کد خبر: ۱۳۶۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
امام جمعه موقت شیراز:

مردم در هنگام انتخاب چشمانشان را باز کنند/ دولت دقت کند، مردم تحت فشار گرانی اند

حجت الاسلام رضوی اردکانی انتخابات را یک امانت دانست و از مردم خواست که این امانت را به اهلش بسپارند و در موقع انتخاب نماینده خود چشمان را باز و هوشیار باشند.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به اربعین شهادت سردار سپهبد سلیمانی و قرائت برخی از فراز های وصیت نامه این سردار گفت: شجاعت، اخلاص و ویژگی های این شهید را همه شنیده اند ولی عرفان و عشق به خداوند متعال در جای جای وصیت نامه این سردار به چشم می خورد. در وصیت نامه این شهید، سردار خطاب به برادران و خواهران خودش می گوید که جمهوری اسلامی مرکز تشیع و اسلام است و جهان اسلام نیازمند یک ولی فقیه است. خیمه ولایت را رها نکنید و اساس دشمنی دشمنان آتش زدن این خیمه است و در اصول اختلاف نداشته باشید.

امام جمعه موقت شیراز حضور و مشارکت همه آحاد مردم در انتخابات را تیری به قلب دشمن عنوان کرد و خطاب به مردم گفت: برای انتخاب یک نماینده، معیار هایی که رهبری عنوان کرده است مد نظر قرار دهید. نماینده باید با ایمان، انقلابی و شجاع باشد تا در مقابل های و هوی آمریکا و دشمنان نلرزد و استوار بماند و اگر انحرافی در کشور دید محکم بایستد.

وی ادامه داد: مجلس در راس همه امور است نماینده اگر جایی دید که وزیر و یا وکلیلی از بیت المال دزدی می کنند باید فریاد سر بدهد و آن ها را رسوا کند و مدافع حقوق مردم باشد نه اینکه زد وبند کنند. برخی از نمایندگان مجلس گذشته رد صلاحیت شدند و از شورای نگهبان بابت انجام وظیفه خود تشکر می کنیم.

رضوی اردکانی مسئولین را امانت دار این ملت دانست و افزود: ای مردم خداوند امر کرده که باید این امانت را به دست امانتدار خوبی بدهید و نباید این امانت بسیار گرانبها را به دست افراد دزد، بی ایمان، بی نماز و ترسو بسپارید. در هنگام انتخاب چشمانتان را باز کنید اگر خودتان نمی شناسید از افرادی که می دانند سوال کنید که در روز قیامت باید به خاطر رای که دادید از شما سوال می شود پاسخگو باشید.

وی خطاب به کاندیدا های مجلس گفت : هر کاندید که بریز و بپاش داشته باشد بداند که مشکل ساز است و فردا باید این هزینه کرد از کجا جایگزین شود. تبلیغات باید معقول باشد خرج های کذایی نباید صورت گیرد. کاندیدا ها به جای تخریب رقیب خود به معرفی برنامه های خودشان و اهداف بپردازند.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه با بر شمردن برخی از اقدامات مثبت دولت گفت: کارهای خوبی در دولت صورت گرفته اما مسئولین بدانند که این جمعیتی که به خیابان می آیند به معنی این نیست که کار شما درست است، دولت باید دربرخی از رفتارخود تجدید نظر کنند. می گویند تورم پایین آمده است اما کجای این موضوع درست است. شاخص های تورم رشد داشته است پس نمی توان گفت که تورم نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است. دولت به مردم حقیقت را بگوید.

وی تصریح کرد: دولت دقت کند، مردم تحت فشار گرانی اند در عین حال که ما با تمام وجود از انقلاب حمایت می کنیم ولی مسئولین بدانند که مشکلات مردم وجود دارد و در یک سال باقی مانده از این دولت مشکل مردم را حل کنند. عده زیادی پای کار هستند ولی عده ای بی تفاوت اند مسئولینی که در جایگاه خودشان بی خیال هستند، بی خیال ها بدانند که در روز قیامت باید جوابگو باشند.

وی میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) را هم فرصتی برای تبیین ویژگی‌های اخلاقی آن حضرت و قدردانی از زحمات مادران و همسران دانست و بیان کرد: حضرت زهرا یک الگوی کامل و مناسب برای مادران و زنان جامعه است و مادران و زنان باید این بانوی مکرم اسلام را به عنوان الگوی خود قرار دهند تا به سعادت و خوشبختی دنیا و آخرت دست پیدا کنند.

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان