کد خبر: ۱۳۶۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی مطرح کرد :

رشد چهار برابری محصولات کشاورزی /توسعه کشاورزی با نوآوری محقق می شود

علی اکبر مویدی با تاکید بر بکارگیری علم روز دنیا و ایجاد نوآوری در بخش کشاورزی گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق اهداف کشاورزی باید بر پایه و محور نظام علمی قرار گیرد و به نوآوری در این بخش نیز توجه شود.
معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی  :توسعه کشاورزی با نوآوری محقق می شود


به گزارش شیرازه، علی اکبر مویدی معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی در آیین سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی برترین های بخش کشاورزی استان فارس در شیراز افزود:اگر چه کشورما در مقایسه با بسیاری از کشورها در زمینه تولیدات کشاورزی وضعیت مناسب تری دارد اما برای رونق هرچه بیشتر این بخش باید به سمت دانش بنیان شدن این حوزه قدم برداریم.
وی با اشاره به محدودیت ها در مسیر رونق دهی به بخش کشاورزی گفت:با وجود موانعی مثل کمبود آب و تحریم‌ها اما آمارها از افزایش تولیدات کشاورزی کشورمان خبر می دهد چرا که جمهوری اسلامی ایران در ۴۰ سال عمر خود، امنیت غذایی و کاهش وابستگی در این بخش را در راس امور قرار داده است.
 مویدی به رشد تولیدات کشاورزی اشاره کرد و افزود: خوشبختانه میزان تولیدت کشاورزی ایران  در این سال ها از ۲۵ هزار تن به ۱۲۵میلیون تن افزایش یافته که علاوه بر رشد چهار برابری این تولیدات، میزان محصولات باغی نیز ۵. ۵۱ درصد بیشتر شده است.
معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی به فراهم نمودن مطالبات کشاورزان تاکید کرد و گفت: کشاورزان باید به راحتی مطالبات خود را در این گونه مراسم بیان نمایند. البته ما نیز تلاش آن ها ارج می نهیم و از زحماتشان قدردانی می کنیم.
مویدی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود، استان فارس را قطب کشاورزی کشور دانست و افزود: تنها عامل اصلی پایداری و رونق بخش کشاورزی در این استان اتحاد است. توسعه فارس در حوزه کشاورزی به این علت است که آن ها ایده‌های جدید را پذیرفته‌اند.
گفتنی است،در این آیین از ۷۷ بهره‌بردار برتراستان در بخش‌های مختلف کشاورزی ازجمله باغبانی، پرورش دام، طیور و آبزیان، صنایع تبدیلی و زراعت تجلیل  و همچنین از تمبر یادبود سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های بخش کشاورزی فارس رونمایی شد.
در این میان تفاهم نامه پنج جانبه‌ای برای انجام آموزش‌های مهارتی بین ارگان‌های متولی در حوزه آموزشی، کشاورزی و تحقیقاتی فارس نیز منعقد شد.
ناگفته نماند، در این مراسم از پنج نفر از کشاورزان برتر استان فارس که در روزهای گذشته با حضور رئیس جمهور در تهران از آن ها تجلیل شد، نیز به عنوان نمونه های کشوری تقدیر شدند.

برچسب ها: مویدی ، کشاورزی ، شیراز
نظرات بینندگان