کد خبر: ۱۳۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

درخشش تازه‌ترین تولید نمایش میدانی حوزه هنری فارس

تازه‌ترین تولید نمایشی فارس در عرصه تئاتر میدانی، به عنوان اثر برگزیده نخستین همایش ملی سردار آسمانی مورد تقدیر قرار گرفت.
  نمایش «سردار بی سایه» به نویسندگی و کارگردانی اصغر گروسی در آئین پایانی نخستین همایش ملی سردار آسمانی به عنوان یکی از ۱۲ اثر برگزیده ملی این عرصه انتخاب شد.

گروسی در حاشیه این مراسم با اشاره به اهمیت حضور هنر در عرصه جامعه اظهار داشت: پس از شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی طبیعی است که هنرمندان از مردم عقب نمانند و واکنشی شایسته به این رخداد داشته باشند.

وی افزود: هنرمند سیاستمدار نبوده و اهل بازی سیاسی نیست. هنرمند از جامعه خویش سفارش می‌گیرد و در مقابل این سفارش اجتماعی باید با زبان هنر به جامعه پاسخ گوید.

کارشناس مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری فارس ادامه داد: در چنین مواقعی سیاسیون سراغ موضع گیری جناحی می‌روند اما هنرمند فارغ از خط و خطوط به دنبال برآیندی حداکثری است تا صدای جامعه خویش را انعکاس دهد.

وی گفت: سردار بی سایه در چنین فضایی و با حمایت حوزه هنری فارس شکل گرفت و ابراز ارادتی هنری از زبان هنرمندان نمایش فارس بود به سرداری که پرچم مقاومت را بالا نگه داشته بود.

گروسی ادامه داد: این کمترین کاری بود که از دست و زبان ما بر می‌آمد و گرچه در خور بزرگی شأن و منزلت این شهید ارجمند و شهدای جبهه مقاومت نبوده اما نشان از ارادت ما بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: حوزه هنری پایگاه چنین تلاش‌های ارزشی است و واکنش بلافاصله و سریع به رویدادهای اجتماعی با زبان هنر امری است که در اتاق فکر این مجموعه شکل می‌گیرد./مهر
نظرات بینندگان