کد خبر: ۱۳۶۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۷ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
دبیر و سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس:

۱۵ نماینده منتخب از ۱۸ نماینده منتخب استان فارس در مجلس یازدهم از فهرست "ایران سربلند" به مجلس راه یافتند

به جز شیراز در ۹ حوزه مرودشت، لار، لامرد، فسا، کازرون، فیروزآباد، جهرم، داراب، نی‌ریز و استهبان نیز کاندیداهایی در لیست ائتلافی نیروهای انقلابی قرار گرفتند که در هفت حوزه موفقیت کسب شد و نامزدها توانستند به مجلس راه یابند.

به گزارش شیرازه ، دکتر مجید فروردین روز گذشته در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه فارس با بیان اینکه انتخاب مردم در دوم اسفندماه نشان داد که یک تغییر گفتمانی رخ داده است، اظهار کرد: نگاهی به منتخبان مردم در استان فارس نشان از یک تغییر رویکرد به گفتمان انقلابی است. 

وی افزود: از دو هفته پیش فهرستی پنج نفره برای کاندیداتوری توسط شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان تهیه شد که سه نفر از پیشکسوتان و دو نفر از جوانان انقلابی بودند.

دبیر و سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس با بیان اینکه چهار نفر از این لیست در شیراز به پیروزی رسیدند، گفت: به جز شیراز در ۹ حوزه مرودشت، لار، لامرد، فسا، کازرون، فیروزآباد، جهرم، داراب، نی‌ریز و استهبان نیز کاندیداهایی در لیست ائتلافی نیروهای انقلابی قرار گرفتند که در هفت حوزه موفقیت کسب شد و نامزدها توانستند به مجلس راه یابند.

فروردین تصریح کرد: در پنج حوزه باقی‌مانده، شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس با توجه به تعلقات قومی و منطقه‌ای آن حوزه و مطرح بودن چند نفر در نتیجه نظرسنجی‌ها، تصمیم‌گیری در این حوزه‌ها را به شورای ائتلاف آن شهرستان واگذار کرد که در چهار حوزه اقلید، ممسنی و رستم، سپیدان و بیضا، سروستان، کوار و خرامه نیز نامزدهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب استان فارس به مجلس راه یافتند.

وی تصریح کرد: بنابراین ۱۵ منتخب از ۱۸ نماینده منتخب استان فارس از فهرست ایران سربلند با انتخاب مردم به مجلس یازدهم راه یافتند.

۱۵ نماینده منتخب از ۱۸ نماینده منتخب استان فارس در مجلس یازدهم از فهرست
دبیر و سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب فارس با ابراز امیدواری از این که نمایندگان منتخب قدردان اعتماد مردم و شورا باشند، بیان کرد: نمایندگان منتخب باید تلاش کنند که پیگیر امور مردم و حل مشکلات آنها باشند، همچنین دولت را وادار به کارآمدی بیشتر کنند و در صورت لزوم با وضع قوانین جدید سهم خود را در حل مشکلات و بهبود اوضاع ایفا کنند. 

فرودین درباره فعالیت شورا پس از انتخابات نیز گفت: برای ایجاد شورا در استان و شهرستان‌ها تلاش زیادی شده است و تصور بر این است که روند حفظ شود و مطالبات مردم را از منتخبانی که تحت عنوان ائتلاف بودند، پیگیری کند. 

وی خاطرنشان کرد: چند عامل مشکلات اقتصادی، نوع عملکرد اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در مجلس، بدسلیقگی در زمان اعلام شیوع بیماری کرونا و تحریک مردم از سوی کسانی که فرصتی برای برنده شدن در انتخابات نداشتند، سبب کاهش مشارکت مردم در این دوره از انتخابات شد.

فروردین با بیان اینکه با وجود تمام مشکلات، همین حدنصاب مشارکت از سطح جهانی بیشتر بود، تاکید کرد: پیگیر مطالبات مردم از نمایندگان پیشنهادی خود و پاسخگوی عملکرد آنان خواهیم بود.
/انتهای پیام
نظرات بینندگان