کد خبر: ۱۳۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۷ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
رییس دستگاه قضا:

به برکت خون حاج قاسم منطقه را پاکسازی خواهیم کرد

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در مراسم چهلم سردار دلها: منطقه را به برکت خون مطهر حاج قاسم از وجود امریکایی ها پاکسازی خواهیم کرد.

رییس دستگاه قضا در مراسم چهلم سردار دلها در کرمان: قدرت و اقتداری که به دست توانای مجاهدان راه خدا ساخته شده و نظام مقتدر جمهوری اسلامی شده است و پیام این نظام مقتدر این است که باید منطقه بدون حضور حاج قاسم زندگی کند و منطقه را به برکت خون مطهر حاج قاسم از وجود امریکایی ها پاکسازی خواهیم کرد.

رییس قوه قضاییه انقلابی بودن و نگاه انقلابی داشتن را بااهمیت دانست و افزود: شهید سلیمانی خوب آمریکا و اسرائیل را می شناخت و زبان آنها را می دانست و می دانست زبان آنها زور است و تنها راه مقابله با دشمنان مقاومت و اقتدار نشان دادن بود.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر تحریف نشدن شخصیت حاج قاسم و همینطور شخصیت امام راحل (ره) افزود: کرمانیها و لشکر 41 ثارا... با سلوک سردار سلیمانی آشنا هستند و مواضع او را می شناسند.؛دیپلماسی او در راستای راهبرد مقاومت است و ارتباطات او در جهت مقاومت و ایستادگی فعال بوده است.

رییس قوه قضاییه افزود: سردار سلیمانی هرگز روحیه تسلیم در مقابل دشمن نداشت و تسلیم در مکتب او راه ندارد.

وی شهید سلیمانی را یک انقلابی عنوان کرد و افزود: انقلاب را با همه وجودش دوست داشت و همواره به توسعه پیامهای انقلاب اسلامی می اندیشید و از همه تهدیدها فرصت و قدرت می ساخت.

سردار سلیمانی در همه جا از جمله سوریه، عراق،یمن، افغانستان حزب اللـه ساخت و به دست همین نیروها از آنان قدرت ساخت.

حجت الا سلام والمسلمین رییسی او را یک استراتژیست به معنای واقعه کلمه برشمردو افزود: زبان دیپلماسی به معنای کوتاه آمدن نیست بلکه زبان دیپلماسی زبان اقتدار و قدرت بود.؛ قدرتی که بانیروهای مردمی ساخته شده نظام مقتدر جمهوری اسلامی را برپا کرده و پیامش برای عالم آن است که منطقه بدون حضور آمریکائیها باشد و پاکسازی شود.

دوی با اشاره به شهادت شهید بهشتی افزود: زمانی که شهید بهشتی به شهادت رسید همه نگران بودند، اما هیچ خونی مثل شهید بهشتی جریان نفاق را برملا نساخت و این عظمت آفرید.

رییس قوه قضاییه افزود: تشییع جنازه شهید سلیمانی نیز یوم اللـه را رقم زد. دل‌ها را به همه نزدیک کرد آنچنانکه با همه وجود به آمریکا نفرت می‌ورزد و مردم به آمریکائی‌ها خشم دارند.

وی گفت: این تشییع پیام مقاومت را به آمریکائی‌ها و اروپائی‌ها مخابره کرد و آنان فهمیدند اگر در منطقه خطایی رخ بدهند دست به سر و سر به زیر تسلیم نیرو‌های جمهوری اسلامی می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی رهنمود‌های رهبری را مایه موفقیت‌های حاج قاسم دانست و افزود: نقش رهبری بسیار اثرگذار بود و سردار دانش آموخته مکتب خمینی و خامنه‌ای است.

وی مخاطب شهید سلیمانی را همه مردم کرمان عنوان کرد و افزود: کرمان را به ولایتمداری می‌شناسید و می‌شناسیم وامروز خیمه ولایت و انبیای الهی است و دشمن با وجود همه فتنه‌ها و حیله‌ها در این خیمه پرچم ساز کوچکترین اقدامی نمی‌تواند بکند.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه حاج قاسم مردم را امیدوار کرد و امروز هر قدمی و هر قلمی در جهت امیدواری مردم راهبرد نظام است و هر که قصد ناامیدی مردم را داشته باشد در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده که مسئولان باید دقت کنند.

