کد خبر: ۱۳۶۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۴ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

۸ محصول اصلی کشاورزی فارس کد دار می‌شود

تا ۲ سال آینده تولید ۸ محصول اصلی کشاورزی استان فارس کد دار می‌شود.
به گزارش شیرازه، مسئول دفتر محیط زیست و تولید محصولات گواهی شده سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در حال حاضر ۲۸ محصول کشاورزی و باغی فارس گواهی شده هستند.

محمد مهد‌ی غیاثی افزود: امسال ۲۹ هزار و ۵۰۰ تن محصول کشاورزی گواهی دار فارس راهی بازار شد.

او اظهارداشت: سلامت محصولات کشاورزی از دغدغه‌های اصلی است و استاندارد سازی محصولات کشاورزی طرحی ملی است که فارس در اجرای این طرح استان پیشرو است.

مسئول دفتر محیط زیست و تولید محصولات گواهی شده سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده تا ۲ سال دیگر هم محصولاتی، چون سیب درختی، سیب زمینی، پرتقال، گوجه فرنگی و خیار گلخانه‌ای و زارعی و پیاز کد دار و گواهی شده عرضه می‌شود.

غیاثی، بر لزوم تولیدات گواهی شده محصولات در استان تاکید کرد و گفت: از مزیت‌های این گواهی برندسازی و پیدا کردن بازار‌های هدف و اصلی برای فروش محصولات است.

او ادامه داد: با اجرای این طرح تولیدات و محصولات کشاورزی از زمین به مصرف کننده بدون حضور واسطه‌ها متصل می‌شود.

مسئول دفتر محیط زیست و تولید محصولات گواهی شده سازمان جهاد کشاورزی فارس به انعقاد تفاهم نامه‌ای هم با شهرداری، علوم پزشکی و اداره استاندار اشاره کرد و گفت: در این تفاهم نامه که در مرحله نهایی است محصولات گواهی شده در اختیار فروشگاه‌ها و بازارچه‌های فروش در سطح شهر قرار می‌گیرد.

غیاثی با اشاره به اینکه همه مزارع باید مدیر کنترل کیفی داشته باشند، افزود: در حال حاضر ۲۷۰ نفر در حال آموزش هستند و به زود‌ی هم پرونده اشتغال در این حوزه را دریافت می‌کنند.

او اعلام کرد: از این تعداد ۱۲۳ نفر مدیر کنترل کیفی خواهند شد.

نظرات بینندگان