کد خبر: ۱۳۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

حامیان روحانی بزک کرده آمدند

موج دیگری از پشیمانی بابت رای به روحانی به راه افتاده و برخی از سلبریتی ها همچون حمید فرخ نژاد، رضا رشید پور، سیروان خسروی، محسن افشانی ، محمد علی آهنگران و ... را با خود همراه کرده است. رسانه های طیف مخالف دولت نیز خرسند از این وضعیت، آب به آسیاب پشیمان ها می ریزند.
به گزارش شیرازه، در روزهای اخیر و با آشکار شدن ضعف‌ها و ناکارآمدی‌های دولت اعتدال؛ اندک اندک لیست احزابی که "مراجع اجتماعی" و مشوّقان مردم در انتخابات‌های 92 و 96 برای رأی دادن به رئیس‌جمهور روحانی،  بوده اند منتشر و جالب اینکه در این لیستها که قبلا با عناوینی چون یاران روحانی و اعتدالیون منتشر می شد هیچ خبری از عنوان و عکس حسن روحانی نیست.

حامیان روحانی بزک کرده آمدند
اصلاح طلبان طی شش سال گذشته دولت، مجلس و شوراهای شهر را در دست داشته اند اما از فردای تکیه زدن بر صندلی قدرت وعده‌های خود را از یاد برده اند. راهبردشان در دولت مذاکرات، بی نتیجه بوده، در مجلس چشم‌پوشی به بی کفایتی وزرای کم خاصیت و در شورای شهر هم گران کردن هزینه زندگی مردم شیراز حاصل همه وعده های توخالیشان شده است! 
حالا که مردم از آنها دست کشیده اند و آهسته دارند زمین سیاست را واگذار می کنند، بدون یک کلمه عذرخواهی مجدداً با پوششی جدید در حال ارائه لیست های انتخاباتی هستند.
آنها که عملاً باعث همه مشکلات فعلی کشورند و قطعا در بین مردم هیچ جایگاهی ندارند بدون پذیرش مسئولیت خود درقبال وعده های که طی شش سال گذشته به مردم داده اند با عنوان جعلی یاران هاشمی به جای یاران روحانی وارد گود رقابت انتخابات مجلس شده اند.
  
صادق زیباکلام از چهره‌های اصلاح‌طلب که چندی قبل گفته بود مردم می‌خواهند به خاطر رأی به روحانی او را سنگباران کنند؛ به تازگی در یک مصاحبه اظهار کرده است: باور کنید که رویم نمی‌شود در چشم کسانی که با تشویق من به روحانی رأی دادند، نگاه کنم؛ شرمنده آنهایم.
در قرآن کریم و در آیه 160 سوره بقره؛ محتوای بسیار مهم و قابل تأملی در این زمینه وجود دارد:
خداوند متعال در اشاره به کسانی که آیات الهی را در مقابل مردم انکار می‌کنند و موجب اشتباه عمومی می‌شوند، وعده عذاب می‌دهد اما در اشاره به راه توبه برای این افراد می‌فرماید:
"مگر کسانی که توبه کردند و به اصلاح -تباهکاری های خود- پرداختند و -آنچه را کتمان کرده بودند- بیان نمودند، پس توبه آنها را می‌پذیرم و البته منم که بسیار عطوف و توبه پذیر و مهربانم." (ترجمه آیت‌الله مشکینی)
قرآن کریم در اشاره به چیستی عمل این افراد عذرخواه از عبارت "تابوا و اَصلحوا و بیّنوا" استفاده می‌کند و سه ضرورت توبه، اصلاح و تبیین را مطرح می‌سازد.
اگرچه بایستی در این زمینه نظر مفسّرین برجسته قرآن را شنید و در مفاهیم توبه و اصلاح و تبیین، غور کرد اما من حیث‌المجموع روشن است که صاحبان اشتباه صرفا مأمور به عذرخواهی و توبه نیستند و اقدامات دیگری مثل اصلاح و تبیین نیز هم بر آنها مترتّب است.

حامیان روحانی بزک کرده آمدند

آنچه محرز است اینکه حامیان روحانی نه تنها به اشتباه خود اذعان نمی کنند و پای تاوان آن نمی نشینند که در صدد لاپوشانی و فریب افکار عمومی با عنوان دیگری بجز حامیان دولت هستند که قطعاً حنای آنا دیگر پیش مردم رنگی ندارد.

 



نظرات بینندگان