کد خبر: ۱۳۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۹ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸

زمان پیش فروش بلیط قطار نوروز۹۹

زمان پیش فروش بلیط قطار نوروز۹۹ اعلام شد.
به گزارش شیرازه، در ایام عید بیش‌تر افراد سعی می‌کنند تا به‌همراه خانواده به مسافرت بروند و از وقت خود بهترین استفاده را ببرند. برای رفتن به مسافرت در ایام نوروز راه‌های زیادی وجود دارد از جمله خودروی شخصی و یا اتوبوس و هواپیما. اما در این ایام بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا با قطار مسافرت کنند چراکه در ایام نوروز جاده‌های کشور دچار ازدحام جمعیت زیادی است و همین موضوع باعث می‌شود که افراد جاده‌های کشور را برای مسافرت انتخاب نکنند. اگر می‌خواهید در ایام نوروز به مسافرت بروید و قطار را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید بهتر است بدانید که به‌خاطر شلوغی ایام عید قطارهای مسافربری از مدتی قبل بلیط‌های خود را پیش‌فروش می‌کنند و در مدت زمان اندکی هم تمامی بلیط قطار رزرو می‌شوند. اطلاع دقیق از پیش‌ فروش این بلیط‌ها کمک می‌کند تا بتوانید بلیط قطار دلخواه‌تان را تهیه کنید. توزیع اینترنتی بلیط به‌منظور رعایت عدالت است و تاریخ دقیق آن برای نوروز ۹۹ به شکل زیر است.

تاریخ دقیق پیش فروش بلیت کلیه قطارهای مسافری در بازه زمانی ۲۴ اسفند ماه ۹۸ الی ۱۵ فروردین ماه ۹۹ درساعت ۸ صبح روز سه شنبه مورخ 98.11.15در تمام مسیرها انجام می شود. پس باید دقت داشته باشید که در این تاریخ بتوانید بلیط قطار خود را از علی بابا تهیه کنید در غیر این‌صورت بلیط قطار به شما تعلق نمی‌گیرد. در ادامه این مطلب به بررسی نکات مهم در سفر با قطار می‌پردازیم.

محدودیت بار قطار چقدر است؟

خوشبختانه در طول سفر با قطار هیچ محدودیتی برای حمل بار ندارید و می‌توانید بدون صرف هزینه‌های‌ اضافه بار رایج در هواپیما و اتوبوس، به هر میزان ، بار و چمدان حمل همراه‌تان داشته باشید. قطارهای هر خط ریلی دارای کوپه‌های مجزا هستند. شما می‌توانید چمدان‌ها و وسایل خود را در قسمت بار قرار دهید. درصورتی‌که کوپه‌ی شما دربست نیست و قصد خروج از کوپه را دارید می‌توانید از قفل‌های چمدان استفاده کنید که طرز استفاده‌ ان‌ها نیز بسیار ساده است. البته میهمان‌داران سالن قطار هم می‌توانند در این خصوص به شما کمک کنند. اما اگر قطار شما از نوع اتوبوسی است در این‌صورت چمدان‌ها و بارها در قسمت مشخصی قرار می‌گیرند که متاسفانه همه‌ی افراد به آن دسترسی دارند و باید مراقبت بیشتری از وسایل خود داشته باشید. با رزرو بلیط قطار به‌صورت اینترنتی می‌توانید در کمترین زمان بلیط خود را خریداری کنید و از خرید اینترنتی خود لذت ببرید.

امکان ثبت نهار و شام در قطار به چه شکلی است؟

اگر مسیر سفر شما طولانی است و بیش‌تر از ۴ ساعت طول می‌کشد می‌توانید برای شام یا نهار سفارش غذا بدهید. البته باید از چند ساعت قبل به میهاندار سالن قطار سفارش بدهید تا بتوانند در زمان مناسب غذای شما را آماده کنند. برای استفاده رستوران قطار باید سفارش بدهید اما هر زمان که بخواهید می‌توانید از کافه قطار استفاده کنید و نیازی به رزرو میز در کافه قطار ندارید. اگر بلیط قطار علی بابا را تهیه کرده‌اید خیال‌تان جمع باشد که بهترین قیمت را خریداری و رزرو کرده‌اید. بهتر است این نکته را هم دقت داشته باشید که که دقایقی پس از سوار شدن شما، میهماندار به هر کوپه مراجعه می‌کند و از شما سوال می‌کند که آیا غذا می‌خواهید یا خیر. درصورتی که شما درخواست رزرو غذا بدهید مبلغی را از شما دریافت می‌کنند و سپس در ساعت مشخص می‌توانید به رستوارن مراجعه کنید و غذای مورد نظر خود را میل کنید.

اگر در طول سفر حوصله‌تان سر رفت بهتر است از کوپه‌ی خود خارج شوید و سری به کافه‌ی موجود در قطار بزنید. قطارهایی که خطوط ریلی ایران حرکت می‌کنند دارای کافه‌هایی هستند که برای یک عصرانه می‌توانند بسیار مناسب و دلچسب باشند. کافه‌های قطار دارای منویی ساده هستند که قیمت نسبتا مناسبی دارند. در قطارهای که از ۴ ستاره کم‌تر هستند کیفیت کافه‌ها کمی پایین‌تر است اما در هرصورت می‌تواند انتخاب خوبی برای یک عصرانه باشد.

اگر بلیط قطار را تهیه کرده‌اید و قصد رفتن به یک سفر در نوروز را دارید دقت داشته باشید که داشتن کتاب و یا لپ تاپ نیز از دیگر سرگرمی‌هایی است که می‌تواند در طول مسیر کمک زیادی به شما کند. این وسایل انبوهی از سرگرمی‌های دیجیتالی را در اختیار شما قرار می‌دهند که به کمک آن‌ سختی‌های مسیر برای شما به حداقل می‌رسد. مطالعه کتاب، گوش دادن به پادکست‌های صوتی، بازی‌های کامپیوتری و دیجیتالی و... از کارهایی هستند که شما می‌توانید به کمک آن‌ها در طول سفر خود، سرگرم شوید. همچنین بسیاری افراد در طول سفرهای‌شان علاقه به نوشتن دارند و سعی می‌کنند درطول مسیر سفر اتفاقات پیش آمده در سفرشان را بنویسند. شما با این کار نیز می‌توانید طول مسیر را برای خود لذت‌بخش‌تر کنید. همچنین در نظر داشته باشید که شما با خرید بلیط قطار علی بابا می‌توانید در وقت و هزینه‌های‌تان صرفه‌جویی کنید.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان