کد خبر: ۱۳۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
دادستان شیراز:

شرکت در انتخابات، امسال نسبت به دوره های قبل، شاهد تخلفات کمتری بودیم

حیدر آسیابی گفت: امسال نسبت به دوره های قبل، شاهد تخلفات کمتری مخصوصا از ناحیه هواداران نامزدها بوده ایم، اما عمده تخلفات امسال، بحث تخریب رقبا توسط خود کاندیداهاست.

به گزارش شیرازه، حیدر آسیابی دادستان شیراز با حضور در پای صندوق رای مستقر در حرم مطهر شاهچراغ شیراز، در جمع خبرنگاران، حضور مردم از اول صبح را بسیار پرشور توصیف کرد و گفت: مردم همیشه در همه صحنه ها با انقلاب همراه بوده اند و با مشارکت پرشور خود باعث بیمه شدن انقلاب و نظام شده اند.

شرکت در انتخابات، از جلوه های حضور مردم در صحنه های انقلاب است/ حضور پرشور مردم در صحنه های مختلف، انقلاب را بیمه کرده است

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر حلق حماسه ای دیگر در دوم اسفندماه، با بیان اینکه مردم امروز پرشورتر حضور پیدا کردند اظهار داشت: شرکت در انتخابات، خود، جلوه ای از حضور در صحنه های انقلاب و نوعی نقش آفرینی در سرنوشت ملی است چرا که با این انتخابات، مردم افرادی را برای حضور در مجلس و تصمیم گیری های کلان ملی و بین المللی معرفی می کنند.

دادستان شیراز با تصریح بر اینکه ما امسال نسبت به دوره های قبل، شاهد تخلفات کمتری مخصوصا از ناحیه هواداران نامزدها بوده ایم، گفت: عمده تخلفات امسال، بحث تخریب رقبا توسط خود کاندیداهاست.

آسیابی با اظهار اینکه امسال شاهد تشکیل پرونده های زیادی در دستگاه قضا نبوده ایم، تأکید کرد: ما بیشتر سعی کردیم با ستاد پیشگیری از وقوع تخلفات و جرایم انتخاباتی که در دادگستری استان فعال بود، سعی در مدیریت تخلفات داشته باشیم تا تشکیل پرونده کمتری را شاهد باشیم و برای این کار، با اقدامات پیشگیرانه مدیریت کردیم.

وی با تأکید بر اینکه رسیدگی به پرونده های تشکیل شده هم در اسرع وقت خواهد بود تصریح کرد:در تمام دادسراها و محاکم دادگستری استان شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی داشته ایم.

به گفته دادستان شیراز، در شیراز یک شعبه ویژه تعیین شده و پیش بینی شده بود که اگر تعداد پرونده ها بیشتر شود، آمادگی تشکیل شعب دیگر هم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه تخلفات انتخاباتی در قانون احصا شده و مصادیق مشخصی دارد اظهار داشت: امسال با پیش بینی های انجام شده و به کار گیری دستگاه های احراز هویت، قطعا شاهد وقوع کمترین تخلفی خواهیم بود اما با کمترین تخلفات هم طبق قانون برخورد خواهد شد.

دادستان شیراز گفت: مردم تخلفاتی را که می بینند را به هیئت های اجرایی و نظارت و همچنین نیروی انتظامی گزارش دهند.

نویسنده :
فاطمه اسدزاده
نظرات بینندگان