کد خبر: ۱۳۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۲ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۸
سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفتگو با دانا:

خون شهید سلیمانی همگرایی بین‌المللی میان جریانات مقاومت اسلامی ایجاد کرد/ خواست دوست‌داران شهید سلیمانی خروج آمریکا از منطقه است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: خون این شهدای عزیز، یک همگرایی بین‌المللی و یک علاقه‌مندی همه‌جانبه میان جریانات مقاومت اسلامی ایجاد کرد.

  ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: لازم می‌دانم یاد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان را گرامی بدارم. نام این دو شهید عزیز آن‌قدر بزرگ است که نام همراهانشان را در سایه قرار داده است؛ اما هریک از همراهان، از افراد والامقامی بودند که این فرماندهان بزرگ را یاری می‌کردند؛ به همه آن‌ها درود می‌فرستم.

وی افزود: شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هم برای آحاد ملت و هم برای دنیای اسلام و جبهه‌های مقاومت شخصیت‌های شناخته‌شده‌ای بودند. این انسان‌های بزرگ و ارزشمند نقش مهمی در تقویت جبهه مقاومت اسلامی و راه و مکتب مقاومت داشتند؛ لذا نیروهای مقاومت به راه و مکتب این شهدا که ادامه راه مقاومت است، تمسک خواهند کرد.

خون شهدای مقاومت کوره‌راه‌های سازش با صهیونیست‌ها و استکبار را مسدود می‌کند

مسجدی خاطرنشان کرد: خون این شهدا در وهله نخست سبب می‌شود که کوره‌راه‌های کوچکی که به سازش با صهیونیست‌ها و استکبار منتهی می‌شود، مسدود شود. در منطقه شاهد هستیم که مقاومت اسلامی، جدی‌تر و قدرتمندتر پیش خواهد رفت. از طرفی خون این شهدای عزیز، یک همگرایی بین‌المللی و یک علاقه‌مندی همه‌جانبه میان جریانات مقاومت اسلامی ایجاد کرد. اگر در گذشته این جریانات به صورت پراکنده عمل می‌کردند و هریک در مسیری اهداف خود را دنبال می‌کردند، خون این شهدای عزیز سبب نوعی همگرایی در میان آن‌ها شده است.

وی افزود: دوم آن که علاقه جریانات مقاومت به یکدیگر بیشتر و ارتباط آن‌ها قوی‌تر شده است؛ چراکه همه خود را در مسیر یک هدف می‌بینند و آن هدف، «مبارزه» است؛ مبارزه برای احقاق حق خود. آن‌ها می‌کوشند که با ظلم بجنگند و در برابر استکبار مقاومت کنند.

سفیر ایران در عراق ادامه داد: سوم آن که اکنون اراده‌ای جدی‌تر در جهت خونخواهی این شهدا به ویژه شهید سلیمانی ایجاد شده است. همانطور که مردم ایران خونخواهی را مطالبه می‌کنند، ما در عراق شاهد هستیم که مردم این کشور نیز خواهان خونخواهی ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی هستند. در مراسماتی که برای بزرگداشت این شهدا برگزار می‌شود، خواسته مردم این است که انتقام خون شهدا گرفته شود و بیگانگان و اشغالگران و نیروهای آمریکایی از منطقه اخراج شوند.

 

خواست دوست‌داران شهید سلیمانی خروج آمریکا از منطقه است

وی گفت: در مجموع، نتیجه این شهادت، روز به روز بیشتر خود را نشان می‌دهد. طی چند روز گذشته، مراسمات پرشماری در بغداد و دیگر شهرهای عراق و حتی در محل شهادت سردار در جاده فرودگاه برگزار شده است و خواست همه ادامه راه شهدا و مقاومت و خروج آمریکایی‌ها از سرزمین‌های اسلامی است.

مسجدی اظهار داشت: هم شهید عزیز، حاج قاسم سلیمانی و هم رزمندگان جبهه‌های مقاومت؛ هدفشان امنیت و صلح است. استکبار، صهیونیسم و جریان ترور در منطقه، عاملان اصلی ناامنی هستند. چه کسانی منطقه را ناامن کرده‌اند و به عملیات‌های تروریستی دست می‌برند؟ چه کسانی نفت منطقه را به یغما می‌برند؟ چه کسانی کشورهای منطقه را به جان یکدیگر می‌اندازند؟ چه کسانی بازار فروش سلاح در منطقه را در اختیار گرفته‌اند؟ پاسخ این پرسش‌ها غیر از «آمریکایی‌ها» است؟

 

شهید سلیمانی و دیگران، چهره صلح‌خواهی و امنیت‌خواهی و امنیت‌زایی است

وی افزود: اگر کسانی جنگ‌طلب و تروریست باشند؛ اگر کسانی به دنبال اختلاف‌افکنی باشند و اگر کسانی به دنبال فتنه و تهدید و تحریم و ترور باشند، آمریکایی‌ها هستند. چهره جبهه مقاومت و فرماندهان و شهدای بزرگ آن، شهید سلیمانی و دیگران، چهره صلح‌خواهی و امنیت‌خواهی و امنیت‌زایی است و مبارزه آن‌ها، مبارزه برای رسیدن به حقوق حقه مبارزین و مردم است.

سفیر ایران در عراق تأکید کرد: آن‌چه که در دستور کار نیروهای مقاومت قرار دارد، این است که به حقوق واقعی خود دست پیدا کنند و چون دشمنان آن‌ها مانع از دستیابی به این حقوق هستند و در این راه سلاح به دست گرفته‌اند و به روی جبهه مقاومت آتش گشوده‌اند، نیروهای مقاومت باید از خود دفاع و خود را مجهز و مسلح کنند. اگر نیروهای مقاومت روزی با سنگ و چوب با دشمنان می‌جنگیدند، اکنون باید خود را به قوی‌ترین سلاح‌ها مجهز کنند تا بتوانند در برابر تهدید استکبار و صهیونیسم از حقوق خود به خوبی و با قدرت دفاع کنند.

وی با اشاره به متن وصیت‌نامه حاج قاسم سلیمانی بیان داشت: من چندین‌بار این وصیت‌نامه را با دقت مطالعه کردم. این وصیت‌نامه بسیار درس‌آموز است و برای کسانی که به شهید سلیمانی علاقه‌مندند راهنماست. وصیت‌نامه شهید سلیمانی هم از جنبه‌های معنوی ویژه‌ای برخوردار است و هم در مقابل مسائل مختلف، راه را نشان داده است. دوران حیات شهید، مملو از تلاش و فداکاری و خدمت و مردم‌دوستی و مبارزه و شجاعت بوده است و ایشان در وصیت‌نامه خود همین مسیر را نشان داده‌اند؛ مثل چراغی که راه را روشن می‌کند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
منبع: دانا
نظرات بینندگان