کد خبر: ۱۳۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸

دستگیری ۲ کلاهبردار ۷ میلیاردی توسط پلیس فتای فارس

رئیس پلیس فتای فارس از شناسایی و دستگیری دو نفر کلاهبردار حرفه‌ای خبر داد که شهروندان را به درگاه‌های بانکی جعلی (فیشینگ) هدایت و سپس اقدام به برداشت هفت میلیارد ریال کرده بودند.
سرهنگ حشمت سلیمانی گفت: مردی جوان با حضور در این پلیس و ارائه مرجوعه قضائی اعلام داشت مبلغی بالغ بر ۸۰ میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حسابش برداشت شده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: طی مدت کوتاهی چندین پرونده با همین موضوع به این پلیس ارجاء شد که شکات در اظهارات خود از برداشت های غیر مجاز با مبالغ کلان خبر می‌دادند.

وی گفت: با بررسی دقیق‌تر مشخص شد که اغلب قربانیان بعد از درج کالای خود در یکی از سایت‌های آگهی محور برای فروش، پیامکی از شخص ناشناس که خود را مدیر سایت معرفی می‌کرده دریافت، که در متن پیام آمده بود آگهی شما بعد از ۲۴ ساعت از روی سایت برداشته می‌شود که برای جلوگیری از این موضوع مبلغ ۱,۰۰۰ تومان از طریق لینک زیر به حساب سایت واریز کنید.

سرهنگ سلیمانی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و افزایش قربانیان، یک تیم از کارشناسان این پلیس به صورت شبانه روزی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند که پس از بررسی‌های دقیق و فنی ردپای متهم را در یکی از استان‌های مرزی شناسایی و با هماهنگی مقام قضا ئ ی طی یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری وی شدند.

رئیس پلیس فتا استان فارس عنوان داشت: پس از دستگیری این متهم یک نفر دیگر از همدستان وی نیز مورد شناسایی قرار گرفت و ب ا هماهنگی مقام قضائ ی، نفر دوم نیز دستگیر که با بررسی‌های بیشتر مشخص گردید که سطح فعالیت این افراد در سراسر کشور بوده و تا کنون نزدیک به ۷ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده‌اند.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع و اقدامات فنی کارشناسان این پلیس و دستگیری متهمان کمتر از ۱۵ روز، این سرعت عمل باعث شد این افراد نتوانند فعالیت مجرمانه خود را ادامه دهند.

این مقام مسئول به همشهریان توصیه کرد: نسبت به دریافت پیامک‌هایی که از طرف افراد ناشناس برای آنها ارسال می‌شود دقت لازم را داشته باشند و در این خصوص هوشیارانه عمل کنند و هرگز بر روی لینک‌های ارسال شده از طرف افراد ناشناس کلیک نکنند./ مهر

نظرات بینندگان