وی: حاج قاسم را مرد اراده اهل ایستادگی و مقاومت دانست و افزود : او شاگرد مکتب خمینی کبیر و بزرگ حکیمی چون خامنه ای بود.

حجت الا سلام والمسلمین رییسی، حاج قاسم را افتخار کرمانی ها خطاب کرد و افزود :کرمان در دامنت کسی را پروراندی که منطقه را متحول کرد و در سلحشوری ایستادگی کرد ؛کرمان به خود ببال افتخار آفریدی کسی که نه افتحار ایران بلکه جهان اسلام شد

رییس قوه قضاییه گفت : مسیحی ها و یهودی ها به سلیمانی عشق می ورزندآنان نیز متحول شدند

وی افزود : سلیمانی پیوند بین معنویت و سیاست در دیپلماسی ایجاد کرد و امروز می بینیم نتیجه سیاست بدون معنویت 70 سال ظلم به فلسطین است و این مکتب سلیمانی است که پیوند سیاست و معنویت را ایجاد کرد.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب 'گفت :هیچ مشکلی نداریم، راهکار رفع مشکل در کشور به دست ملت و جوانان این کشور است و آنان که رفع مشکل را در بیگانگان و لبخندشان می دانند سخت در اشتباهند.

حجت الا سلام والمسلمین رییسی تاکید کرد: راهکار بسیاری از مشکلات در درون کشور است و تمام مشکلات و گره ها به برکت خون حاج قاسم گشاده می شود.

وی با اشاره به قرائت وصیتنامه حاج قاسم افزود: این وصیتنامه خطاب به همه خوانده شده و میثاق با حاج قاسم پیمان و پیمان بستن به خون و عمل به وصایایش از خواسته های حاج قاسم است.

رئیس قوه قضاییه خطاب به مردم و خانواده شهید سلیمانی گفت: امروز حضور مردم و حرکتهای افتخارآمیز نیروهای مسلح و سپاه پاسداران در کوبیدن پایگاه آمریکا ایجاد شده و امیدواری به نظام و کارآیی سیاست بیشتر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رییسی افزود: پاکی و طهارت انقلاب، نظام و ارزشهای الهی که حاج قاسم و شهدا بر آن پافشاری کردند بیش از هر زمانی باعث رونق طرفداران او شده است.

وی افزود: اگر در گوشه و کنار آهنگی از فساد و کجی است ایران نمی پذیرد. دست قدرتمند دولت اجازه نمی دهد که خطا لانه کند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به آزمون انتخابات گفت: حضور مردم مثل همیشه در همه صحنه ها تعیین کننده و سرنوشت ساز است و مردم با شرکت گسترده انتخاب اصلح خواهند کردو مجلس دغدغه مند، بابصیرت و گره گشای مشکلات مردم را این مردم است که رقم خواهند زد.

وی در پایان با اشاره به اینکه پرچم مقاومت امروز در دست مقتدای بصیرت آفرین است و ما سربازان ولایت هستیم افزود: امیدوارم چنان عمل کنیم که رضایت سلیمانی را داشته باشد.

حاج قاسم تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد

رییس دستگاه قضا: حاج قاسم انقلاب را به همه وجودش دوست می داشت. به توسعه پیام های انقلاب اسلامی می اندیشید. تلاش می کرد که از همه تهدیدها در اطراف ما فرصت و قدرت بسازد. در لبنان‏، افغانستان همه کشورهای اطراف قدرت ساخت. او در همه کشورهای اطراف حزب الله تشکیل داد.

راهبرد حاج قاسم راهبرد مقاومت بود

رییس دستگاه قضا: ارتباطات حاج قاسم در جهت تقویت مقاومت و ایستادگی فعال بوده است. هرگز روحیه تسلیم و کوتاه آمدن در مقابل دشمن در قاموس حاج قاسم راه نداشته و در مکتب او راه ندارد.

