کد خبر: ۱۳۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸

دستور استاندار فارس به تمامی دستگاه های اجرایی برای افزایش آگاهی مردم و جلوگیری از ابتلا به کرونا ویروس جدید

استاندار فارس در جمع اعضای کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان، بر نهایت تلاش عمومی، تعامل و احساس تکلیف و تعهد مسوولان برای ایجاد و حفظ امنیت و سلامت مردم، به عنوان یکی از مهمترین عوامل تاثیرگذار در پیشگیری از بیماری های واگیر تاکید کرد.
 

به گزارش شیرازه، استاندار فارس در این نشست با تبریک به مناسبت دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، از تلاش مسوولان استان برای آماده سازی پروژه هایی که با هدف خدمات رسانی به مردم، در این ایام به بهره برداری می رسد، تقدیر کرد.

دکتر «عنایت الله رحیمی» همچنین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه پیشگیری، درمان و مراقبت در برابر بیماری آنفلوآنزا در فارس و تلاش و مراقبت های ویژه برای مقابله با ویروس کرونای جدید را مورد قدردانی قرار داد.

او با تاکید بر تبلیغات هدفمند و اطلاع رسانی گسترده در راستای پیشگیری از «کرونا ویروس جدید»، افزود: آموزش و پروش، صدا و سیمای فارس، فرودگاه های استان، شهرداری ها، سازمان حمل و نقل عمومی و شهری باید برای پیشگیری از این بیماری، اطلاع رسانی عمومی و گسترده ای را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت زنان و خانواده استان فارس در ادامه ضمن بیان اقدامات استانداری فارس برای مقابله با «کرونا ویروس جدید»، دیگر اولویت های سلامت استان را شامل تلاش در حوزه آموزش بهداشت و ارایه راهکارهایی برای جلوگیری و پیشگیری از سرطان پستان در بانوان، پیگیری بیمه سالمندان، نظارت و بازدید دوره ای سازمان های مرتبط به ویژه مجموعه سلامت فارس و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از مراکز بین راهی با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، تجهیز و آمادگی مراکز درمانی و بیمارستان ها در زمان بحران و ایام نوروز را در دستور کار سازمان ها و نهادی مرتبط قرار داد.

استاندار فارس در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پروژه های عمرانی، اقتصادی، زیربنایی و رفاهی که در دهه مبارک فجر در سطح استان فارس به بهره برداری می رسد، گفت: به مناسب چهل و یکمین الگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۸۳۱ پروژه اساسی با اثرگذاری بالا و با اعتبار ۲۲ هزار میلیارد تومانی در راستای خدمات رسانی به مردم به بهره برداری می رسد.

دکتر رحیمی با بیان اینکه ۱۰۲ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار و هفتصد میلیارد تومان در شیراز تا پایان دهه مبارک فجر افتتاح می شود، ادامه داد: سهم حوزه سلامت شیراز از این تعداد، ۴۹ پروژه بهداشتی درمانی با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان است.

 

در این نشست، دکتر «مهرزاد لطفی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر «سیدسعید موسوی» مشاور و نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه، دکتر «محمدجواد خشنود» معاون غذا و داروی دانشگاه و جمعی از مدیران ارشد و کارشناسان دانشگاه نیز حضور داشتند./۱۰۳

پایان خبر

نظرات بینندگان