کد خبر: ۱۳۶۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
امام جمعه استهبان:

فردای انتخابات روز مشاجرات سیاسی نیست، روز وحدت، رفاقت و مهربانی است

*فردای انتخابات روز مشاجرات سیاسی نیست، روز وحدت، رفاقت و مهربانی است/از شایعه پراکنان در فضای مجازی در خصوص کرونا شکایت می شود*

امام جمعه استهبان در خطبه های نماز جمعه ۹۸/۱۲/۲ با اشاره به اینکه حسد یکی از بدترین امراض می باشد گفت: حسد یک بیماری مزمن و پنهان است که موجبات حزن و اندوه انسان را فراهم آورده و دنیا و آخرت انسان را می سوزاند.
حجه الاسلام والمسلمین خاوری با بیان راه های معالجه حسد گفت: اگر انسان به داشته های خود توجه داشته باشد و آثار مخرب حسد را در زندگی مدنظر قرار داده و به خدا توکل نماید و تقسیم الهی را مصلحت و حکمت بداند می تواند حسد را معالجه نماید.
وی در ادامه با تأکید بر حضور حداکثری در انتخابات گفت: فردای انتخابات روز مشاجرات سیاسی نیست، روز وحدت، رفاقت و مهربانی است و کاندیداها و هوادارانشان برای انقلاب به میدان آمده اند و هر چه خواست عموم مردم بوده است باید خواست همه باشد.
ایشان افزود: از همین جا به هر شخصی که توسط مردم انتخاب شود تبریک می گویم و فرقی هم ندارد که از کدام شهرستان باشد.
حجه الاسلام خاوری در ادامه گفت: هر بزرگواری که منتخب مردم باشد تا ۱۰۰ روز آینده باید در فضای غیررقابتی مشکلات را احصا و مهم ترین آنها را طی چهارسال آینده در دستور کار خود قرار دهد.

امام جمعه استهبان با اشاره به شایعاتی که در فضای مجازی در خصوص بیماری کرونا مطرح می شود گفت: این بیماری از کشور چین آغاز شد و تنها یک شهر در این کشور قرنطینه شد و مردم در سایر شهرها روند عادی زندگی خود را دنبال می کردند.
وی در ادامه با توجه به سطح ارتباطات بالای بازرگانان ایران و چین گفت: ایران سی و یکمین کشوری بود که ویروس کرونا در آن رؤیت شد و خیلی از کشورهای اروپایی که ادعا داشتند زودتر از ایران به کرونا مبتلا شدند.
ایشان در ادامه با بیان اینکه هیچ موردی تاکنون در استان فارس یافت نشده است گفت: طبق نظر متخصصین،  خطر این بیماری از بیماری آنفلوانزا کمتر است* و در کشور ما شیوع کرونا تبدیل به یک حنجال برای ضربه زدن به انتخابات شده است.
امام جمعه استهبان در پایان ضمن اشاره به شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر مبتلا شدن فرزدنشان به کرونا گفت: قطعا فرزند من بصورت شخصی پیگیری خواهد کرد و از شایعه پراکنان شکایت خواهد نمود و با توجه به اینکه انتشار این شایعه با هدف ضربه زدن به انتخابات شکل گرفته و تبدیل به مسأله عمومی شده و رعب و وحشت را در دل مردم انداخته است حتما باید دادستان و پلیس فتا پیگیری نمایند چرا که اینان می خواستند فضای انتخابات را سرد نمایند.
  البته بنده طی تماسی که با قم داشتم می گفتند که در شهر قم هیچ خبری نیست و مردم روند عادی زندگی خود را طی می نمایند.
نظرات بینندگان