بجای اوباما بودم دستور حمله داده و واکنش نشان می دادم.

وی با یادآوری اینکه آمریکا تحقیر شد، آمریکا آبرویش رفت. تفنگدارانش را ما گریان و لرزان گرفتیم و آن وقت حاکمانش هیچ کاری نکردند. حالا ترامپ نوبت تو رسیده و خود رییس جمهور آمریکا هستی چرا واکنش نشان ندادی؟ این یک سوال است و پاسخش این است که امروز سرزمین ایران سرزمین مجاهدان است و وقتی سرزمینی اینگونه فرزندان برومندی مانند سلیمانی ها داشته باشد، این ملت روی ذلت و خواری نمی بیند و تحقیر نمی شود و دیدیم که آمریکایی ها بخاطر این تحقیر(بمباران پایگاه عین الاسد در عراق) و برای کاهش این آبروریزی، کشته ها و زخمی های خود را انکار کردند. گرچه به شکل قطره چکانی دارند اطلاع رسانی می کنند.

معاون سیاسی سپاه در خصوص توانمندی دشمن در برخی حوزه ها ابراز داشت: دشمن اگر در برخی حوزه ها ناتوان است اما در برخی حوزه ها هم قوی و توانمند است مانند حوزه رسانه و آن هم شبکه های ماهواره ای، فضای مجازی، اینترنت، سایبری و ...؛ این جا دشمن به دنبال این است که اگر نمی تواند سرزمین ما، منابع و ذخایر ما، پادگانها و پالایشگاه های ما را تسخیر کند، قلب و ذهن جوانان ما را تسخیر می کند.

وی تصریح کرد: دشمن به نوعی در یک جنگ شناختی با ایجاد شبه ،تردید و بی اعتمادی از طریق دروغ، سیاه نمایی و لجن پراکنی به دنبال تصرف دلهاست.

سردار جوانی گفت: الان جنگ، جنگ اراده هاست و در این جنگ نیروهای اصلی مدافع انقلاب که شما بسیجیان هستید و در دفاع مقدس این مسئله مهم مشخص شد و نشان دادید که آن جایی که مردم وارد صحنه می شوند و شکل سازمان یافته آن مردم، بسیجیان قهرمان هستند دشمن شکست می خورد.

وی در مورد مجلس قوی نیز اظهار داشت: یکی از مولفه های قوی تر شدن کشور عزیرمان ایران، داشتن یک مجلس قوی است. مجلس قوی در جمعه دوم اسفند شکل خواهد گرفت. اینجاست که همه نیروهای انقلابی این مطلب را متوجه باشند که اقتضای زمان و نیاز زمان برای کشور و انقلاب امنیت ،عزت، سربلندی و رفتن به سمت جلو با شتاب، داشتن یک مجلس قوی است.

به گفته وی، مجلس قوی را ملت می سازد. اما مجموعه های مسئولیت دار در بحث انقلاب اسلامی نسبت به این مسئله بی تفاوت نیستند سپاه و بسیج بی تفاوت نیست. بسیجیان هم که خود مردم هستند.

وی با یادآوری اینکه سپاه و بسیج به معنای آن مجموعه سازمان یافته رفتار حزبی ندارد و ورود مصداقی نخواهد داشت و دنبال لیست دادن یا به دنبال تبلیغ از افراد نیست تصریح کرد: اصل انقلاب، هدف راهبردی دارد. پس ما سپاه را در تراز حزب نمی دانیم اما سپاه پاسداران دارای کنش های سیاسی آن هم به شکل فعال است. مگر می شود در زمانه ای که دشمن، ضد انقلاب و غربگرایان در تکاپوی این هستند که یک مجلس غیر انقلابی شکل بگیرد، ما بی تفاوت باشیم ؟

معاون سیاسی سپاه تأکید کرد: هدف راهبردی ما این است که مردم را به مشارکت حداکثری در انتخابات فرا بخوانیم و هدف دیگر این که کمک کنیم به دیگر مجموعه ها در برگزاری و برقراری انتخابات در یک فضای امن و آرام و اینکه سپاه کمک کند از طریق بصیرت افزایی ، روشنگری ، تبیین وضعیت تا اینکه مردم، انتخابی هوشمند و آگاهانه داشته باشند؛ تا یک مجلس در تراز انقلاب و قوی شکل بگیرد.

سردار جوانی تصریح کرد: یک مجلس قوی می تواند حرکت انقلاب اسلامی را شتاب ببخشد، در حل سریع مشکلات و برداشتن موانع در سر راه پیشرفت جامعه کمک کند. خوب دشمن چنین مجلسی را بر نمی تابد.

وی در پایان با ذکر دو ویژگی مجلس قوی گفت: ویژگی اول یک مجلس قوی آن است که پشتوانه عظیمی از رای مردم داشته باشد که همان مطالبه مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) از ما است که فرمودند: "اگر انقلابی هم نیستید اگر به انقلاب و مذهب هم پایبندی ندارید و لیکن ایران را دوست دارید و علاقه مند به امنیت ایران هستید بیایید رای بدهید." چون مجلس با پشتوانه مردم می تواند تهدیدات را ناکام بگذارد و انشاءالله خواهیم دید به برکت این ایام الله و به برکت خون سردار شهید سلیمانی که مردم در دوم اسفند به تکلیف و وظیفه خود عمل خواهند کرد.

به گفته وی، ویژگی دوم مجلس قوی این است که مجلس از جنس مدرس باشد که امام دیروز فرمودند:"مدرس ها را وارد مجلس کنید." و از جنس سردار سلیمانی که امروز مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) از وی به عنوان یک راه و یک مکتب یاد می کنند. امروز مجلس قوی مجلسی است که ترکیبش، نمایندگانش و نگاهش همانند سردارسلیمانی باشد. امروز راه و مکتب سردار سلیمانی گره گشای ملت ماست.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان