کد خبر: ۱۳۶۲۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
در نشست خبری کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شیراز بیان شد:

حل معضل اقتصادی، اشتغال و کاهش طبقات اجتماعی، از اهداف و برنامه های کلی کاندیدای این شورا

پنج کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شیراز در نشست خبری، اهداف و برنامه های خود را بیان کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

به گزارش شیرازه، پنج کاندیدای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب شیراز با شرکت در نشست خبری، از اهداف و برنامه های خود صحبت کرده و به سوالات خبرنگاران پاسخ داند.

در ابتدای این نشست، مشفقیان، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس با بیان اینکه انتخابات پیش رو یکی از حساس ترین و سرنوشت سازترین انتخابات است، گفت: وضعیت معیشتی جامعه به دلیل انتخابات قبل باعث فشار بر مردم شده است.

وی با تأکید بر احتراز از دوقطبی شدن و تنش میان جناح ها تصریح کرد: حداکثر تلاشمان را می کنیم که اگر هم مورد هجمه ای قرار گرفتیم، با متانت و صبر و شکیبایی از مئله عبور کنیم.

وی با اشاره به تشییع باشکوه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و راهپیمایی دشمن شکن 22بهمن، گفت: حضور مردم در این دو مناسبت بدون آمار و ارقام، تجدید میثاقی با شهدا و آرمانهای آنان بود، اما حضور پرشور به همراه آمار و ا رقام این مردم فهیم در انتخابات 2اسفتدماه، همراهی مردم را بهتر نشان خواهد داد.

در ادامه این نشست، نامزدهای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی شیراز به معرفی خود و اهداف و برنامه هایشان پرداختند.

حضور پای صندوق ها، نجات مردم از نگرانی ها را به همراه دارد

ابراهیم عزیزی، کاندید شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی شیراز، تصریح کرد: در شرایطی به سر می‌بریم که برخی سوء‌تدبیرها، بی‌مدیریتی‌ها، برخی تنبلی‌ها و کم کاری‌ها موجب آزرده خاطری مردم شده و برخی اظهار کنند که حضور در پای صندوق‌های رای در تغییر شرایط تاثیری ندارد اما ما می‌خواهیم بگوئیم که حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب نیروهای کارامد و اثرگذار می‌تواند مردم را از همین نگرانی‌ها نجات دهد.

به گفته وی، مجلس یازدهم باید از 2 ویژگی ممتاز برخوردار باشد، یک باید انقلابی باشد و در مسیر انقلاب اسلامی گام بردارد و دوم اینکه کارآمد باشد اگر کارآمدی را شاهد نباشیم این امکان را فراهم می‌کند که لایه‌های مختلف مردم همچنان در مشکلات و نارسایی‌ها باقی بمانند.

عزیزی معتقد است که داشتن روحیه انقلابی و توان انقلابی نامزدهای انتخابات کمکی برای رسیدن به کارآمدی است که مورد انتظار رهبر انقلاب و دیگر دلسوزان است.

جعفر قادری در ادامه صحبت های عزیزی گفت: فضای این دوره از انتخابات، فضای روی آوردن به شاخص‌ها و معیارهاست.

به نظر نماینده سابق شیراز در مجلس شورای اسلامی، برخلاف برخی از دوره‌ها که امواج و مسائل حاشیه‌ای بر انتخابات سایه انداخته بود و انتخاباتی بدور از ملاک‌ها و شاخص‌ها انجام می‌شد، این دوره فرصتی است که مردم براساس معیارها، ملاک‌ها و شاخص‌هایی که منجر به کارآمدی و توانمندی در سطح ملی و محلی باشد حرکت کنند.

وی مشکلات کشور را در 3 واژه فقر، فساد و تبعیض دسته بندی کرد و با بیان اینکه نیاز داریم که مجلس آینده در پالایش قوانین و مقررات‌زدایی، کار جدی داشته باشد، اظهار داشت: ریشه همه مسائل را می‌توان در ساختارهای نامناسب، سیاست‌های غلط و مدیران ناشایست خلاصه کرد و مجلس آینده وظیفه دارد که در این راستا تلاش بکند که این علت‌ها را برطرف کند و زمینه را برای کارآمدی نظام و انقلاب فراهم کند.

به گفته قادری، ما در شرایطی هستیم که در حوزه‌های امنیتی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در داخل و منطقه موفقیت‌های زیادی داشتیم اما در حوزه اقتصادی مشکل داریم و نیاز است که مجلس مسائل اقتصادی را در اولویت خودش قرار دهد.

علیرضا پاک فطرت از دیگر کاندیداهای این ائتلاف، با بیان اینکه در 40 ساله دوم انقلاب باید وحدت را بین همه اقشار مردم بیشتر به وجود آوریم، گفت: کشور ایران 82 میلیون جمعیت دارد و ما به همه جمعیت ایران نیازمندیم و اگر قرار است در برابر زورگویی‌های شرق و غرب بایستیم باید وحدت داشته باشیم.

شهردار سابق شیراز معتقدد است که برای ایجاد و حفظ وحدت باید همگی زیر پرچم ولایت باشیم و بیانات مقام معظم رهبری را در عمل پیاده کنیم نه در شعار.


حل معضلات اقتصادی و اشتغال و کاهش طبقات اجتماعی، از اهداف و برنامه های کلی کاندیدای این شورا

وی با بیان اینکه معتقدم که بایستی اقتصاد سیاسی را به سیاست اقتصادی تبدیل کنیم تصریح کرد: صحبت‌های رهبری نیز در طول سال‌های اخیر به ویژه در نامگذاری سال‌ها موید توجه به امر اقتصاد است.

