کد خبر: ۱۳۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
ژیمناست شیرازی افتخار آفرید؛

صعود سعیدرضا کیخا به فینال جام جهانی ژیمناستیک

سعیدرضا کیخا و مهدی احمدکهنی به فینال جام جهانی ژیمناستیک ملبورن استرالیا صعود کردند.
  رقابت‌های جام جهانی ژیمناستیک ملبورن که یکی از مراحل کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود از امروز آغاز شد و سعیدرضا کیخا، مهدی احمد کهنی و عبدالله جامعی به رقابت با حریفان خود پرداختند و در نهایت احمدکهنی و کیخا موفق شدند به فینال دارحلقه و خرک حلقه صعود کنند اما جامعی در صعود به فینال ناموفق بود.

احمدکهنی در دارحلقه نمره خوب 14.633 را دریافت کرد و در جایگاه سوم مرحله مقدماتی قرار گرفت و راهی فینال شد. سعید رضا کیخا ملی‌پوش شایسته ژیمناستیک ایران در خرک حلقه با امتیاز 14.400 در جایگاه دوم قرار گرفت و به فینال صعود کرد اما عبدالله جامعی  در خرک حلقه با امتیاز 12.633 در جایگاه سیزدهم دور مقدماتی خرک حلقه قرار گرفت و نتوانست به فینال صعود کند.

سعیدرضا کیخا بهترین ژیمناست ایرانی است که توانست با ثبت حرکتی با ارزش F (بالاترین ارزش در ژیمناستیک) در ورلد کاپ جهانی باکو به نام خود (the keikha) تاریخ‌ساز این رشته در ایران و جهان شود. در دنیای ژیمناستیک تنها سه حرکت سخت‌ترین و بالاترین ارزش فنی را دارند که اکنون حرکت «کیخا» یکی از آنهاست.در جریان سفر هیات دولت به فارس، کیخا ملاقاتی با مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان نیز داشت که همانجا نشان ثبت حرکت ورزشی خود در دنیای ژیمناستیک که ارزش اعتباری فوق‌العاده‌ای دارد را به وزیر ورزش و جوانان تقدیم کرد.
نظرات بینندگان