کد خبر: ۱۳۶۳۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
رئیس ستاد انتخابات استان:

آغاز رقابت انتخاباتی مجلس یازدهم در فارس

۳ میلیون و ۵۰۰ هزار واجد شرایط در استان فارس امروز در ۹۳ حوزه‌ی فارس در انتخابات شرکت می‌کنند.
 رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: امروز دوم اسفندماه همزمان با سراسر کشور، از ساعت۸ صبح انتخابات در ۹۳ حوزه انتخابی فارس برگزار خواهد شد.
احمدی زاده شمار واجدان شرایط رای در سراسر فارس را بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر اعلام و افزود: در فارس ۱۹۱ هزار نفر رای اولی هستند.
رییس ستاد انتخابات این استان گفت: بنا برآخرین آمار، ۲۵۱ نامزد انتخابات امروز جمعه دوم اسفندماه برای دستیابی به ۱۸ کرسی نمایندگی مردم فارس در مجلس رقابت می‌کنند.
سید احمد احمدی‌زاده افزود: با انصراف ۴۹ نفر دیگر از نامزد‌های نمایندگی مجلس در فارس تعداد کاندیدا‌هایی که تاکنون از ادامه رقابت انصراف داده‌اند به ۲۰۵ نفر رسید.
وی اظهار داشت: بدین ترتیب، تعداد کاندیدا‌های نمایندگی مجلس در استان به ۲۵۱ نفر رسیده که از این تعداد ۲۱۹ نفر مرد و ۳۲ نفر زن هستند.
وی ادامه داد: از زمان آغاز نام‌نویسی از داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فارس، ۹۲۴ نفر ثبت‌نام کردند و ۹ نفر نیز حوزه انتخابیه خود را از سایر نقاط کشور به این استان انتقال دادند.
داغ‌ترین رقابت در شیراز
احمدی زاده اظهار داشت: بیشترین تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و کمترین نیز مربوط به حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت است.
حوزه‌های بدون نامزد زن
رییس ستاد انتخابات فارس تصریح کرد: بیشترین تعداد بانوان مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان (۱۸ کاندیدا) است و در حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت، حوزه انتخابیه لامرد و مُهر، حوزه انتخابیه آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان، حوزه انتخابه سپیدان و بیضاء، حوزه انتخابیه لارستان، خنج، گراش و اوز و حوزه انتخابیه ممسنی و رستم بانوان حضور ندارند.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز جمعه دوم اسفندماه امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود. در استان فارس و چهار استان دیگر، به صورت همزمان انتخابات نخستین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری نیز برگزار خواهد شد.
سه هزار و ۲۲۷ شعبه اخذ رای در استان فارس برای اخذ رای از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از واجدان شرایط شرکت در انتخابات دوم اسفند پیش‌بینی شده است.
استان فارس با ۳۶ شهرستان و ۱۵ حوزه انتخابیه، ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد که سهم حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، چهار کرسی نمایندگی است.
بنا بر اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، چهار شعبه اخذ رای برای پیروان ادیان الهی (ارامنه، زرتشتیان و کلیمیان) در شهر شیراز در نظر گرفته شده است.
معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس با اشاره به اینکه جمعا ۹۳ حوزه انتخاباتی متشکل از ۱۵ حوزه انتخاباتی اصلی و ۷۸ حوزه فرعی در استان فارس وجود دارد، گفت: در کل ۳۲۲۷ شعبه انتخاباتی در استان فارس فعال خواهد بود.
احمدی زاده با یادآوری اینکه ۲۳۰۰ شعبه ثابت و ۹۲۷ شعبه سیار اخذ رای در فارس کار دریافت آرای مردم را انجام خواهند داد، گفت: ۱۸۱۰ شعبه اخذ رای شهری و ۴۱۷ شعبه اخذ رای روستایی برای این دوره پیش بینی شده است.
پس از فوت آیت الله اسدالله ایمانی نماینده فقید، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، یک کرسی مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری خالی ماند که تعیین سرنوشت این کرسی در انتخابات همزمان دوم اسفندماه پیش‌بینی شده است.
مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری پنج کرسی دارند که در دوره پنجم،  حضرات آیات سید علی اصغر دستغیب، احمد بهشتی، سید محمد فقیه و علی اکبر کلانتری به نمایندگی از این استان در این مجلس حضور دارند و تکلیف یک کرسی باقیمانده باید در انتخابات میان‌دوره‌ای مشخص شود./ صدا و سیما

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
قشقایی
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
0
به امید پیروزی دکتر محمد رضا محمدی کشکولی