پاک فطرت تأکید کرد: باید برای حل مشکلات اقتصادی ضمن ایجاد انگیزه، فرهنگ کار و تلاش را نیز در جامعه ترویج داد و قوانینی که ممکن است ترمزی برای تولید باشد، اصلاح کرد.

اما منصوره طاهری تنها کاندیدای زن مورد حمایت این ائتلاف اظهار داشت: همان‌گونه که با جوانان موفق به کسب قله‌های علمی در دنیا شدیم یا در بعد نظامی استفاده از ظرفیت جوانان ما را مقتدر کرده در حوزه سیاست نیز باید این مدل بازتعریف شود.

وی گفت: نگاه در همه عرصه‌ها باید به درون باشد اما نگاه به درون به معنای قهر با دنیا نیست، اما دنیا نیز در یکی دو کشور اروپایی خلاصه نمی‌شود.

طاهری، اقتصاد مقاومتی یعنی را تاکید بر توان داخلی به اضافه استفاده از دیپلماسی در حوزه اقتصادی دانست و افزود: تنها با ارتباط با یک یا دو تا کشور غربی اقتصاد شکوفا نمی‌شود باید این را در آینده مدنظر داشت.

بیکاری و اشتغال دغدغه امروز مردم و خانواده‌ها است

در ادامه این نشست، کاندیداهای مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در شیراز، به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. اولین سوال، از برنامه ها و اولویت های این افراد در صورت ورود به مجلس شورای اسلامی بود که ابراهیم عزیزی، بیکاری و اشتغال دغدغه امروز مردم و خانواده‌ها دانست و اظهار داشت: هدف‌گذاری در بحث اشتغال و ایجاد قوانینی که بتواند این دغدغه را برای جوانان کم کند از مهم‌ترین اولویت‌ها است، موضوع دوم اقتصاد است باید موانعی که سبد خانوار را کوچک کرده و موجب نگرانی شده برطرف شود.

قادری، رفع موانع کسب و کار، حذف مقررات اضافی و به تعبیری مقررات‌زدایی در کنار پر کردن خلاهای قانونی برای حل مسائل ملی و محلی اقتصاد ضروری دانست.

پاک‌فطرت با بیان اینکه باید از پرداختن به حواشی جلوگیری کرد، گفت: اموری مانند خانواده، اقشار آسیب‌پذیر و دیگر امور در این راستا باید مورد توجه ویژه باشد و امیدواریم که نمایندگان منتخب استان نیز به این موارد توجه کنند.

طاهری با بیان اینکه مولفه جمعیت و خانواده مهم است که باید راهبردی و در کلان کشور به آن توجه کرد، گفت: یکی از اولویت‌های من این است که کمیسیون خانواده را تشکیل دهیم.

اما موضع نمایندگان مورد حمایت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ارتباط با معاهدات خارجی تا حدودی شبیه به هم است.

عزیزی در پاسخ به سوالی درباره مسئله معاهدات بین‌المللی مانند FATF و موضع‌گیری درباره آن عنوان کرد: در موضوعات بین‌المللی باید نگاهی جامع همراه با منافع ملی را در نظر گرفت و از هر اقدامی که به منافع ملی لطمه بزند خودداری کرد.

وی تصریح کرد: در موضوعاتی مانند پالرمو و FATF نیز باید بر اساس 3 اصل عزت، حکمت و مصلحت شجاعانه وارد شد و هر اقدامی در دفاع از حقوق ملت ایران انجام داد.

قادری هدف از معاهدات بین‌المللی را برطرف کردم مشکلی از مشکلات کش.ر یا برداشتن تحریمی از تحریم ها دانست و گفت: اگر بنا باشد تاثیری نداشته باشد چه لزومی دارد که چنین معاهداتی را بپذیریم.

طاهری با تأکید بر اینکه این طرح که "چرخ سانتریفیوژ نچرخد ولی چرخ زندگی مردم بچرخد" یک نگاه غلط بود، تصریح کرد: نباید دو حوزه را به هم ربط داد؛ اینکه با دنیا قهر کنیم معنا ندارد دنیا به سمت ائتلاف‌های چندجانبه رفته است باید هوشمندانه دیپلماسی را در جهت شکوفایی اقتصادی استفاده کنیم.

به عقیده وی، باید هوشمندانه از ظرفیت‌های خودمان استفاده کنیم، اقتصاد سیاسی یعنی این نکته که هوشمندانه از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم باید ظرفیت‌های دیپلماسی پشت سر اقتصاد بیاید و برای این منظور باید نقش مجلس پررنگ‌تر باشد.

عزیزی در پاسخ به سوال دیگری درباره شفافیت مالی و انتخاباتی نیز گفت: شفافیت را نباید منحصر به امور کوچک کرد بلکه باید در موضوعات مهم‌تری شفافیت را لحاظ کرد با این وصف در حال حاضر یک خودرو ساخت داخل و یک آپارتمان در خیابان جمهوری شیراز دارم و هزینه‌های ستاد تبلیغات نیز از افراد مومنی که توقع و انتظاری ندارند، تامین کردم.

قادری در این درباره بیان کرد: یک خانه هدیه پدری در لامرد داشتم که فروختم و در شیراز تبدیل به احسن کردم؛ یک آپارتمان نیز در مجموعه دانشگاه شیراز داشتم که فروختم و با پولش یک آپارتمان در تهران خریداری کردم؛ من قبل از اینکه هیچ کار اجرایی بکنم شغل‌های دیگری چون هیئت علمی دانشگاه داشتم و در هلدینگ انرژی و ستاد اجرایی فرمان امام نیز بوده‌ام. اغلب چند محل دریافتی داشتم.

پاک فطرت هم اظهار داشت: ماشین و آپارتمانم را برای تبلیغات فروختم و بخشی نیز کمک خانواده‌ام بوده است.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان