کد خبر: ۱۳۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
استاندار فارس اعلام کرد:

گذر فارس از مرحله عادی به مواجهه با ویروس کرونا

استاندار فارس گفت: در استان فارس از حالت عادی گذر کرده ایم و اکنون در مرحله مواجهه با ویروس کرونا در استان قرار داریم.
  عنایت الله رحیمی سه شنبه در کارگروه سلامت خانواده بیان کرد: تمام تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا در استان فارس در نظر گرفته شده و ستادی نیز به صورت متمرکز برای کنترل این بیماری در استان برپا خواهد شد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان با اشاره به اینکه اقدامات مقابله‌ای با ویروس کرونا در فارس در حال پیگیری است اضافه کرد: از جمله این اقدامات پیشگیرانه می‌توان به ضدعفونی کردن سیستم درون شهری و همچنین آزمایش‌های لازم که در بیمارستانها و مراکز درمانی در حال انجام است اشاره کرد.

وی در خصوص قطار شهری نیز متذکر شد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و شهرداری نسبت به ضدعفونی کردن ورودی‌های مترو اقدام کردند از این رو باید این اقدامات گسترش یابند و همچنین شهرداری نیز مکلف بشود بخشی از بیلبوردهای شهری را نسبت به آموزش و همچنین اطلاعات مناسب مقابله با کرونا اختصاص دارد.

استاندار فارس تاکید کرد: همه تجمعات غیر ضروری در استان باید لغو شود تا در این زمینه مشکلی از نظر انتقال ویروس وجود نداشته باشد.

او همچنین دانشگاه علوم پزشکی را مکلف کرد: دانشگاه علوم پزشکی نسبت به اطلاع رسانی به موقع و سریع به مردم باید اقدام کند همچنین داروخانه‌ها نیز بازرسی از آنان تشدید یابد تا نسبت به عرضه ماسک‌ها و موارد مورد نیاز مردم به قیمت مصوب و استاندارد اقدام شود.

استاندار فارس در خصوص تعطیلی مدارس تاکید کرد: مدارس دانشگاه‌ها و حوزه‌های استان فارس تا پایان روز نهم اسفند ماه تعطیل خواهند بود و برای ادامه این تعطیلی مراجع ذی ربط نسبت به اقدامات لازم اقدام می‌کنند./ مهر

نظرات بینندگان