کد خبر: ۱۳۶۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
اطلاعیه شماره ۱ دبیرخانه شورای فضای مجازی استان فارس در خصوص بیماری کرونا ویروس؛

هشدار به انتشار دهندگان شایعات و اخبار جعلی

بطور ویژه از فعالان فضای مجازی، به ویژه مدیران و کاربران گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی خواهش می‌شود از انتشار اخبار غیرمستند و غیرموثق خودداری نموده و در راستای انتشار آموزش‌های پیشگیری از بروز بیماری اقدامات لازم را صورت دهند.
به گزارش شيرازه، با توجه به انعکاس اخباری مبنی بر گسترش ویروس کرونا در برخی مناطق کشور همچون استان قم، برخی از کاربران فضای مجازی، با انتشار اخبار غیرواقعی از حوزه سلامت، باعث ایجاد رعب و وحشت در بین هموطنان شده‌اند و این در حالیست که بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان فارس تا کنون هیچ موردی از ابتلا به ویروس کرونا در فارس تأیید نشده است.
گفتنی است این اطمینان وجود دارد که در صورت مشاهده موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان فارس، موضوع در سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز sums.ac.ir ، رسانه ملی و خبرگزاری‌های رسمی به شهروندان آگاهی‌رسانی می‌شود.

انتظار می‌رود که هم‌استانی‌های گرامی برای پیشگیری از هرگونه ابتلا به بیماری‌های واگیر به ویژه ویروس کرونا، تنها به هشدارهایی که از مراجع رسمی اعلام می‌شود توجه نموده  و از دامن زدن به شایعات و بازنشر اخبار جعلی که آرامش جامعه را بر هم می‌زند، خودداری فرمایند.

بطور ویژه از فعالان فضای مجازی، به ویژه مدیران و کاربران گروه‌ها و صفحات شبکه‌های اجتماعی خواهش می‌شود از انتشار اخبار غیرمستند و غیرموثق خودداری نموده و در راستای انتشار آموزش‌های پیشگیری از بروز بیماری اقدامات لازم را صورت دهند.

لازم به ذکر است دبیرخانه شورای فضای مجازی استان فارس در راستای ساماندهی فعالیت‌های تولید محتوا و آگاهی‌رسانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدامات متعددی همچون کلیپ، اینفوگرافی، توصیه‌های بهداشتی در دست اجرا دارد.

خاطر نشان می‌گردد، انتشاردهندگان محتواهای جعلی و اخبار کذب در مورد بیماری کرونا ویروس با غفلت و بی‌توجهی به پیامدهای انتشار اکاذیب، موجب ترس و ناامنی روانی در جامعه و خسارات فراوان مادی و معنوی خواهند بود که علاوه بر تضییع حقوق شهروندان، موجب آسیب‌های جدی به امنیت روانی جامعه خواهند شد. لذا مجدداً تاکید می‌گردد هموطنان عزیز با جدی گرفتن توصی‌های بهداشتی و پیشگیری از بروز بیماری‌ها در انتشار مطالب از منابع موثق دقت و هوشیاری لازم بعمل آورند.

شهروندان محترم می‌توانند با مراجعه حضوری به مراکز پلیس فتا یا مراجعه به سایت cyberpolice.ir گزارش‌های خود را ثبت نمایند.

شورای فضای مجازی استان فار ، آماده دریافت هر گونه گزارش، انتقاد و پیشنهادات در زمینه فضای مجازی استان فارس از طریق واتساپ با شماره ۰۹۱۶۴۰۱۹۱۵۸ می‌باشد.

ابراهیم عباسی

مسول دبیرخانه شورای فضای مجازی استان فارس
نظرات بینندگان