کد خبر: ۱۳۶۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸
نامه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس به کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی استان فارس

کاندیداهای استان فارس برنامه های پیشنهادی آموزش و پرورششان را منتشر کنند

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس طی نامه ای به کاندیدا های یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مسائل مختلف طرح پرسش کردند.

 به گزارش شیرازه، متن نامه بدین شرح است:

باسمه تعالی

 مسئله فرهنگ، تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش ، مسئله اول در نظام ماست.(مقام معظم رهبری)

 کاندیدای محترم یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم
 با صلوات بر محمد و آل محمد(ص)؛ نیک مستحضرید که آموزش و پرورش، از اساسی ترین ارکان، جهت خلق آینده ای بهتر است و آینده‌ی کشور عزیزمان، به امروزِ آن وابسته است و در این میان نقش تاثیر گذار معلّم در ساخت آینده‌ی این سرزمین، در اثرگذاری فکری و روحیِ مخاطبی که کودک امروز ما و مرد و زن آینده‌ی ما است، نظیر ندارد و ثروت اصلی برای هر ملتی، نیروی انسانی هست. بدون تردید رشد و توسعه پایدار یک کشور به تربیت انسان‌های آگاه، متعهد و متخصص بستگی دارد و پیشرفت همه ‌جانبه، مرهون توسعه سرمایه انسانی است، از این رو اهتمام به آموزش و پرورش را می‌توان وظیفه کل جامعه و آحاد مردم دانست. لذا با عنایت به جایگاه مهم مجلس شورای اسلامی در قانونگذاری و سیاست گذاری در حوزه نظام آموزش و پرورش، از وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نگاهی عالمانه، کارشناسی شده و با برنامه، نسبت به تعلیم و تربیت و مسائل آموزش و پرورش می باشد. به همین منظور از جنابعالی به عنوان کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی درخواست می گردد پاسخ های خود به سؤالات زیر را که دربرگیرنده نگاه و نظر جنابعالی است، به صورت مکتوب ارسال نموده و یا با تشکیل جلسه ای حضوری در فضای صمیمی با اعضای بسیج دانشجویی و فعالین دانشجومعلم دانشگاه فرهنگیان، به سؤالات پاسخ دهید:

مسائل ملی :

۱-برای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که به فرموده مقام معظم رهبری، به عنوان یکی از سه سند پایه سند چشم انداز 1404 کشور می باشد، چه برنامه ای دارید؟

۲-برای توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان، که به تعبیر رهبرمعظم انقلاب، نقطه ثقل نظام آموزش و پرورش می باشد، چه اقداماتی را در نظر گرفته اید و نوع برخورد با دانشگاه فرهنگیان و دانشجومعلمان در زمان نمایندگی جنابعالی چگونه خواهد بود؟

۳- از مسائل مهم دیگر، مسئله اقتصاد آموزش و پرورش و به تبع آن موضوع بودجه سالیانه آن می باشد. مستحضرید که هر ساله شاهد کسری قابل توجه بودجه در این دستگاه هستیم. شما دلیل اصلی این کسری را در چه می دانید و اگر خود را دغدغه مند تعلیم و تربیت نسل آینده می دانید برای این مهم چه برنامه‌ای دارید؟

۴-موضع شما در باب خصوصی سازی در آموزش و پرورش و خرید خدمات آموزشی چیست و این مسئله تا چه اندازه می تواند راه حلی برای برون رفت از مشکلات فعلی آموزش و پرورش باشد؟

۵- برنامه های خود را در جهت تحقق عدالت آموزشی چه در سطح کلان جامعه و چه در حوزه انتخابیه خود را ارائه بفرمایید.

۶- نظرتان درباره رتبه بندی معلمین در نظام آموزش و پرورش چیست؟ و خود را متعهد به آن می دانید؟

مسائل استانی :

۱- از مشکلات اساسی دانشگاه فرهنگیان استان فارس وضعیت نامناسب فضای فیزیکی از جمله پردیس مطهری و بعثت می باشد.از آنجا که دانشگاه فرهنگیان لایق داشتن فضای فیزیکی مناسب و منسجم می باشد، برنامه شما برای حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان چیست؟

۲-چگونه با دانشجو معلمان و فرهنگیان ارتباط برقرار میکنید و از نظرات آن ها استفاده می کنید؟



بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان فارس
نظرات بینندگان