کد خبر: ۱۳۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
امام جمعه موقت شیراز:

شرکت در انتخابات حفظ آبروی ایران است

امام جمعه موقت شیراز با تاکید بر لزوم شرکت در انتخابات به عنوان یک وظیفه و تکلیف، خاطرنشان کرد که انتخابات باشکوه منجر به حفظ آبروی ایران و ارتقاء اقتدار و توانمندی جمهوری اسلامی خواهد شد.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه دوم اسفند شیراز گفت: انتخابات، آبروی ایران است، تاکید کرد که نمایندگان منتخب باید با تمام توان از رای مردم دفاع کرده و تمام وقت خود را صرف رفع مشکلات آنان کند.

او انتخابات را یک رفراندوم دانست و خاطرنشان کرد: امروز تمام کشورهای دنیا چشم به صندوق‌های رای در ایران دوخته‌اند و از هیچ تلاشی برای کمرنگ کردن حضور مردم در این رویداد فروگذار نکرده‌اند.

شرکت در انتخابات حفظ آبروی ایران است
رضوی اردکانی با قدردانی از حضور پرشور مردم شیراز و دیگر نقاط ایران اسلامی در ساعات گذشته از انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای خبرگان رهبری، گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رای نشان داد که تصمیم گیر امور کشور مردم هستند.

وی این حضور را یک سیلی محکمی به دشمنان برشمرد و با دعوت از کسانیکه هنوز فرصت حضور در انتخابات را نیافته‌اند، گفت: شهروندان سعی کنند شرکت در انتخابات را به ساعات آخر رای گیری موکول نکنند.

امام جمعه موقت شیراز خاطرنشان کرد که مردم علاوه بر حضور در انتخابات باید نمایندگانی امانتدار، شجاع و بی نیاز از مال دنیا، انتخاب کنند.

او همچنین مسئولیت یک نماینده را بسیار حساس، سنگین و سخت دانست و گفت: نمایندگان منتخب باید بر حسن اجرای قانون نظارت کنند؛ باید قانونی را به تصویب برسانند که بتوانند از آن دفاع کنند و در اجرای آن نیز نظارت کافی داشته باشند.

رضوی اردکانی با ابراز گلایه از قوانین بانکی، عنوان کرد: امروز قوانینی در مجموعه بانک‌ها اجرا می‌شود که نیازمند بازنگری است؛ قوانینی که باید با دقت بیشتر اصلاخ، اجرا و نظارت شوند.

او با تاکید بر اینکه نمایندگان منتخب برای بازنگری و اصلاح قوانینی که دچار نقص است چاره اندیشی کنند، عنوان کرد: نماینده منتخب باید به دنبال عدالت باشد و از حق موکلان خود دفاع کنند.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به تعداد نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی، گفت: ۱۸ نماینده از یک استان مانند فارس، پتانسیل بالایی است که باید به درستی از آن استفاده کرد.

نظرات بینندگان