کد خبر: ۱۳۶۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
جدی بگیرید؛

اگر فردی در خانواده مبتلا به ویروس کرونا شد، چه کنیم؟

ورود ویروس کرونا به ایران ضرورت ملاحظات بهداشتی را دوچندان کرده است و همه افراد باید آنها را رعایت کنند.
 تهدید خطر ابتلا به ویروس کرونا ضرورت ملاحظات بهداشتی را دوچندان کرده است، بر همین اساس راهنمای بهداشتی به منظور استفاده عموم در خصوص حفاظت فردی در برابر ویروس جدید Coronavirus که شیوع آن برای اولین بار در ووهان چین در تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ گزارش شد، ترجمه و تهیه شده است.

محتوای این راهنما برگرفته از وبسایت سازمان بهداشت جهانی WHO است؛ توصیه‌های کلی استاندارد سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای عموم مردم به منظور کاهش در معرض قرار گرفتن با عوامل میکروبی بیماری‌زا و جلوگیری از انتقال طیف وسیعی از بیماری‌ها به شرح زیر است که شامل بهداشت دست، تنفس و بهداشت مواد غذایی می‌شود.

فقط افرادی در خانه باشند که حضورشان برای مراقبت از بیمار ضروری است و سایر اعضای خانواده باید در محل دیگری که از فرد مبتلا دور است قرار گیرند. اگر امکانپذیر نبود در همان خانه، اما اتاق مجزا بمانند.

بازدیدکنندگان را محدود و افراد سالخورده و مبتلا به بیماری‌های مزمنی مانند قلب، ریه، کلیه، دیابت را از بیمار دور کنید.

مطمئن باشید که فضا‌های مشترک در خانه از جریان هوای مطلوبی ندارد، پس بهتر است با دستگاه تهویه یا باز گذاشتن پنجره، هوای نامطلوب را خارج کنید.

هر روز به مدت ۲۰ ثانیه دست و صورت را با آب و صابون بشویید، هنگام تماس با خون، ترشحاتی مانند عرق، بزاق، خلط، از دستکش استفاده کنید و بعد از مصرف دور بیندازید.

هر روز سطوحی مانند پیشخوان، میز کار وسایل حمام، تلفن، تبلت را تمیز و لباس‌های بیرون خود را ضدعفونی کنید. در حین دست زدن به مواد آلوده، دستکش یکبار مصرف بپوشید و دستانتان را بلافاصله پس از تمام شدن کار با آب بشویید.

نظرات بینندگان