کد خبر: ۱۳۶۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۱ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

انجمن دانشجویی 10 دانشگاه خطاب به نمکی: بنگاه‌داری در وزارت بهداشت را جمع کنید

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل 10 دانشگاه با اشاره به انتقادات سعید نمکی به هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران از وی خواستند تا بنگاه داری در وزارت بهداشت را جمع کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل 10 دانشگاه با اشاره به انتقادات سعید نمکی به هیات امنای صرفه‌جویی ارزش از وی خواستند تا بنگاه داری در وزارت بهداشت را جمع کنید. 

متن کامل این نامه به شرح ذیل است: 

«هر رودخانه‌ی تمیز سالمی هم ممکن است چند جریان آلوده از این طرف و آن طرف واردش شوند. ما می‌خواهیم جلوی این را بگیریم. مدیران ارشد و مسؤولان پیکره‌ی اصلی نظام، مثل آحاد مردم، از مبارزه با فساد خوشحال می‌شوند. دشمنان این ملت و کسانی که می‌خواهند ما این مبارزه را نکنیم تا فساد در جامعه جایگیر شود، مبارزه با فساد را حمل می‌کنند بر این‌که جامعه فاسد شده است! نخیر؛ ما در دستگاه نظام اسلامی و جمهوری اسلامی با چیزهایی مبارزه می‌کنیم که در بسیاری از نظام‌های جهانی، امروز به صورت یک عرف و کار رایج درآمده است؛ فساد در آن‌جا نهادینه شده است. مبارزه با فساد، یک حرکت و رفتار علوی است و قاطعیت علوی را لازم دارد و به فضل پروردگار مسؤولانی که دست‌اندرکار این مبارزه هستند، با الهام از امیرالمؤمنین (علیه‌الصلاةوالسلام) باید این قاطعیت را اعمال کنند و اعمال خواهند کرد./ بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم امام رضا علیه‌السلام ۱۳۸۰/۱۲/۱۲» 

جناب آقای دکتر سعید نمکی  

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 

سلام علیکم؛ 

با توجه به لزوم فسادستیزی و همچنین تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری در این خصوص، که در این سال‌ها بیشتر و بیشتر هم شده است، ما تشکل های دانشجویی به عنوان نماینده قشر دانشجویان فرهیخته، وظیفه‌ی امر به معروف و نهی از منکر مسئولان را بر گردن خود می بینیم. لذا نظر به مصاحبه شما در نشست خبری وزارت بهداشت در ۱۳۹۷/۱۲/۲۵ و انتقادهایتان به هیأت امنای صرفه جویی ارزی و اذعان به اینکه عزم دارید تا بنگاه داری در وزارت بهداشت را جمع کنید، لازم می دانیم تا نکاتی را خدمت شما متذکر شویم.

هیأت امنای صرفه جویی ارزی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی(!) با اختیارات و امتیازات فراوانی که قانون به آن اعطا داشته است، به خصوص در دوره‌ی وزارت قبل تبدیل به ساختاری بشدت فسادزا شده است. به تعدادی از امتیازات این هیأت که موجب به وجود آمدن بسترهای فساد شده است در ذیل اشاره می‌کنیم: 

۱- پرداخت ها و دریافت ها و واردات و ارسال قطعات مصرفی هیأت به خارج کشور از هرگونه مالیات، عوارض، حقوق گمرکی، بیمه محلی، ثبت سفارش و پرداخت ما به التفاوت معاف است! 

۲- امتیازات عجیب و غریب و ویژه در مناقصات 

۳- در اختیار داشتن کانال های ارتباطی و اطلاع رسانی خاص 
امتیازات ویژه این نهاد در مناقصات موجب تبدیل شدن این نهاد به حیات خلوت برخی مفسدین در وزارت بهداشت شده است و به علاوه عدم نظارت بر صادرات و واردات، معافیت مالیاتی، عوارض مرزی و همچنین دسترسی به ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) می‌ تواند موجب انحصار بازار در دست این نهاد شود و در این صورت بدیهی است که شرکت های خصوصی کم‌تر می‌توانند با این نهاد رقابت کنند و شکست نخورند! 

آیا به "هلدینگ سلامت آواپزشک" نظارتی می شود؟ دخالت های آن به زمینه های هلیکوپترسازی و سهام داری در حوزه نفت و پتروشیمی هم رسیده است! تأمین نیرویی که این نهاد تحت عنوان شرکت کارآفرینان آوای سلامت برای وزارت خانه شما انجام می دهد، توسط کدام نهاد نظارتی بررسی می شود؟  

لفظ «نهاد عمومی غیر دولتی» این نهاد باعث شده برعکس دیگر سازمان های دولتی مورد نظارت قرار نگیرد و همچنین مثل شرکت های خصوصی ذیل قانون تجارت نباشد و در نهایت این عدم شفافیت حتی در سطح حاکمیتی، به این نهاد قدرت غیرضرور و خطرناکی داده است. 

لذا با توجه به موضوعات مطرح شده از شما درخواست می شود تا با منحل نمودن کامل هیأت امنای صرفه جویی ارزی و ایجاد ساختارهای روال‌مند، قانونی و قابل نظارت توسط حاکمیت و مردم از وقوع فساد و ناامیدی مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی جلوگیری کنید. عدم انحلال این مجموعه با بهانه‌هایی چون ساده سازی مدیریت نظام سلامت در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه‌ی دشمن علیه مردم، جز باز گذاشتن مسیر مفسدین جهت سوءاستفاده‌ی مجدد از بسترهای فسادزای این نهاد در آینده‌ای نه چندان دور، منفعت دیگری برای مردم ندارد و پذیرفتن ساختار و روال قانونی که مورد استفاده‌ی دیگر دستگا‌ه‌ها و شرکت‌ها نیز می‌باشد و همچنین اصلاح قانون هیأت امنای صرفه‌جویی ارزی (مصوب سال ۱۳۷۸) ، موجب افزایش اعتماد مردم، دانشجویان و شرکت‌های خصوصی به وزارت بهداشت شده و این مهم، وزارت بهداشت را در زمره پیشتازان عرصه مبارزه با مفاسد اقتصادی در مواجهه با افکار عمومی قرار خواهد داد. 

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

امضاء:

انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی اهواز
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی آبادان 
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی شیراز
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی فسا
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی دزفول
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

انتهای پیام/ 

نظرات بینندگان