کد خبر: ۱۳۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۸
شهردار شیراز:

لزوم دور کاری برای شاغلین مبتلا یا مشکوک به کرونا

با تاکید بر لزوم دور کاری برای برخی شاغلان گفت:تمام مدیران و کارفرمایان موظف هستند که در صورت مبتلا یا مشکوک بودن کارکنان به بیماری تا زمان بهبودی کامل آن ها شرایط مرخصی یا دور کاری را برایشان فراهم کنند تا از انتقال هرگونه آلودگی احتمالی به پرسنل و مردم جلوگیری شود.
لزوم دور کاری برای شاغلین مبتلا یا مشکوک به کروناحیدر اسکندرپور 
به گزارش شیرازه، حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز  با اشاره به امور مرتبط با پیشگیری از بیماری کرونا ضمن تاکید به مدیران شهری برای انجام صحیح و به موقع در مقابله با این بیماری افزود: این اقدامات در راستای افزایش تحمل مردم و شهروندان برای مقابله با ویروس کروناست تا فضای ترس آمیز و تشویش انگیز ایجاد نشود.


سازمان مدیریت پسماند از مهم ترین حوزه هاست
وی به ضدعفونی شدن مداوم متروها اشاره و بیان کرد: بسیار ضروری است که تمام ناوگان حمل و نقل عمومی شامل مترو، اتوبوس و تاکسی به طور مستمر ضدعفونی و گندزدایی شود.
این مقام مسئول با بیان این که امور مرتبط با گندزدایی و ضد عفونی این مکان ها با هماهنگی نماینده دانشگاه علوم پزشکی و افراد دارای صلاحیت به صورت دوره‌ای و تا پایان شیوع بیماری انجام می شود، گفت: از مهمترین حوزه هایی است که باید به پیشگری از بیماری در آن توجه شود ،سازمان مدیریت پسماند است چرا که به دلیل ارتباط مستقیم کارکنان با پسماندها و زباله های مختلف باید علاوه بر اقدامات پیشگیرانه معمول نسبت به تهیه لباس و ادوات مخصوص جهت پرسنل مرتبط با جمع آوری زباله عفونی اقدام شود.
شهردار شیراز با اشاره به لزوم توجه هر چه بیشتر به نظافت سرویس های بهداشتی عمومی، افزود: امور مربوط به نظافت و ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی عمومی در پارک ها  توسط سازمان سیما، منظر و در سطح معابر توسط سازمان پسماند باید به صورت دوره ای انجام شود.
اسکندرپور به جمع آوری افراد بی خانمان تاکید کردو گفت: تاکنون اقدامات خوبی در راستای جمع آوری افراد بی خانمان و معتادان متجاهر شده است و با توجه به شرایط کنونی اداره آسیب دیدگان اجتماعی باید به صورت دائم نسبت به جمع آوری افراد بی خانمان در سطح شهر خصوصا در پایانه ها اقدام شود.
وی بر ضرورت همکاری دانشگاه علوم پزشکی با شهرداری به منظور فرهنگسازی و تبلیغات سطح شهر در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا تاکید کرد و افزود: اطلاع رسانی و آموزش در خصوص پیشگیری و مواجهه با این بیماری به صورت بنر، پوستر، استند و ... توسط معاونت برنامه ریزی و سازمان فرهنگی با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی انجام بگیرد.

برچسب ها: شهردار ، مترو ، فارس
نظرات بینندگان