کد خبر: ۱۳۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
کرونا به فارس رسید؛

مثبت بودن اولیه ۳ نمونه از ۵۹ مورد مشکوک به کرونا در استان فارس

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انجام تست های اولیه برای افراد مشکوک به ابتلا به کروناویروس در استان فارس، گفت: بر اساس غربالگری انجام شده، تست سه بیمار مشکوک به ابتلا از ۵۹ مورد، در مرحله اولیه مثبت بوده است.
 مهرزاد لطفی،رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جلسه کارگروه سلامت استان از سه مورد مثبت تست کرونا در فارس خبر داد و گفت: منتظر نتیجه تست ۱۷ نفر دیگر هستیم،‌ یک روحانی، یک خانم ۶۵ ساله و یک پزشک افرادی هستند که تست آنها مثبت بوده است.

 دکتر «مهرزاد لطفی» با اعلام این خبر افزود: در استان فارس، برای تعدادی از موارد مشکوک که دارای نشانه های بالینی قوی ابتلا به این بیماری بودند، تست اولیه انجام شده است.

او اظهار کرد: این تست اولیه در استان انجام شده است و نتایج برای تایید نهایی به وزارت بهداشت ارسال می شود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، پروتکل های درمانی برای افراد مشکوک بستری، هم اکنون در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) در حال انجام است و این پروتکل ها برای موارد دارای نمونه مثبت، با جدیت بیشتری انجام می شود که امیدواریم به زودی شاهد بهبودی این افراد باشیم.

رئیس دانشگاه اضافه کرد: در طول این ایام، برخی موارد مشکوک به ابتلا نیز بهبود یافته و ترخیص شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یک پزشک پاتولوژی که در منزل نگهداری می‌شود، یک مرد و یک خانم ۶۵ ساله که هر دوی آنها در بیمارستان هستند نتایج آزمایش آنها مثبت بوده است.

دکتر لطفی با بیان اینکه در طی روزهای اخیر با مشاهده موارد ابتلا به این بیماری در کشور، مراقبت های تیم های سلامت در استان قوت گرفته است، افزود: بر همین اساس روند پیگیری موارد مراجعه افراد برای انجام مراقبت های تکمیلی، با دقت و سرعت در حال انجام است و همکاران ما در مجموعه دانشگاه، به صورت شبانه روزی در این ایام، فعال هستند.

او از مردم خواست تا در صورت داشتن پرسش در این زمینه با شماره ۱۸۱۹ مرکز پایش مراقبت های درمانی تماس گرفته و یا به وبگاه اینترنتی https://corona.sums.ac.ir/ مراجعه کنند.
نظرات بینندگان