کد خبر: ۱۳۶۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸

اعلام آمادگی تمامی دستگاه های اجرایی استان برای مقابله با ویروس کرونا در فارس

در کمیته بحران دانشگاه علوم پرشکی شیراز که با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در فارس، با حضور اعضای تمامی دستگاه های اجرایی استان تشکیل شد، مدیران ارشد استان برای مقابله با این موضوع اعلام آمادگی کردند.
به گزارش شیرازه، رییس دانشگاه هدف از تشکیل این نشست را هم اندیشی دستگاه های اجرایی برای آمادگی و انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با ویروس کرونا در فارس عنوان کرد و گفت: آمادگی درمانی برای پیشگیری از مبادی ورودی این ویروس در کشور باید در اولویت دستور کار تمامی دستگاه های اجرایی قرار گیرد.

دکتر «مهرزاد لطفی» با تاکید بر ابلاغ مصوبه هایی تصویب شده در این نشست از سوی نمایندگان دستگاه های اجرایی استان به مقامات خود،  خواستار همکاری تمامی دستگاه های اجرایی برای آماده سازی کامل در استان شد و از تمامی آنان برای مشارکت در این کار تیمی قدردانی کرد.

او با اعلام اینکه بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در شیراز به عنوان بیمارستان مرجع در استان برای رسیدگی به بیماران این ویروس پیش بینی شده است، بر آگاهی بخشی در خصوص اهمیت بهداشت فردی و خودمراقبتی به عنوان اقدامات پیشگیرانه تاکید کرد.

سخنگوی دانشگاه در زمینه پاسخگویی به موارد مربوط به ویروس کرونا نیز در این نشست، با بیان اینکه از همان ابتدای اعلام شیوع ویروس کرونا در چین، موج اطلاع رسانی و انجام اقدامات پیشگیرانه در استان به خوبی آغاز شد، عنوان کزد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نخستین مجموعه سلامت کشور است که اقدام به نصب دوربین های حرارتی تشخیص دهنده در راستای شناسایی این ویروس در فرودگاه های استان کرده است.

 

دکتر «عبدالرسول همتی» هدف از تشکیل این نشست را ایجاد آمادگی مقابله با این ویروس در استان از راه مشارکت دستگاه های اجرایی نظیر سازمان های مرتبط با مسافران، پایانه های مسافربری، وزارت امورخارجه، سازمان هایی که در امور قرنطینه می توانند مشارکت داشته باشند، دانست و از سازمان های امنیتی، مدیرکل بحران استان، مدیرکل پدافند غیرعامل، فرمانداری شیراز، دادستان کل استان و نیز استادان دانشگاه ها برای مشارکت در این زمینه دعوت به همکای کرد.

دکتر همتی، خودمراقبتی را عامل مهم پیشگیری در برابر درمان این ویروس برشمرد و از تمامی ارگان ها خواست در اطلاع رسانی جمعی در این زمینه سهیم شوند.

او با تاکید بر تبلیغات هدفمند و اطلاع رسانی گسترده در راستای پیشگیری از «کرونا ویروس جدید»، افزود: تمامی دستگاه های اجرایی استان نظیر دانشگاه های آموزش و پروش، صدا و سیمای فارس، فرودگاه های استان، شهرداری ها، سازمان حمل و نقل عمومی و شهری باید برای پیشگیری از این بیماری، اطلاع رسانی عمومی و گسترده ای را در اولویت دستور کار خود قرار دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس مرکز بهداشت استان فارس درباره انتظارات مجموعه سلامت فارس از هر سازمان و دستگاه اجرایی، توضیحاتی ارایه داد و اعلام کرد: نشست های کمیته بحران برای آمادگی بیشتر سازمان ها در هفته جاری تکرار می شود تا سازمان ها در جریان امور مرتبط با سلامت قرار گیرند.

دکتر «محمدجواد خشنود» معاون غذا و دارو دانشگاه نیز در این نشست از تولید روزانه ۱۰۰ هزار ماسک صورت در یکی از کارخانه های استان خبر داد و درباره بازدیدها و اقداماتی که در این رابطه انجام شده است، توضیحاتی ارایه کرد.

دکتر «محمدجواد مرادیان» دبیر شورای سیاست گذاری مدیریت بحران دانشگاه نیز در این نشست، برنامه های کمیته بحران دانشگاه را در قالب سه سناریو از پیش تعیین شده ارایه داد و خواستار مشارکت و همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در این رابطه شد.

دکتر «کدیور» عضو هیات علمی دانشگاه و پزشک فوق تخصص بیماری های عفونی نیز در این نشست، توصیه هایی علمی و کاربردی در راستای اقدامات پیشگیرانه و مقابله با ویروس کرونا را ارایه داد.

 

نمایندگان دستگاه های اجرایی، مدیران کل و مسوولان ارشد استان نیز در این نشست با اعلام آمادگی برای مقابله با ویروس کرونا در فارس، درباره ظرفیت ها و امکانات موجود خود گزارشی ارایه دادند.

این نشست در سالن شهدای گمنام ساختمان مرکزی دانشگاه برگزار شد و جمعی از معاونان، مدیران ارشد و کارشناسان دانشگاه نیز در این نشست حضور داشتند./۱۰۳

پایان خبر 

نظرات بینندگان