کد خبر: ۱۳۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

فعالیت۷۰۰ گروه جهادی در استان فارس

از ابتدای امسال تاکنون تعمیرات۱۷۵ منزل و ساخت ۵۰ واحد مسکونی در مناطق محروم توسط گروههای جهادی استان فارس انجام شده است
 رئیس بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به فعالیت ۷۰۰ گروه جهادی در استان فارس گفت: در نوروز ۹۹ گروه‌های جهادی استان برای خدمت‌رسانی در نقاط محروم و برگزاری اردو‌های جهادی اعلام آمادگی کردند.
سید مجتبی سرورزاده با بیان اینکه فعالیت این گروه‌ها در خارج و داخل استان فارس است، گفت: یکی از نقاطی که گروه‌های جهادی استان همچنان در حال فعالیت هستند استان سیستان و بلوچستان است.
رئیس بسیج سازندگی استان فارس افزود: در سیل شیراز که در ابتدای امسال رخ داد؛ گروه‌های جهادی استان ظرف ۴۵ روز ۲۳۵ منزل آسیب دیده از سیل را تعمیر و مرمت کردند.
وی با بیان اینکه در سیل خوزستان و مهار سیلاب گروه‌های جهادی استان فارس فعالیت چشمگیری داشتند، تصریح کرد: در استان خوزستان پس از مهار سیلاب تعمیر و مرمت و احداث واحد‌های مسکونی در منطقه شعیبیه خوزستان به بسیج سازندگی فارس واگذار شد.
رئیس بسیج سازندگی استان فارس با بیان اینکه ۱۷۵ واحد تعمیرات منازل سازمانی در این منطقه توسط گروه‌های جهادی فارس انجام شد، عنوان کرد: این امر در ۶ ماه نخست سال به پایان رسید و ۵۰ واحد مسکونی نیز در منطقه محروم توسط گروه‌های جهادی استان احداث شد.
سرورزاده درباره این واحد‌های مسکونی بیان کرد: این واحد‌های مسکونی اکنون از مرحله سقف تمام شده و در حال نازک کاری است.
وی با اشاره به فعالیت جغرافیامحور گروه‌های جهادی در استان فارس خاطرنشان کرد: فعالیت گروه‌های جهادی استان در قالب کار‌های عمرانی، فرهنگی، سلامت و اشتغال که براساس جغرافیای مورد هدف فعالیت می‌کنند.
رئیس بسیج سازندگی استان فارس همچنین به تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه در روستا‌ها و شهر‌های استان خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۵۰ صندوق در روستا‌ها و شهر‌های کوچک تشکیل شده که کاملا مردمی است و هدف از تشکیل آن اشتغال است که با این کار معیشت مردم نیز بهبود یافته است.
سرورزاده با اشاره به اینکه در همه شهرستان‌ها این صندوق‌ها تشکیل شده است، بیان کرد: به صورت متوسط در هر شهرستان ۱۶ تا ۳۲ صندوق تشکیل شده است.
 خبرگزاری صداوسیما 
نظرات بینندگان