کد خبر: ۱۳۶۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۵ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
رئیس کل دادگستری فارس:

تشکیل ۱۲ پرونده تخلفات انتخاباتی در ۵ حوزه انتخابیه فارس

۱۲ پرونده تخلفات انتخاباتی در ۵ حوزه انتخابیه استان تشکیل شده است.
 کاندیدا‌های حضور در مرکز قانونگذاری کشور باید نمونه‌های برجسته پایبندی به قانون باشند.
رئیس کل دادگستری استان فارس با تأکید بر برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی از تشکیل ۱۲ پرونده تخلفات انتخاباتی در ۵ حوزه انتخابیه استان خبر داد.
حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان این مطلب که افرادی که قصد حضور در مرکز قانونگذاری کشور را دارند خود باید نمونه‌های برجسته رعایت و پایبندی به قانون باشند گفت: بی تردید کسانی در این کارزار موفق خواهند بود که قانون را نصب العین خود قرار دهند و سایرین را نیز به رعایت قانون تشویق و ترغیب نمایند.
وی در ادامه از تذکر و اخذ تعهد از ۴۵ نفر از فعالان حوزه تبلیغات انتخابات از آغاز تبلیغات خبر داد و بیان داشت: این اقدام در نتیجه فعالیت ستاد‌های پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در سراسر استان است.
رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه به مصادیق بارز تخلفات انتخاباتی اشاره کرد و بیان داشت: چاپ و تکثیر پوستر خارج از اندازه مقرر قانونی، راه اندازی کاروان‌های تبلیغاتی، استفاده از بلندگو‌های سیار در سطح استان در غیر از محل ستاد انتخاباتی و تخریب و توهین به نامزد‌های انتخاباتی از جمله این موارد است.
رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه با برشمردن راه‌های ارتباطی مردم با ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی در همه شهرستان‌های استان تصریح کرد: شماره تلفن‌های ۳۲۳۴۶۳۰۲ و داخلی ۱۰۹ و سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۹۹۷۹۲ پل ارتباطی مردم برای اعلام تخلفات انتخاباتی در نظرگرفته شده است.
رئیس ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی فارس تصریح کرد: با توجه به بحران اقتصادی موجود در صورت مشاهده اسراف در تبلیغات انتخاباتی دادگستری استان موضوع را بررسی و با تضییع اموال با جدیت برخورد خواهد کرد.
صدا و سیما

نظرات بینندگان