حاج قاسم در عرصه ولایتمداری سر از پا نشناخت

وقتی سخن از ولی است، جای چون و چرا ندارد . سخن او از اول وصیتنامه تا آخر ولایت نامه است.

وی دومین نکته در این مکتب را ولایتمداری سردار سلیمانی دانست و افزود: اگر وصیت نامه او هم نمی بود، شما که مشی و سلوک او را دیده بودید می‌گفتید او یک ولایتمدار واقعی است.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه انسان ولایتمدار با ولایت شعار فرق می‌کند، گفت: ممکن است ولایتمداری بر زبان بسیاری از افراد جاری شود اما وقتی سخن از «ولی» است جای چون و چرا وجود ندارد.

وی با اشاره به وصیت نامه سردار سلیمانی گفت: وصیت نامه این سردار سر افراز جهان اسلام از اول تا آخر ولایت نامه است. همگان بدانید که عزت شما در تبعیت از ولی فقیه است؛ سخن سردار سلیمانی، پیام و کلامش هم همین نکته است و این در حالیست که حاج قاسم در عرصه ولایتمداری سر از پا نمی‌شناخت.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه سردار سلیمانی سعادت را در آنچه ولی می‌خواست و صلاح می‌دانست، می‌دید، گفت: ولایتمداری شهید بزرگوار حاج قاسم در زمان امام نسبت به امام خمینی (ره) و در زمان جانشین به حق امام نسبت به مقام عظمای ولایت بود.

حجت الا سلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: سردار سلیمانی و مکتب او مردم باوری را به ما می‌آموزد؛ او مردم را باور داشت. در عالم، سیاست مداران دم از مردم داری می‌زنند و دکان داری می‌کنند اما در حقیقت مردم را باور ندارند.

وی با اشاره به تبعیت سردار سلیمانی از امام و رهبری گفت: حاج قاسم نظر مردم را تشریفاتی نمی‌دانست و در حقیقت مردم باور بود و نسبت به مردم متواضع، فروتن بود و همواره به آنان توجه می‌کرد.

رمز بقای حاج قاسم اخلاص اوست

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی: اولین شاخص حاج قاسم اخلاص و دلدادگی او به خداست.

رییس قوه قضاییه در این مراسم با گرامیداشت شهادت سردار رشید اسلام افتخار مجاهدان در جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی رضوان الله علیه افزود: شهادت سردار قیامتی برپا کرد ودل‌ها در سراسر ایران وجهان اسلام متوجه او شد واو متوجه به وجه الله شد

وی شهدا را وجه الله دانست وافزود: او شهید زندگی کرد، کریم زندگی کرد تا به شهادت رسید.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه کرامت انسان را دارای روحیه وظرفیتی می‌کند که فقط به خدا می‌اندیشد. افزود: شهادت انسان را به درجه‌ای می‌رساند که می‌خواهد تمام اموالش وجانش را تقدیم خدواوند کند به این مقام که انسان برسد فقط خدا را می‌بیند.

وی کریم را تنها اهل بخشش ندانست وگفت کرامت به گونه‌ای که انسان همه چیز را پای امر او ورضایش قرار می‌دهد وجزء اورا نمی‌بیننند.

رییس قوه قضاییه اخلاص، برای خدا اندیشه و عمل کردن را از مهم‌ترین ویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی دانست و گفت: رمز بقای سردار شهیدسلیمانی و متوجه شدن دل‌ها به او اخلاصش است.

حجت الا سلام والمسلمین رئیسی اخلاص و دل دادگی به خدا را اولین ویژگی حاج قاسم برشمرد و گفت: کسی که با خدا باشد خداوند متعال هم با اوست و قلب‌ها در دست خداست. به دلیل اینکه او متوجه خدا شد خدا هم دل‌ها را متوجه او کرد؛ این اولین نکته در باب مکتب حاج قاسم است.

نظرات بینندگان